"המוסד ואסיר X", החל מ־9.4, הוט 8 והוט VOD

בסוף שנת 2010 נמצא אסיר מת בתאו בכלא איילון. שמו של האסיר היה בלתי ידוע, אבל עוד לפני כן הסתובבו שמועות ודיווחים מעורפלים על קיומו של “אסיר X", אדם אלמוני שהוחזק בבידוד מוחלט בגין פשעים לא ידועים. השמועות החלו לתפוס תאוצה ובעקבות כך הוטל צו איסור פרסום גורף על הפרשה, וגם על עצם קיומו של הצו. זהותו של האסיר נותרה בגדר תעלומה במשך שנתיים נוספות, עד שתחקיר של ערוץ טלוויזיה אוסטרלי חשף שהאסיר העלום שהתאבד בתאו - היה אזרח אוסטרלי וסוכן מוסד.

שמו של האסיר היה בן זיגייר, עולה כבר לא חדש מאוסטרליה, שדרכונו האוסטרלי היה “אוצר" למוסד שיכול היה לחסוך מעצמו את הסיכונים בזיוף דרכון. גם זיגייר התאים לפרופיל המגויסים לארגון. הוא היה בעל מוטיבציה גבוהה לשרת בארגון, אינטליגנטי מאוד וניחן ביכולות שכנוע ומניפולציה שהתאימו לגיוס סוכנים. מאוחר יותר התברר כי הייתה לו פנטזיה להיות מעין ג'יימס בונד, וג'יימס בונד הוא לא היה.

לאחר משימה כושלת בחו"ל חזר זיגייר לארץ והתבשר כי התפקיד המיועד לו כעת הוא מנהלי בלבד. זיגייר המאוכזב, כעת כבר נשוי ואב לשתי בנות, נסע לשנת שבתון באוסטרליה ללמוד מנהל עסקים, והמשיך, ככל הנראה ללא רשות, בניסיונותיו ליצור קשר עם סטודנטים איראנים. פעילותו משכה את תשומת לבו של ארגון הביון האוסטרלי, שיידע את עמיתיו במוסד. בישראל נעצר זיגייר, נשפט לתקופת מאסר ארוכה, ולאחר מספר חודשים התאבד בכלאו. לאחר מותו תבעה משפחתו את השב"ס על שהתרשל בשמירה על חייו וזכתה לפיצוי בסך 4 מיליון שקל.

הסדרה “המוסד ואסיר X" בת השלושה פרקים תשודר במהלך השבוע הבא. אף שהיא מעניינת ועוסקת בחומרים שרחוקים בדרך כלל מעין הציבור, לא היה נגרע ממנה אם הייתה מקוצרת לשני פרקים לפחות. ילדותו של זיגייר, אהבתו לקמפינג, שובבותו - כל אלה סוחטים את הסבלנות ומעודדים את הרצון לברוח לערוץ אחר. מי שמחפש למצוא קצת משחקי שפיונים מומלץ לו להיות סבלני או להתחיל את הצפייה בשליש השלישי של הפרק הראשון. רק שם העסק מתחיל להיות קצת ג'יימס בונד. 