ההתקפלות של האקדמיה לטלוויזיה: כתב ערוץ 14 בדרום, אריאל עידן, יקבל פרס ההוקרה על סיקור המלחמה, זאת לאחר הסערה בעקבות ההודעה כי תעניק פרסי הוקרה לכתבי הדרום והצפון של מערכות החדשות במלחמה הנוכחית, על "סיקור תוך סיכון חיים". עם זאת, מי שלא נכללו בהודעה על קבלת הפרס הם כתבי ערוץ 14. 

ממניעים פוליטיים: האם נתניהו הוביל במכוון לעימות מול ביידן?
השר הבכיר נשאל האם ביידן כבר לא מגבה את ישראל - וכך השיב

"חשוב להבהיר שלכתבי ערוץ 14 בדרום ובצפון, אריאל עידן, אדיר לחקים, נתי לנגרמן, עתי שלו ומילן מועלם, יש כיפת כוח סודית שמגנה עליהם מפני טילים ורקטות", תקף תמיר מורג, הכתב המדיני של הערוץ. 

פעילות צה"ל באזור בית החולים שיפא (צילום :דובר צה"ל)

עוד הוסיף: "זו הסיבה שהאקדמיה הדירה את כולם מהענקת הפרסים על סיקור תוך כדי סיכון חיים - לא חלילה שיקול זר כזה או אחר". מי שהחליט להביע ביקורת על ההחלטה הוא כתב חדשות 13 אלמוג בוקר, שכאמור זכה בעצמו בפרס. 

"מודה לאקדמיה על הבחירה. כל אחד ואחד מהכתבים האזוריים בצפון ובדרום ראויים להוקרה", כתב. עוד הוסיף: "רק לא ברור למה לא נתנו גם לאריאל עידן, כתב הדרום של ערוץ 14 שעבד מסביב לשעון במלחמה ותחת אש. גם לו מגיע".

מנגד, באקדמיה מבהירים כי ערוץ 14 אינו נכלל ברשימת המועמדויות מכיוון שהוא מתעלם באופן שיטתי מהאקדמיה, וכי הערוץ הוזמן לקחת חלק בטקס מרגע היווסדו של הערוץ ולהגיש את תכניותיו לתחרות בדומה ליתר גופי השידור וההפקה בארץ, אך משום שבחר שלא לעשות כך גם השנה וגם אשתקד הוא אינו חלק מהטקס והתחרות.

בעקבות תגובת האקדמיה הודיע אלמוג בוקר כי הוא מוותר על הפרס: "אחרי שראיתי את הסתירה בין תגובת האקדמיה לטלוויזיה לדברים בפועל, אני מוותר על פרס ההוקרה עד אשר יכלילו את כל כתבי הטלוויזיה בצפון ובדרום שסיקרו את המלחמה, לרבות כתבי ערוץ 14". 

אלמוג בוקר בשידור חי (צילום: באדיבות חדשות 13)
אלמוג בוקר בשידור חי (צילום: באדיבות חדשות 13)

מהאקדמיה נמסר: "האקדמיה פונה בכל שנה לכל גופי השידור בקריאה להעמיד את התוכן המופק ולהשתתף בתחרות ובטקס  פרסי האקדמיה לטלוויזיה. בנוסף בשנים האחרונות האקדמיה עשתה מאמצים ופנתה באופן יזום לערוץ 14 על מנת לעודד אותו להשתתף בתחרות, אך לא קיבלה תגובה מטעמו. גם השנה פנינו וגם השנה בחרו בערוץ 14 לא להשתתף בתחרות ובטקס. למרות החלטת הערוץ אנו שמחים להזמין את כתב הדרום של הערוץ, אריאל עידן, לקבל את פרס ההוקרה. האקדמיה מבקשת להוקיר את הפעילות המקצועית של כל הכתבים והכתבות- כולם אנשי מקצוע שפעלו תוך סיכון חייהם ומתוך מחויבות לציבור הישראלי ולמקצוע העיתונות".