הטעות הקשה של יואב לימור: מגיש הטלוויזיה והפרשן הצבאי של קשת 12 יואב לימור סיפר השבוע ברשת X כי כשנולד בנו לחש לו, אתה תהיה אוהד הפועל ת"א. השבוע קעקע בנו על פרק ידו את סמל הפועל ת"א, ולימור צילם והציג את התמונה בגאווה.

יפתח בקריירת שירה? יואב לימור התארס עם שיר אהבה

ככלל, ההחלטה איזו קבוצה תאהד במהלך חייך היא רגשית לחלוטין ובלתי הפיכה. היא זהה להחתמת עגל הנולד בחווה בברזל מלובן, ואינה בת שינוי. באופן נפלא תיאר זאת הסופר האנגלי ניק הורנבי בספרו “אהבה על הדשא", בהוצאת עגור מודן - ספר חובה המומלץ לכל אוהד כדורגל ישראלי היודע לקרוא בלי ניקוד.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אלא שההכוונה שנתן יואב לימור לבנו הרך שאך זה הגיח לעולם לקויה בבסיסה, עד כדי כך שתיחשב למעשה פשע. במקום להראות לבנו הפעוט את האור, לכוון אותו למחוז חפץ חמים ואוהב שיסב לו מלוא הטנא אושר רב־שנים, למשל, נגיד, למכבי ת"א, שילח לימור את בנו, כאמור, אל יציעי הפועל ת"א.

הפועל ת"א אינה קבוצת כדורגל. היא צרור נקוב מלא מרורים ואכזבות. אם עברתם ליד אצטדיון בלומפילד באיזו שבת וראיתם בני נוער וגם בוגרים ממררים בבכי, יהא לבכם סמוך ובטוח - אלה אוהדי הפועל ת"א. שבת אחר שבת, שנה אחר שנה, הם מתאמצים לגבור על האכזבות, נקבצים בכל זאת ביציעים, שרים את אהבתם, ושבת אחר שבת, עונה אחר עונה מטיחה בהם הקבוצה שעל הדשא כדורגל המזכיר משהו שבעל חיים משאיר מאחור.

ולשם שיגר יואב לימור את בנו. אל לב מאפליית היגון הזו. והורים רבים עושים כמותו. והשלטונות אינם עושים דבר. ונשאלת השאלה, למה, פרשננו יואב, למה? וכי אינך אוהב את בנך בכל לבך ומאודך? למה עשית לו את זה?