עוד שבוע הגיע לסיומו, ואיתו העייפות המצטברת שסוף סוף תקבל את מבוקשה – יומיים שלמים של לא לעשות כלום. הספקתם להבין איפה אתם בליל הסדר? מצאתם סידור למימונה? מנסים להסיח את הדעת מהאיומים האיראניים? שבו מול הטלוויזיה, לחצו על הריבוע של הנטפליקס, ושימו הכל בצד. מגיע לכם.

“סקופ" בנטפליקס היה יכול להיות סרט טוב, אבל משהו אחד הורס אותו

חופשיים: ניסוי בבית סוהר | Unlocked: A Jail Experiment
אני מודה שלא ממש יצא לי לחשוב על תנאי כליאה של אסירים, לפחות לא מעבר לים. בכל זאת החלטתי לתת צ'אנס ל"חופשיים: ניסוי בבית סוהר", ולראות במה מדובר. בגדול, שריף אמריקאי טיפוסי לכל הדעות מרשת בית כלא נידח בארקנסו במצלמות, ובודק מהי ההשפעה של ויתור על הגבלות התנועה על האסירים שבאחריותו. אז למשך זמן קצוב של שישה שבועות הוא מחליט לאפשר להם להסתובב בחופשיות ברחבי בית הכלא, ולראות מה קורה.

מטרת העל של כל הסיפור היא לנסות וליצור תנאים דומים למציאות בחוץ, בהנחה שהחיבור לקהילה ירגיל את אותם אסירים לחיים האזרחיים וימנע מהם לשוב לכותלי בית הסוהר. בשורה התחתונה כן היה מעניין להציץ, כמעט לראשונה, לנבכי עולמם של האסירים, אבל ציפיתי לקצת יותר עבודה על החומר שנאסף במצלמות. מכירים את התחושה כשאתם מקבלים משלוח של אוכל, אבל כולו הפוך והרוטב נשפך בשקית? קצת כזה. לא רע, אבל להגיש טיפה אחרת.

יוצר הדמעות | Fabbricante di lacrime
ועוד משהו קצת נדוש לסוף השבוע, שיצליח לשאוב אתכם למציאות אחרת לחלוטין בשפה שרובנו ממש לא מכירים. חוץ מכמה מילים כמובן, בכי בכל זאת, אנשי העולם הגדול אנחנו. "יוצר הדמעות", דרמת נעורים קלאסית, מביאה את סיפורים של נער ונערה שאומצו על ידי אותה משפחה, אחרי שבילו במשך זמן לא מבוטל בבית יתומים. לפתע, כאילו לא צפינו זאת, מתחילים השניים לפתח רגשות הדדיים, שיעמידו לא מעט ממה שהם יודעים האחד על השנייה במבחן.

יוצר הדמעות (צילום: נטפליקס)
יוצר הדמעות (צילום: נטפליקס)

אם אתם מתלבטים, אולי כדאי שתדעו ששלושה ימים בלבד לאחר הפצתו של הסרט, הוא הספיק להיות מדורג במקום הראשון במצעד הסרטים העולמי של נטפליקס, זו הפעם הראשונה שסרט מארץ המגף זוכה בתואר נכסף שכזה. אין לנו אלא לסמוך על האיטלקים, לפחות הפעם.