זאב אלקין מהימין הממלכתי התארח אתמול (שישי) אצל אופירה ולוינסון בתוכניתם החדשה בקשת 12, והתייחס להתפטרותו של גדעון סער מהממשלה. הוא הסביר כי סער לא הסכים עם הדשדוש של קבינט המלחמה בכניסה לרפיח וחשב שכבר היו צריכים להיכנס לפני חודשיים, ולאחר שהבין כי אינו חלק בקבלת ההחלטות, וההחלטות שמתקבלות בקבינט הם בניגוד לתפיסתו, לא נותרה לו ברירה אלא לנטוש את הספינה הטובעת. עוד הוסיף, כי רבים ממצביע הליכוד מאוכזבים מנתניהו ומחפשים ימין חדש, ומפלגתו של סער תהווה אלטרנטיבה כזאת.

חדשות 12 חשפו ידיעה מקוממת על יאיר נתניהו: שאלה אחת נותרה פתוחה
לוינסון ואופירה בעקיצה כואבת לאייל ברקוביץ' | ביקורת

לוינסון לא הצליח להסתיר את הזלזול הגדול שלו כלפי סער כשנטש את גנץ ויצא לדרך עצמאית משלו, מה שהוביל לירידה של המחנה הממלכתי בסקרים. כמו כן, לוינסון נדהם מסקר "מעריב" שפורסם השבוע והציג שסער עובר במעט את אחוז החסימה, "אני בשוק שהוא עובר את אחוז החסימה, אני חושב שגדעון סער הוא אדם לא מעניין שעבר זמנו, הוא לא מראה רגש, הוא לא מעניין". כך לוינסון ביטל את סער בהינף יד.

באותו רגע, העיתונאי לוינסון זכה אצלי בנקודות זכות על יושרה עיתונאית ואמינות, בלי קשר אם אני מסכימה עם דבריו על סער. להזכירכם בפאנל הקבוע של אסייג ולוינסון שפותח את התוכנית, יושבת לא אחרת מגאולה אבן, שהייתה מגישה ראשית ברשת 13, והפכה לפאנליסטית בתוכניתם של אסייג ולוינסון בקשת 12.

נדרש אם כך, אומץ לא מבוטל, לקטול כך את בעלה של פאנליסטית מכובדת שפוגשים מדי שישי, בחדר האיפור ובאולפן, ולוינסון עשה זאת מבלי להניד עפעף. 

אמש שודרה תוכניתם השנייה של הצמד החדש ויש לציין כי העיתונאי השתחרר הפעם ממפלס החרדה והלחץ שאחזו בו בתוכנית הראשונה. הוא היה יותר פתוח, זורם, והציג לראווה את כישוריו הרבים. הוא מסקרן ומרתק ואומר דברי טעם שלעיתים הולכים לאיבוד בשטף הדיבור המרתוני שלו. 

יחד עם זאת, עדיין אסייג היא זאת שמשכה בחוטים ושלטה ביד רמה באורחים ובתכנים, וניכר כי הכינה היטיב שעורי בית ועשתה עליהם עבודה מקדימה. ואם עסקינן באורחים שהגיעו לאולפן, הם היו משעממים לעייפה, כולל שר התרבות והספורט מיקי זוהר, שהוזמן לא כי הוא מעניין או משפיע, או שיש לו מה לחדש לאומה בימים קשים אלה, אלא רק כסמל סטטוס לתוכנית שעד היום לא הצליחה להביא אף חבר מהליכוד.

זוהר הבליח בסוף הריאיון עם איזו רמיזה עמומה כשנשאל על גורלם של החטופים, ואמר שבניגוד לדיווחים על עסקה שהתפוצצה, מתרחשים דברים שהציבור לא יודע עליהם. להגיד שאני מאמינה לו? ממש לא. 

כמו כן, נותרנו עם תוכן צהוב שכולנו אוהבים להרענן בו מדי פעם, כשאסייג ניצלה את הבמה כדי לשלוח גלגל הצלה לזמר אייל גולן, מי שהיה בעבר הרחוק חברה הטוב ביותר ודרכיהם התפצלו בטונים צורמים כמו שנפרדה מאייל ברקוביץ. היא אירחה באולפן את איש היח"צ רני רהב, דוברו של  אייל גולן, שהתייחס לכותרות השבוע על ההישג האדיר של הזמר שמכר ארבעה מופעים סולד אאוט בבלומפילד, מה שהצית מחדש את הביקורת הקשה נגד הזמר על פרשת משחקי החברה. 

אייל גולן (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)
אייל גולן (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

איש יח"צ הגדול, הסביר כי התיק נגד גולן בפן הפלילי נסגר, והזמר ניתק כל קשר עם אביו שהואשם בפרשה ואף שינה את שם משפחתו בתעודת הזהות. זה לא מספיק הסבירה אסייג והוסיפה את האינפוט שלה, שאילו היא הייתה הדוברת של הזמר, הייתה מציעה לו לגמור סופית את העניין, לפרסם פוסט ברשתות ולכתוב כי הוא אבא לנערה בת 17 והוא מצטער אם הוא פגע במישהי בכל דרך שהיא, אם בשיחה, במילים, או במגע, ובכך לסגור סופית את הפרשה שמסרבת לדעוך כבר שנים, למרות שהסוגייה המשפטית כבר נסגרה מזמן. אופירה לא גילתה את אמריקה וכולם כבר הציעו לזמר לבקש סליחה ולהביע חרטה ואילו הוא בוחר בקו אחר.

לוינסון הרחיק לכת והציע שהזמר יוותר על עוד מכונית יוקרה וייתן פיצוי כספי לאותן מתלוננות, גם אם הוא נוקה מאישומים פליליים, על מנת שיוכלו להשתקם, וכך גם הוא יוכל להשתקם מהפרשה שמסרבת להיעלם מהכותרות, ולהמשיך הלאה בקריירה שלו.

התוכנית נגמרה אמש עם תחושה, שצפיתי במופע בידורי נחמד ללא תוכן מעמיק. נראה שדווקא הפעם יותר מתמיד,  נרצה לשמוע את האורחים הישנים שמאסנו בהם בעבר מרוב שהרבו להתארח בתוכניתם של אסייג וברקוביץ, ביניהם אנשים כמו בני גנץ, שהיום יותר מתמיד, יש הרבה שאלות להפנות אליו, כחבר בקבינט המלחמה, שלא ממש פוצה פיו, שמא יבולע לו ולסקרים המחמיאים, ולא אומר דברים ברורים לגבי כל מיני החלטות תמוהות שמתקבלות בו. 

כן, הייתי מעדיפה שיזמינו אותו לאולפן, על פני מיקי זוהר או מירי רגב שחוזר על אותן סיסמאות ומנטרות. ככה נשארנו עם תוכנית גדולה שיש בה הרבה רעש, צבע וצעקות ולא עם אף כותרת מעניינת, חשיפה מרעישה, או דיון מעמיק.