סגן דור יפרח, סמ"פ בגדוד 202 צנחנים, נפצע אנושות בעזה, כמעט התעוור לחלוטין וניהל את קרב חייו לחזור ולראות מחדש. מנגד, צעיר שכונה בפי התקשורת האמריקאית כ"מפונק, וכמי שהכריז על עצמו כנסיך הארי הישראלי", הלוא הוא יאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה.

לאחר שמקום מגוריו במיאמי נחשף: המהלך הבא של יאיר נתניהו
"גוף משפטי מסואב": ההשוואה המקוממת של יאיר נתניהו

שני אלה כיכבו אמש (שישי) במהדורת חדשות שישי של דני קושמרו בערוץ המרכזי 12. שתי דמויות שונות ומנוגדות באישיותן ובאופיין. הראשונה, חדורת מטרה להילחם על המולדת ולהקריב למענה את חייה ומאור עיניה, והשנייה, חדורת מטרה שונה לחלוטין, להתרחק רחוק ככל האפשר מזירת הקרבות, לתענוגות והעושר של מיאמי הרחוקה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לדברי הכתב האמריקאי בן אשפורד של הדיילי מייל, בעוד 360 אלף מבני עמו של יאיר נתניהו, התגייסו לצאת למלחמה, יאיר יושב בדירה יוקרתית, על חוף יוקרתי ונהנה מהחיים הטובים. ובעוד חיילים צעירים בגילו של יאיר נתניהו, מקיזים דמם בעזה ומסכנים חייהם במשך חודשים ארוכים, מבלה בנו של ראש הממשלה, לדברי אחד המאבטחים, בקניונים, בג'קוזי ובבריכה.

פרשני אולפן שישי (צילום: צילום מסך)
פרשני אולפן שישי (צילום: צילום מסך)

ולא רק, אלא שהחיים הטובים על פי ראייתם של משפחת נתניהו, דורשים אבטחה של שני מאבטחים ונהג צמוד לבנו של ראש הממשלה, שעלותם מגיעה לסכום של 2.5 מיליון שקלים לשנה מכספי הציבור, כפי שדווח אמש במהדורה, בכתבתו של אילן לוקאץ'.

אם נעזוב רגע את הכספים ונתעכב בעיקר, חשפו אמש במהדורה אנשי שב"כ המעורים בפרטי האבטחה כי לא נשקפת סכנה לביטחונו של נתניהו הבן, ועל כן, היא לא מאושרת ומעולם לא הוענקה אבטחה שכזו למישהו מבני המשפחה של ראש ממשלה מכהן.

עמי דרור, פעיל מחאה, לשעבר ראש צוות האבטחה של נתניהו, אמר: "יאיר נתניהו לא אמור להיות מאובטח ע"י האבטחה של יחידה 730 של השב"כ שהיא האבטחה ברמה הגבוהה ביותר, ושלפני שנים נקבע שרק 7 אנשים יכולים לקבל אבטחה מהסוג הזה, ביניהם: נשיא המדינה, ראש הממשלה, נשיא בית המשפט העליון וראש האופוזיציה. כשאותו פעיל מחאה נשאל, שאולי בכל זאת נדרשת אבטחה ברמה גבוהה לבני משפחת נתניהו, לאור האנטגוניזם שמגלה הציבור כלפי המשפחה בכלל וכלפי הגב' שרה נתניהו בפרט, בעיקר אחרי תקרית המספרה, הוא השיב בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: "יש הבדל בין אנטגוניזם לשרה נתניהו, ולמידע מודיעיני שאומר שאין סיבה לאבטחה כזו". האיש סיכם את דבריו במילים: האבטחה על משפחת נתניהו היא מטורללת ומושחתת. עוד נדבך לטרלול הכללי שנחת עלינו בכל תחומי החיים מאז הקמתה של ממשלת הימין על מלא.

אז בשביל מה האבטחה הזו? האיש השיב את מה שרבים בתקשורת כבר יודעים: בשביל סמלי הסטטוס, בשביל להיראות חשוב, עם כל האורות המהבהבים כאשר נוסעים ממקום למקום ויכולים לעבור באור אדום או לחנות במקומות אסורים. 

האם בשביל הרושם החיצוני והדאווין, אנחנו משלמים מכיסנו הון תועפות עבור כל הלוקסוס מנקר העיניים הזה? כמו כן הדגישו עד כמה בימי במלחמה חשוב שכוח אדם מיחידה 730 של השב"כ יהיה נוכח בארץ וייקח חלק בלחימה, במקום לשמור על נער מבוגר שיורד לבריכה ולחדר הכושר. 

יאיר נתניהו בנמל התעופה (צילום: ללא)
יאיר נתניהו בנמל התעופה (צילום: ללא)

התחקיר הממוקד והחושפני של לוקאץ' שהוצג אמש במהדורה לגבי השהות הממושכת של יאיר נתניהו במיאמי וכמה זה עולה למדינה, היה נחוץ והכרחי על מנת לפקוח את עיני כולנו לעובדות ולשאלות נוקבות ומדאיגות, על המתרחש על חשבון כולנו, אולם חסר היה בו פרט חשוב לא פחות: מדוע מלכתחילה נסע בנו של ראש הממשלה לארה"ב? אמנם היו שמועות וליחשושים על הסיבה שנתניהו הבן אולץ לעזוב את הארץ, אך הם לא אוששו עד כה באף תחקיר מהימן.

התחקיר אף לא הצליח לברר מי אישר את ההחלטה לאבטח את נתניהו הבן, באבטחה שעלותה גבוהה ביותר ושיש בה יותר פוליטיקה מעניין בטחוני. עוד לפני שידור הכתבה נרמז על ידי דני קושמרו שידו של יריב לוין היתה בעניין , אך בכתבה עצמה לא הייתה אף התייחסות לנושא והרמיזה המקדימה אינה מספקת. 

באותו עניין, דווח באולפן חדשות 12 כי בן גביר ואמסלם, שקיבלו ג'וב חדש להיות כלבי השמירה של נתניהו, דורשים להגביר ולהדק את אבטחת נתניהו כשהם מתסמכים על בוט של איום איראני. בוט שכל אזרח בישראל שפעיל ברשתות קיבל במהלך ימי המלחמה. 

מה שמוכיח לאיזה אבסורד הגענו שכך מתקבלות החלטות בממשלת ישראל , קשה היה להחמיץ את הטון  שנשמע מתחת לשפמו של  קושמרו שלעג לבן גביר , שר הבטחון הלאומי, שמסתמך על איום בוט איראני.

בכל מקרה, כאשר צפינו אמש בדמעות של התרגשות בסיפור של אותו חייל שנפגע קשות בעיניו ועבר ניתוחים אינספור, עד לאותו רגע שהצליח לראות ברור את המספרים על הצג, ולקרא אותם בקול: 2,7,8,9 כשאנו קוראים אותם ביחד איתו לפי קצב פעימות הלב של כולנו, קשה שלא להשוות בין אותו חייל אמיץ והתלאות שעבר, לבין בנו של ראש הממשלה שמתפנן ומתפנק לו ביעד התענוגות, מוגן ובטוח.