כבר כמעט חצי שנה חלפה מאז ששגרת המלחמה החליפה את הימים הרגילים הללו, בהם היו לנו צרות הרבה פחות חשובות בדיעבד. וכמו שזה נראה עכשיו ובאופן מצער למדי, לא קורה יותר מדי בגזרת עסקת החטופים, לצד חוסר הוודאות הכללי בנוגע ללחימה בשטח הרצועה. וכאילו זה לא מספיק, לאף אחד אין ממש כוח לציין את חג הפורים המתקרב אלינו בצעדי ענק. בדיוק בגלל זה ניצלו בארץ נהדרת את ההזדמנות לערב פורים בנוסח המלחמה, רק כדי להזכיר לנו ברמזים עדינים כיצד מתנהלת הממשלה בחודשים האחרונים, ועוד הרבה לפניהם. רמז: זה עבד. 

ארץ נהדרת לא הצליחה לקלוע, למעט רגע אחד מצמרר

ראשון בתיאטרון האבסורד הנפלא היה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתחפש לביבי וונקה, גרסתו לדמות הראשית מהסרט האייקוני 'צ'רלי בממלכת השוקולד', ולצדו רעייתו שרה שדווקא בחרה להתחפש לברבי. גם השרה רגב הייתה שם בליהוק עלילתי משהו, ואפילו השר בן גביר שבחר להיות פיתה פן. אתם קוראים נכון, פיטר פן מינוס הכובע הירוק פלוס פיתה. בין לבין הצטרף דובר מערך ההסברה לתקשורת הזרה אילון לוי, וניסה להסביר מדוע הושעה מתפקידו. זה לא ממש הלך. 

ארץ נהדרת (צילום: צילום מסך קשת 12)
ארץ נהדרת (צילום: צילום מסך קשת 12)

אני מודה שחיכיתי בסתר לבי לתחפושת של השר גלנט, סתם כדי לזכות לראות שוב את החיקוי הנהדר של ערן זרחוביץ'. זה קרה, ובתחפושת של איירון מן עם רפרנס לכיפת ברזל. ורק מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נותר באותה תחפושת שהיה בה מאז ומתמיד, המלווה באוזני העכבר. בקיצור, אחרי שקיבלנו הצצה למפעל השוקולד של נתניהו, ניכר שחבילות השוקולד הריקות עלולות להמשיך להגיע. אשרי המאמין. 

גילוי נאות: אני, באופן אישי, מעדיפה להטביע את עצמי בימים אלה בריאליטי אוכל על שלל גווניו. אבל יש בינינו כאלה שבוחרים לצפות בדרמה כדי לנקות את הראש, ולהתעסק בצרות דמיוניות במקום בכל מה שמקיף אותנו. אתמול זכו הכוכבים הראשיים בסדרות 'חולי אהבה' ו'טיטו ורוחו', הלוא הם עמוס תמם ואיילת זורר, ופבלו רוזנברג ומגי אזרזר בהתאמה, לצאת לראשונה מתפקידם בסדרה ולדבר מעט עם הקהל. השלמת פערים מצוינת למי שצריך. ואפרופו השלמת פערים: כמה דקות נפלאות מהסיפור השנוי במחלוקת של אליקו ולירז.    

עוד משהו שקרה במהלך המלחמה - נרשמה ירידה בפעילות אתרי הבנייה בעקבות היעדר הפועלים הפלסטיניים. בארץ נהדרת החליטו להרים את הכפפה, תרתי משמע, ולהציג בפנינו מה היה קורה אילו הפועלים באתרי הבנייה היו ישראלים. או תל אביביים ליתר דיוק. בתפריט: פתיחת הבוקר ב־11, ארוחת צהריים מוקדמת מדי, וחוסר תפקוד מלא. שיהיה לנו בהצלחה. 

אגב, זוכרים את החות'ים? אתמול הם חזרו לסבב נוסף על המרקע, והפעם כשליאורה, האם האולטימטיבית, חיפשה לבנה שפע תחפושת אותנטית מידי האויבים החדשים שהצטרפו ללקסיקון. כמובן שזה קרה אחרי שכל התחפושות שהזמנו מחו"ל נתקעו בים כנראה. אבל אל תאמרו נואש: אותם חות'ים הציעו לנו רעיונות חלופיים לתחפושות שבחיים לא נספיק לארגן עד ראשון. אולי בשנה הבאה.