"פגוש את העיתונות" עם מירי רגב, מוצ"ש, 6.4

“המפגינים רוצים להרוג ולרצוח את ראש הממשלה", צווחה מירי רגב באולפן “פגוש את העיתונות" במוצאי השבת שעברה, והרשת החברתית צהלה ושמחה. קודם להרוג ואחר כך לרצוח, או להפך? תהו הגולשים, ובקשת 12 לא בזבזו זמן ומיהרו להדפיס את שאלת כבוד השרה בכתובית גדולה בתחתית המסך. למירי רגב, שאיפשהו בעבר נעקרו ממנה אברי הבושה והמבוכה, זה בוודאי לא הפריע. היא כבר צווחה את משנתה קדימה, שהמפגינים על גדר בית רה"מ (המשטרה הכחישה).

למה בכלל, חשבתי אחר כך, טורח מישהו להזמין את מירי רגב לאולפן טלוויזיה כלשהו. רגב, נגיד ככה, אינה מרוממת אולפן בנוכחותה. כשהיא תפרוש בבוא היום לגמלאות, עולמות המדע והתרבות בארץ לא יספגו מהלומה שיקשה עליהם להתאושש ממנה. את מה שיש לה לומר אפשר לקרוא ישירות בדף המסרים היומי של הליכוד בלי לבזבז כסף על טקסי לאולפן, מאפרת (בתעריף שבת), צלמים וכיו"ב. אצל רגב הכל צפוי, גלוי, ידוע מראש, מפיה לא יוצאת מילה אחת בודדת שנולדת ממחשבה אחת אוריגינלית שיצרה בעצמה, אז למה לא להזמין מישהו מלא כרימון, שיכול ממש להועיל לדיון? למה דווקא רגב?

ואז, כרעם ביום בהיר, תפסתי את זה. פתאום זה נראה ברור כל כך, חכם כל כך, שדווקא מתוך כל מה שהוזכר מירי רגב היא מרואיינת מושלמת לתוכנית שבת. זאת מילת המפתח כאן: שבת. זאת ששמרה על העם היהודי כל הדורות ומילאה את כרסו חמין. היהודי, מראיין כמרואיין, מותש מארוחות השבת, יגע מעל האש אצל גיסו, מילדיו החופשיים מבית הספר שאכלו לו את המוח כל הסופשבוע, אין לו כוח ליותר מדי מאמץ באולפן. לא לתחקיר, לא להכנה מוקדמת, הוא רוצה את הכל קל ומהיר, לגמור צ'יק צ'ק ולחזור אל הכורסה בבית.

אז את מי יזמין לאולפן היהודי המסכן הזה, הנרדף לאורך כל הדורות? את, נגיד, פרופ' מרדכי קידר השוחה בחומר, איש אקדמיה שיש לו תשובה עוקצנית וחדה, מנוסחת היטב, שעשויה להכאיב למראיין הבטוח בצדקתו? למה לי את זה, ישאל עצמו מראיין חכם ויגיע חיש קל למסקנה שעדיף שכבודו של הפרופסור יישאר מונח בבית, ורצוי שהערב יגיע לאולפן איזה מוקיון הממטיר הבלים לכל עבר, ואם גם ירצה השם בטובו יעשה שהלה יפלוט איזה הבל שיצלצל באוזני הציבור כמה שעות משעשעות או אולי אפילו יממה.

והופ, מי זו מזדמנת לאולפן אם לא מירי רגב שלנו. צועקת, מתנצחת, והנה גם תפילותינו נענות: הקשיבו הקשיבו מה היא מצווחת - “המפגינים רוצים להרוג ולרצוח את ראש הממשלה". אוי, איזו שמחה תהיה הלילה ומחר ברשתות. מירי, המרואיינת המושלמת, שוב מילאה את תפקידה בצורה מושלמת. איך אמר צלם האופנה הידוע ומקורבה של המשפחה, נתן אשל: “מירי רגב היא *** אבל עושה עבודה מצוינת". ואם נתן, הרואה את הדברים שמרבית בני האדם אינם רואים, אומר את הדברים הללו, הוא בטוח יודע על מה הוא מדבר.