דני קושמרו פתח אמש את מהדורת חדשות 12 היישר מעזה ואמר: "שבת שלום מעזה. אנחנו כאן עם לוחמי הנח"ל ויחד עם כל צה"ל, נלחמים בגבורה ובעוז כבר חצי שנה מול חמאס". קושמרו הוסיף והדגיש: "צה"ל שכשל ואכזב בשבעה באוקטובר, התעשת והוכיח כאן בעזה שיש בכל זאת על מי לסמוך מהפיקוד הבכיר ועד אחרון הלוחמים והלוחמות, הצבא מנצח ובגדול רוב הכוח הצבאי של חמאס כבר הושמד, ירי הרקטות כמעט ופסק הגדודים האחרונים מתבצרים ברפיח וגם אליהם עוד נגיע. ראש הנחש סינוואר מתחבא במנהרה מוקף בחטופים ישראליים כמגן אנושי, אבל גם לחלאה הזו עוד נגיע, ייקח עוד זמן, אבל חמאס יובס ויוכרע. הניצחון הושג במחיר כבד, 600 חיילים נפלו, גיבורים גברים ונשים מכל רחבי הארץ".

יוסי כהן לא נפל למלכודת האכזרית של אופירה, אבל הצופים הבינו את המסר

זה התחיל כמו עוד מהדורת שישי שבין היתר מהללת ומשבחת את פעולות צה"ל, ומבקרת עד אין קיץ את הממשלה והעומד בראשה, ובצדק, יש לומר.  בניגוד מוחלט כידוע לנציגי הממשלה המכהנת שמאז השבעה באוקטובר רואה בצה"ל ובבכיריו האשמים עיקריים אם לא היחידים למחדל הנורא ומנסה להסיט ממנה את הדיון. אך לתפנית כזאת בעלילה לא ציפיתי, כי עד מהרה הגלגל התהפך, ומי שצפה אמש במהדורת חדשות 12 שהתמקדה בעיקר בסיפורי הזוועה שהוקלטו והוסרטו בסרטונים מעוררי פלצות, וסופרו על ידי תושבי ניר עוז, היישוב שספג הכי הרבה אבידות וטרגדיות אנושיות, התרשם כי הוגש כתב אישום נגד תפקודו של צה"ל ומפקדיו שאיחרו להגיע למקומות מהם יצאו זעקות שבר לעזרה, "אף אחד לא בא, אף אחד לא בא". עד עכשיו גם מהדהד באוזנינו, המשפט העוצמתי של תושב ניר עוז שאמר שתושבי הישוב חיכו שעות ארוכות לצבא שיבוא ויושיע, "ואנחנו עדיין מחכים".

אותה מהדורת חדשות 12, שמזה זמן רב מבקרת בחריפות את התייחסות הדרג המדיני למקבלי החלטות בצבא, ביניהם, הרמטכ"ל, שר הביטחון וראש אמ"ן, עשתה אתמול בדיוק את אותו דבר. ביודעין או שלא ביודעין, כשהעבירה ביקורת נוקבת על הדרג הצבאי, גם אם זו לא הייתה כוונת המשורר. בעשותה כך היא בעצם הציגה איזון ומקצועיות בסיקור ובביקורת שהיא מספקת לצופים, אבל מבלי לשים לב היא גם נותנת לממשלה לגיטימציה להסיר מעצמה את האחריות למחדל הנורא.

כדוגמא לאותו קו ביקורתי של המהדורה נגד הממשלה שיוצאת נגד הצבא, הפרשן גיא פלג גינה אמש את הציוץ המגוחך של שר האוצר סמוטריץ שבמקום להיות עסוק באוצר הכושל שהוא מנהל, מבקר את ההחלטה של הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי להדיח את ראש מטה חטיבת הנח"ל ואת מפקד הסיוע החטיבתי שלה, בעקבות ההרג בשוגג של פעילי הסיוע הבינלאומי WCK. כמו כן ירון אברהם אמר "עוד אחת מסדרות החינוך שעוברים אנשי הצבא בקבינט מהפוליטיקאים שלנו"  כשהוא מתכוון הפעם למירי רגב שתקפה את ראש אמ"ן חליווה על האמירה המלחיצה שלו, מאז חיסול בכיר המשמרות האיראני, שעוד לא בטוח שהגרוע מכל עוד מאחורינו. השרה רגב הפנתה לראש אמ"ן שאלות לא נעימות, אמר אברהם והקריא אותם : "למה התכוונת? נרדמתם אז, בוא תגיד עכשיו מה קורה"? (במילים אחרות, עכשיו אתה נזכר להדהד אזהרה לכוננות לקראת הבאות, איפה שנכשלת לעשות לפני ה-7 באוקטובר). חליווה השיב: "זה היה כנס פנימי, דיברתי עם קצינים וזה יצא החוצה". רגב המשיכה להטיח בו: "צריך לדעת לברור מילים. הכנסת את כל המדינה לפאניקה, הבנקים כמעט קרסו, זה חדש לך שמדליפים מאמ"ן?". באומרה כך, הציגה את ראש אמ"ן באור, רחוק מלהיות מחמיא.  

ירון אברהם כביכול העביר ביקורת על מירי רגב והציג שוב את דפוס ההתנהגות של הממשלה שמנסה להסיר מעצמה אחריות ולהטיל אותה על הדרג הצבאי, אבל מהדורת החדשות אמש, בהצגת האירועים הנוראים שהתרחשו באותו יום שחור והתמקדות בנושא הצבא שכשל ואיחר להגיע, בעצם נתנה כאן גיבוי מוחלט לדרג המדיני ולמירי רגב, לשאול את כל השאלות הקשות את הצבא, ולבדוק את כשליו.

ואם לומר את האמת, ואני די מופתעת מעצמי שהפעם אני מיישרת קו עם רגב, אבל שרת התחבורה צדקה כאשר שאלה את ראש אמ"ן, למה הועילה פליטת הפה שלו, מלבד ליצור היסטריה מיותרת שהריצה אנשים לרוקן את המדפים בסופרים ממזון וגנרטורים. לאורך ששת החודשים האחרונים הקשים של המלחמה , חדשות 12 תוקפים ובצדק את הממשלה שאינה לוקחת אחריות ומטילה את האשמה, פעם על הרמטכ"ל שאותו סירבה לפגוש עוד לפני השבת השחורה, או פעם נגד שר הביטחון שלא שעתה לאזהרותיו ולאזהרות הגורמים הביטחוניים שעומד להתרגש עלינו אסון אם לא נתכונן כיאות ונעצור את החקיקה שמובילה לשסע והחלשה , אלא שהמהדורה של אתמול הפנתה בעצמה אצבע מאשימה לעבר כוחות הביטחון שכשלו כישלון מזהיר.

אם כך, חדשות 12 צריכים להודות ביושר, שכולם, ללא יוצא מהכלל, ולא רק הממשלה והעומד בראשה, ייאלצו להניח את המפתחות, הדרג המדיני והדרג הצבאי על כל מרכיביו. לפחות מפאת הבושה, כפי שאמר אמש אמנון אברמוביץ'.