לרגע זה הרגיש כאילו חזרנו לימי המלחמה הראשונים, כשהפחד הבלבול והחוסר הביטחון המשווע אחז בנו, הפעם בעקבות האיום מאיראן. רגעים לפני שידור אולפן שישי אמש (שישי) דיווחו הכותרות כי על פי מקורות אמריקאים, הנקמה האיראנית תתרחש ב-48 השעות הקרובות, דהיינו בסופ"ש הנוכחי. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במהלך השבוע האחרון כבר הזריקו לנו היישר לווריד את כל ההפחדות האפשריות: נתב"ג יופצץ, אסור לצאת מהערים המרכזיות, תל אביב ירושלים ובאר שבע, כלומר כל השאר בסכנה, ראש העיר חיפה הוסיף עוד לחץ לבהלת הגנרטורים ומדינה בעלטה והמליץ לרכוש טלפונים נייחים ביתיים,  מקורות מודיעיניים דיברו על עשרות נחילי כטב"מים שיעשו את דרכם אלינו, לצד מאות טילים בליסטיים, כשמערכת ההגנה הישראלית לא תצליח להגן על ישראל מול מתקפה מסיבית שכזו וזה רק מהמעט אימה שחווינו.  

שום קלונקס, וואבן, תרגילי נשימות או יוגה עזרו, אז מה נותר לנו אם לא לחכות ולקבל את עונשנו בהכנעה מוחלטת?  אבל אודות לתושייה של מהדורת חדשות 12, חזרנו לנשום כשקיבלנו את כל המידע הנדרש שהממשלה שוב כשלה ולא סיפקה לנו. בדיוק כמו באותה שבת שחורה וימי המלחמה הראשונים, שחדשות 12 הייתה האבא והאמא שלנו, כשהממשלה הלכה לאבדון מוחלט.

זירת החיסול בדמשק (צילום: REUTERS/Firas Makdesi)
זירת החיסול בדמשק (צילום: REUTERS/Firas Makdesi)

"לא ראוי שמישהו מהדרג המדיני ידבר עם הציבור הישראלי וירגיע? זה מאוד משמעותי , אם היו חוזרים חטופים אז לא דובר צהל היה מדבר כרגע?" ביקרו קושמרו ודנה וייס את קבינט המלחמה. גם דדי שמחי לשעבר ראש מטה פיקוד העורף, שאיבד את בנו בשבעה באוקטובר, השמיע קול שפוי והציג אמש את הטרללת של הימים האחרונים בצורה הכי מדויקת שמצביעה על הכישלון שלנו כמדינה: "הגיע הזמן שנתחיל להפחיד את אויבנו יותר מאשר אנחנו מפחידים את עצמנו".

ואני אוסיף: איפה נעלם ראש הממשלה נתניהו שיעלה לדוכן הנאומים ויישא נאום חוצב להבות עם סיסמאות תרשימים ואקססוריז (הדבר היחיד שהוא טוב בו) וידבר על המחיר הכבד שתשלם איראן אילו תעז לתקוף את ישראל?

אלא שבדיוק באותה עת שהוגשה אמש המהדורה יצא הסבא'לה האהוב על כולנו, ביידן, באזהרת הDONT שלו והוכיח כי למרות סלידתו ממשלת נתניהו, ולמרות המחיר היקר שהוא ישלם עבור התמיכה שלו בישראל, הוא שם בשבילנו, באש ובמים, בטוב וברע. כשברקע הזכירו לנו באולפן את כל השרים המוקיונים ועלובי הנפש בממשלה הנוכחית שדואגים לבקר את הנשיא כשהוא לא מעז ליישר קו עם האג'נדה המטורפת שלהם וישר מאשימים אותו בשיקולים פוליטיים ולא בקבלת החלטות מושכלות, מה שחסר להרבה בנציגי הממשלה המכהנת.

הכתב הצבאי, ניר דבורי, המרגיע הלאומי של ימי המלחמה, סיפק לנו כמו תמיד קצת רגעים של נחת כשהכניס אותנו לפרופורציות וקרא לנתניהו לעלות אחרי הצהרת דובר צהל "רצוי שזה שמעליו, יעשה תיאום ציפיות עם הציבור, לנסות להסביר, ואולי להכניס לפרופורציות את מה שיכול להתרחש כאן, אנחנו ממתינים, אל תשכחו יש לחימה גם בעזה ולבנון, זה לא שאנחנו מחכים למשהו שאנחנו לא מכירים". 

הביקורת שהושמעה כלפיי נתניהו הייתה הפעם מתונה יחסית, כי המהדורה עסקה בעיקר בהרגעת הציבור מהאיום האיראני, ורוב הביקורת הייתה מופנית כלפי בן גביר וסמוטריץ שמהווים מכשול לעסקת החטופים. אברמוביץ הפתיע כשחרג ממנהגו ופתח במחמאה לנתניהו שמעוניין בעסקת חטופים "אסור לשכוח שיש לנו מו"מ ועסק עם בן בליעל, אני אומר שנתניהו רוצה להחזיר את החטופים, כי אלו רגעי החסד והפיק היחידים שיש לו מאז ראשית המלחמה".

קושמרו היה שם להזכיר לנו את ממשלת האבסורד הכוללת שרים בתפקידי מפתח "נזכיר כי בן גביר וסמוטריץ הצביעו נגד העסקה הראשונה של החטופים , כלומר החטופים שעכשיו בבית היו נשארים בעזה".

המשיך אברמוביץ "סמוטריץ' עלול להצביע נגד העסקה אם תהיה, אז לכן נתניהו בגלל הפחד הזה מסרבל את כל העניין של הקבינט המורחב, הוא מפריח מספרים באוויר, ודוחה ישיבות . האם נתניהו יכול לחלץ אותנו מהצרה המורכבת הזאת?" אמר וסיכם בדימוי קשה "נתניהו מבטיח לנו כבר חודש וחצי ניצחון מוחלט ופסע מהניצחון, אני מזהיר את הציבור כמו שיש אזהרה על קופסאות סיגריות לא לצרוך את זה".

אם יש עדיין תומכי ליכוד שמכנים את ערוץ 12 כערוץ התבהלה, עשו חישוב מסלול מחדש, כי אמש הוא היה הערוץ היחיד שחיזק ועודד את אזרחי ישראל ברגעיה הקשים, בדיוק איפה שהממשלה כשלה.