רבות דובר על 'משחקי הכס'. וכשאני משתמשת במילה רבות, אני מתכוונת לשעות על שעות של פרשנויות, תיאוריות, הימורים, ספוילרים, ולא מעט ניתוקי קשרים בעקבותיהם. קלאסי לפרישה בשיא של כל העוסקים במלאכה אחרי ההצלחה הכבירה הזו, שנדמה שכללה את כל הקלפים הנכונים ביותר בחפיסה. בפועל זה לא מה שקרה, והשבוע יצאה אל אוויר עולם הנטפליקס 'בעיית שלושת הגופים' (3 Body Problem), הסדרה החדשה של יוצרי עולם הדרקונים הקוסמי שלמדנו לאהוב. 

לאחר האשמות בין רוסיה לאוקראינה: דאעש לקח את האחריות על הפיגוע בתיאטרון
קייט מידלטון בחשיפה כואבת: "חליתי בסרטן, עוברת טיפולים כימותרפיים"

כיאה לרמה של 'משחקי הכס', גם כאן ברור מהרגע הראשון שמדובר בסדרה עתירת תקציב עם עלילה מלאת רבדים. כאן אמנם לא יהיו קרבות אכזריים של בתי אצולה וממלכות, אלא תגלית של מספר אנשי מדע המבשרת על איום קיומי, זאת באמצעות מספר תופעות מוזרות של סתירת חוקים מדעיים. במילים קצת יותר ברורות, הסדרה, המבוססת על ספר פופולרי מאוד בסין הנושא את אותו השם, נעה איפשהו באזור המהפכה הקומוניסטית וחושפת לא מעט סודות אפלים על האופן בו התנהלה סין מבחינה צבאית. 

לכאורה, מעניין מאוד לצפייה. אין מה להגיד. 'בעיית שלושת הגופים' מביאה עמה הרבה מאוד עתיד, בניגוד לקודמתה שהדיפה ריח משכר של  פעם. כל אחת מהדמויות מצליחות להביא תמונה עגולה מצד אחד אבל לא מעיקה מצד שני, השאלות הנדונות בכל אחד מהפרקים מעניינות גם בלי קשר לצפייה, ומצאתי את עצמי ממש לא יודעת לאן העלילה תיקח אותי. 

איפה העוקץ, שעלול להיות בעייתי אם אהבתם את 'משחקי הכס' ברמה של לשקול לצבוע את שיערכם לבלונד פלטינה ולגדל דרקון במרפסת? שהרבה דברים שכן ייחדו את הכס, כמו האלימות והפריימים שלא יכולנו לראות בנוכחות הילדים או האחיינים שלנו, שהשפיעו לאט מעט על המתרחש במהלך הפרקים, לא כל כך קיימים פה. אגב זה לחלוטין הגיוני שלא, אלה לא הכלים היחידים ליצירת עניין, אבל הציפייה מיוצרי 'משחקי הכס' היא להותיר את חתימת המחבר. קחו את זה בחשבון לפני שאתם נשאבים. צפייה נעימה.