סוף השבוע כמעט כאן. המשימות הולכות ומתמעטות, הבקרים כבר מרגישים אחרת כשהם סמוכים לשינה חסרת התקנה של הסופ"ש, ואפילו הפקקים פקוקים פחות. השכלתם למצוא אחר צהריים פנוי רק לעצמכם? שבו ותצפו במשהו. 

הרמון | Harmon

מזמן לא ציינתי לשבח את הטלוויזיה הישראלית הנפלאה שלנו, שמצליחה להיות אור עצום ומשמעותי בים של תכנים רלוונטיים יותר ופחות. והפעם: סדרה לא פשוטה שעלתה לאוויר אי שם בשנת 2018, אבל נפלאה וחשובה מאין כמותה באותה מידה. 

'הרמון', דרמה המבוססת על ספרה של מעיין סמדר 'נשות ההרמון', נוצרה בהשראת דמותו השנויה במחלוקת של גואל רצון, סמדר, אגב, נמנתה על 21 הנשים שחיו בביתו בדרום תל אביב, ונאלצו להתמודד עם מציאות כמעט בלתי אפשרית לעיכול. 

במרכז העלילה ניצב שבתאי צדיק (אלון אבוטבול), שבדיוק לפי הספר, הלכה למעשה, מקיף את עצמו בנשים במן קומונה, ומעביר לבני משפחתו שיעורי קבלה ורוחניות. את דמותה של מעיין מגלמת בכישרון חן אמסלם, ולצדה השחקניות נועם לוגסי, שירה האס, אסי לוי, ועוד רבים וטובים. 

יש כאן הרבה דברים שאנו יכולים ללמוד, על גברים, על נשים, על פערי מעמדות, על כמה מורכבת נפש האדם כשזקוקים לעזרה ובכלל. מרתק וחשוב, גם בצפייה חוזרת אחרי שנים. 

ליבו של הצייד | Heart of the Hunter

ומשהו שונה לגמרי, שמקורו בכלל דרום אפריקני (למרות שהמדינה האקזוטית משהו אינה בקשרים טובים עם ישראל בימים אלה). בתפריט: מתנקש בעברו נאלץ לעשות מילואים ולחזור לעבודה שהייתה לו לבית, זאת לאחר שחברו חושף שערורייה מסוכנת בלב הממשלה המקומית. 

ב־105 הדקות שלפניכם יש את כל מה שלסרט פשע קלאסי יש להציע, וזה הרבה יותר טוב ממש זה נראה. מתאים לערב אפלולי. 

ליבו של הצייד (צילום: נטפליקס)
ליבו של הצייד (צילום: נטפליקס)