השבוע רק התחיל, אבל העייפות כבר מתחילה אף היא להופיע אט אט באזור העורף והגב, מאלצת אותנו לעשות הפסקה קצרה ולנוח. גם אם לשעתיים תמימות. ואם כבר אתם נחים, מה עם איזה סרט טוב או סדרה ממכרת כדי להיכנס למוד?

הנפילה במדרון לא עוצרת: יום עגום נוסף לחדשות 13 בטבלת הרייטינג
ההתרסקות נמשכת: הנתון העלוב של מהדורת החדשות בערוץ 13 | רייטינג

לא לוקחים קשה | No Hard Feelings

אני יודעת, זה סרט מ־2023 ושנה שלמה חלפה מאז. משום מה, במהלך השבוע האחרון נראה שלא מעט ישראלים נזכרו בו, מה שהקפיץ אותו לראש העשירייה הנצפית ביותר בנטפליקס. אז בואו נדבר עליו רגע, ותשפטו בעצמכם מה עומד מאחורי השם המצודד משהו. 

בגדול, זוג הורים עשירים למדי מבקשים ממאדי בארקר (ג'ניפר לורנס), נהגת אובר וברמנית נטולת מזומנים בת 32, להתחיל לצאת עם בנה פרסי בן ה־19 בתמורה לרכב חדש. ומאדי, מאחר והיא לא ממש שוחה בכסף, בלשון המעטה, מחליטה להרים את הכפפה ולנצלה עד תום.

No Hard Feelings (צילום: צילום מסך נטפליקס)
No Hard Feelings (צילום: צילום מסך נטפליקס)

פרסי מצדו עדיין לא הבין באמת כיצד מתנהגים אמריקאיים טיפוסיים רגע לפני הקולג', ולכן קופץ גם הוא על המציאה, אך מתוך הנחה שמאדי באמת מעוניינת בו. הכוונה - שללא שוטף פלוס 30 וכאלה. אם אתם מבינים לאן אני חותרת, אין ספק שזה נשמע כמו תרחיש עם סוף רע. לכאורה. 

אמנם 2023 הייתה לגמרי לא מזמן, אבל הסרט ממש לא פוליטיקלי קורקט. לא עבור לייט בלומרס, שפשוט טרם הספיקו להתקלקל בשלל דרכים, וגם לא בשביל אישה שבסך הכל רוצה להתפרנס ומגלה שעליה לצאת עם בחור שלא הכירה בתשלום. אחרי שאמרתי את כל זה, מדובר באחלה סרט, הוא חצוף במידה, פרוע בקצת יותר ממידה, ומתאים במדויק לארוחה דשנה ומשקה מרענן. 

שירלי | Shirley

ועוד משהו חדש יותר, אבל מסקרן בהחלט. השנה היא 1972. שירלי צ'יזהולם, האישה השחורה הראשונה שנבחרה לקונגרס האמריקאי רבתי, פוצחת במסע בחירות על מנת להגשים את חלומה הגדול, שהיה אפילו גדול יותר באותה תקופה: להפוך למועמדת לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית.

Shirley (צילום: צילום מסך נטפליקס)
Shirley (צילום: צילום מסך נטפליקס)

בימים בהם אנחנו שומעים יותר מדי על הבחירות בארצות הברית, אבל בהקשר שונה לגמרי של המעורבות במלחמה, מרענן להכיר פן אחר של הסוגייה, מרתק יותר, שערורייתי הרבה יותר, וצודק במלוא מובן המילה. אגב, מאחורי הדמות ניצבת אישה אמיתית לגמרי, שכיהנה כנציגת בית הנבחרים האמריקאי. תתעלמו מהספוילר.