נטעלי שם טוב פתחה את מהדורת חדשות שישי בערוץ 13 בסוגיה האם דברי הביקורת שהטיח הקצין הבכיר, תא"ל דן גולדפוס, בהנהגה, הפרו את התקן הצבאי המקובל שאוסר על חיילי צה"ל להטיף מוסר בפומבי לדרג המדיני.

אני מודה שכמעט נשנקתי כאשר ברקע דברי הפתיחה שלה, הופיעה על המרקע, תמונה של הקצין, כשהוא עוטה כובע ליצן על ראשו, ובמרחק מה ממנו, מוצב בגרפיקה הרב הראשי שרק לפני מספר ימים פלט שטות מבישה ומקוממת, ואמר שהחרדים בלימודיהם שומרים על החיילים ולא להיפך, ולכן לא חלה על המגזר החובה להתגייס.

איך אתם לא מתביישים, ערוץ 13? איך את, נטעלי שם טוב, משתפת פעולה עם הביזיון הזה ומיישרת קו עם ההפקה שבמתכוון או שלא, שמה ללעג ולצחוק קצין מצטיין, אך ורק למען הרייטינג? ואל תצדיקי את חפותך בכך שבתחילת דברייך ציינת שאת חלילה לא מנסה להשוות בין הקצין המצטיין לאותו רב (הזוי), ובאותה נשימה, חיה בשלום עם תמונת קצין מוערך עם כובע ליצן, שתלויה מעל ראשו, אותו כובע שעובר מהרב לקצין בכזאת קלות?

את כובע הליצן הייתי שמה קודם כל על ראש ההפקה ועל ראשך, שלא יודעים להבחין בין תפל ועיקר, בין מה ראוי לשדר ומה לא, בין טעם רע שחוצה קווים אדומים, לבין דיווח הוגן ומכבד, כאשר לכולנו יש ים של כבוד והערכה לקצין כמו גולדפוס שמחרף נפשו מנגד יום יום על מנת שהערוץ שלכם יתקיים וימשיך לשדר את תת הרמה הזאת שאתמול את וצוות המפיקים הפגנתם.

עוד הוספת חטא על פשע כשטענת שגולדפוס בדבריו מכין את הקרקע לקריירה פוליטית. קצין שנחשב חוד החנית ומפקד על אוגדה 98 המובחרת ביותר שמובילה את התמרון ברצועה מתחילת הלחימה ומתמרנת במקומות הקשים והמסוכנים ביותר מעל הקרקע וגם מתחתיה. קצין שפיתח שיטות לחימה חדשות במנהרות ומוביל את חייליו בתת קרקע בתנאים מורכבים שאף צבא לא נתקל בהם בעבר. מפקד עטור צל"שים ונערץ על ידי כל חייליו, ואת מייחסת לו מניעים פוליטים נסתרים. זה מחזיר אותי לפרשת אושרת קוטלר שביזתה את חיילי צה״ל באותו ערוץ ואותה מהדורה.

אני מציעה לך, נטעלי שם טוב, שתפתחי את המהדורה הבאה שלך בהתנצלות. אם אותו קצין חטא ופשע עד כדי כך, למה הוא לא הודח מתפקידו? הוא לא הודח והרמטכ"ל הסתפק בנזיפה, כי בתוך תוכו, הוא וכולנו יודעים שאדם נועז כמו גולדפוס שאחראי על חייליו ומגן עליהם וקשוב למצוקותיהם ודאגותיהם, יודע בדיוק מה הוא עושה ועל מה הוא מדבר ואומר דברים כדורבנות, גם אם הפר נוהל תקין. והוא דיבר מדם ליבו, כי חש את הנחיצות והדחיפות לאומרם בזמן מלחמה, כאשר אין יד שמכוונת לקראת מטרה ברורה.

איך אפשר לדעת בתקופה מבולבלת ומבלבלת זו, לאן פניה של ההנהגה, והאם היא בעד צה"ל או נגדו. כאשר גורמים בממשלה מטיחים ביקורת ברמטכ"ל ובדרג הבטחוני, ומחפשים לזרוק עליהם את האשמה במחדל השבעה באוקטובר, מה צריך לחשוב החייל הפשוט? שמפקירים את חייו ושהוא נלחם לשווא כי המערכת הפיקודית לטענת אותם גורמים בממשלה, לא עושים את מלאכתם כראוי?

מה בסך הכול ביקש אותו קצין וג'נטלמן? שההנהגה תגלה אחדות. אז במקום לבקר אותו, הייתי מדרגת אותו בראש הרשימה של אנשים שמחפשים לאחד, ולא לפלג כפי שערכו בסקר חדשות 12. נטעלי הרחיקה לכת וחצתה בצורה חוצפנית קווים אדומים כאשר גיחכה את הסיטואציה וניסתה להתחכם עם כובע הליצן על ראשו של הקצין, בתירוץ שבקרוב פורים. להזכירכם שהפור כבר נפל באוקטובר הארור והמיט עלינו אסון שרחוק מלהיות מצחיק.