התוכנית החדשה של אופירה ולוינסון עלתה אמש לראשונה ובשידור חי. לא הרבה מבינים את המשמעות של שידור חי עבור תוכנית מהסוג הזה. עוד בימים הטובים שלהם כצמד, ברקוביץ ואופירה צילמו שעות ספורות לפני עליית התוכנית, והחומרים הובאו במהרה לאישור של היועצים המשפטיים של קשת, כי כשברקו בשטח כל האולפן במתח ורוב הסיכויים שפליטות פה שלו יבילו לטעויות קריטיות ותביעות.

"היא חסמה אותי": ברקוביץ' חושף מה יעשה אם יראה את אופירה ברחוב
לאחר שברקוביץ' חשף את סיבת הפיצוץ, אופירה אסייג מגיבה

זו אחת הסיבות, כך דיווחו לי מקורות בקשת וכעת אני חושפת אותם לראשונה , שהתחיל הפיצוץ הגדול בין ברקו לאופירה וקשת. כי בימי המלחמה נדרשות תוכניות בשידור חי לאור האזעקות והאירועים השונים, והיות שפלטפורמה בלייב לא מתאימה לאיש והסערה, משם נולד הפיצוץ הגדול לא רק בין ברקו לאסייג שהמשיכה לשדר בלעדיו, אלא בין ברקו לקשת. לא בכדי, מופיע היום הכדורגלן בדימוס בשידור החי של חדשות 13, (הימור מסוכן שלקחו המתחרים) בין היתר כדי להוכיח לקשת שהם טעו ובגדול והוא קוסם שמסוגל להכל.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אז מה היה לנו אמש, כפי שכבר פתחתי את הדברים, שידור חי לתוכנית ראשונה, השניים צלחו זאת בגבורה יש לומר, יחד עם זאת לוינסון היה נראה קצת חלוד, מכווץ, מעט נבוך, מתאמץ בכוח להצחיק ובעיקר צוחק מעצמו, ולא הבריק כמו שציפיתי, אבל אני בטוחה שהוא מסוגל ליותר, זאת רק ההתחלה. גם פינג פונג ההלצות בין השניים היה על גבול המגוחך והמטומטם, לאה שנירר ואירית רחמים עוקבות אחריו או לא עוקבות אחריו, הוא מאשר אותן באינסטגרם או לא, טמטמת אחת בשידור חי, וקידום חברותיה הטובות של אסייג על חשבון השעות היקרות שלנו בשישי. אה וגם הייתה בדיחה מפגרת על מלח נגד עין הרע.

בעניין אופירה נראה כאילו הפרידה מברקוביץ רק עשתה לה טוב, כי היא כבשה אתמול את המסך, עברה מהפך חיצוני ונראתה מינוס עשרים שנה. ולא רק תשבוחות למראה מגיע לגברת שהולכת ומשתבחת עם השנים, כי הייתי בטוחה שלוינסון שנחשב לעיתונאי אינטליגנטי, רציני ומקצועי ידגיש את הפערים בינו לאופירה, וישים אותה בנקודה נמוכה יותר, בעוד ברקו היה פלוס מינוס מתואם לסגנון שלה. אבל הפלא ופלא, לוינסון רק הצליח להרים את האישה והצחוק הגדול, כי היא בלטה על פניו, לעיתים גם בתוכן. אסייג ניהלה אתמול את המופע ביד רמה, אחזה במושכות והצליחה לעשות סדר באולפן.

אייל ברקוביץ', אופירה אסייג (צילום: ערן לם)
אייל ברקוביץ', אופירה אסייג (צילום: ערן לם)

מודה שהתאכזבתי, כי ציפיתי לקבל משהו אחר, שונה, גבוה יותר, אבל זה הרגיש כאילו נחה עדיין רוחו של ברקוביץ באולפן, כי לוינסון נכנס יותר מדי למשבצת של קודמו, התפרץ לדברי המרואיינים, לא אפשר להם לדבר, לעיתים לא הבנתי מה הוא מנסה להגיד, כי שברקו מתפרץ באולפן שומעים רק אותו ולוינסון נבלע. זו  הייתה אותה הגברת בשינוי אדרת,  וכאילו אסייג ממשיכה לשדר לצד ברקוביץ כשהפעם היא זאת שתופסת את הפרונט.

ונעבור לאורחים הנכבדים. אתמול התארחו אייל וולדמן איש מקסים וצנוע, אב שכול ששבר את ליבנו כשבכה בכנסת עם ביטול הפרס,  אבל הוא לא חידש לנו דבר בעניין פרסי ישראל, למעט שאלה נוקבת אחת של אסייג שהתמודד איתה, האם ילחץ את ידו של ראש הממשלה בטקס, אחרי שהפיץ ברשתות את ידו של נתניהו מגואלת בדם הנרצחים של השבעה באוקטובר, גם של בתו של וולדמן ובן זוגה. "כן" השיב, "אני אתנהג כפי שמצופה ממני בממלכתיות". האמת שתשובתו הכעיסה אותי, מצופה ממנו? למה? בגלל שהוא מקבל פרס אז מצופה ממנו לשתוק ולקבור את יגונו בשקט? 

גם ראש מטה החטופים שפרש, רונן צור התארח באולפן אמש. כשהוא מביט בצמד הליצנים בגיחוך קל, שפנו אליו בשאלות לא מאתגרות, והתפרצו לדבריו כאילו מנהלים ויכוח עם עצמם רק לשם ההצגה. רונן צור הסביר מדוע בחר לעזוב את מטה החטופים, לאור לחצים פוליטיים שקיבלו משפחות החטופים מצד חברי הקואליציה, להעיף את הראש שנחשב לצ'ילבה של נתניהו.  הוא השיב בענווה ובפתיחות מרגשת והסביר שכשיש משפחה אחת שעלולה לחשוב שלא יחזירו את יקיריהם בגלל ראשי המטה, זה כבר גדול עליי. 

רונן צור (צילום: רמי זרנגר)
רונן צור (צילום: רמי זרנגר)

 העזיבה של רונן הרתיחה אותי , אדם פרטי לא מהזירה הציבורית, שנתן מעצמו כ"כ הרבה, בהתנדבות מלאה, יום וליל מאז השבעה באוקטובר, לאנשים שהכי היו זקוקים לזה, יותר מכל נבחר ציבור שמתפרנס ממשכורתנו, זכה לביקורות מפעילי הימין. הנתינה שלו כאדם מהשורה לחברה בימי המלחמה ,הייתה יקרה מפז, והוא ראוי יותר מכולם לקבל השנה פרס בטקס פרסי ישראל, כמי שהקים את המטה החשוב ביותר שקם מאז השבעה באוקטובר והציל נפשות של משפחות רבות שאלמלא המטה אין לי מושג איך היו עוברים את הימים המסויטים האלה. צור רמז כי ייתכן ופניו בעוד שנה לפוליטיקה, כולי תקווה שאנשים כמו רונן יהיו הנבחרים שלנו.

אתמול התארחה שם שרת התחבורה מירי רגב, וסגרה מעגל כשחזרה לאולפן אחרי שהחרימה אותו ודאגה שגם חברי הליכוד יחרימו יחד איתה. יש פה עקיצה צורמת לברקוביץ, הנה הלכת ונפתח לנו המזל ועידן חדש בפתח, עידן של מיזוג ואיחוד ושיח לא מפלג ומשסע. יחד עם זאת הריאיון היה מלטף מדי,  משעמם, איפשר לה לקרוא את דפי המסרים, למעט פה ושם עקיצות קטנות על החופשות שלה והפופקורן, זה הרגיש כאילו מירי הגיעה מוכנה עם השאלות שכבר קיבלה מראש, מה לא יעשו בהפקה כדי להחזיר את חברי הליכוד לאולפן של אסייג שסבל כזכור מאורחים ממוחזרים מהצד השני של המפה הפוליטית , גם אם זה יעלה להם בביקורת שהראיון היה נראה מטעם.