לקראת הקיץ שמגיע אלינו הוט שולפת מהמדף סדרת מתח צבאית חדשה. ״רוח צפונית״ צולמה הרבה לפני השביעי באוקטובר, אבל קשה לנתק את ההקשר ממה שמתרחש בזמן אמת. הסדרה מכניסה אותנו אל העולם של יחידת 8200. העולם הזה מורכב מקונפליקטים פנימיים של שלוש דמויות מרכזיות, מאיום בטחוני חיצוני ומטכנולוגיה שעשויה להרוס את חיינו, כך על פי סצנת הפתיחה. 

את הפרק פותח דואי, הייטקיסט מסתורי (מיכאל אלוני) שנואם על הבינה המלאכותית ונותן לנו הצצה אל מה שיגיע. העלילה עצמה עוקבת אחרי אחיו הקטן של דואי, הסרן אמיר (אלישע בנאי) שמנסה למנוע מהמדינה שלנו להעלות באש. מי שמלווה את אלישע יד ביד זאת רב-סרן עדי (לוסי איוב) בתפקיד שמרגיש שנועד כדי למלא חלל ״נשי״ שהיה צריך להקצות בשביל הנראות וכמובן העלילה הרומנטית-סודית עם בנאי. יחד עם שלושת אלה קיים אנסמבל שחקנים שלם שעלה על מדים, ביניהם יניב ביטון, נמרוד הוכנברג, לונא מנסור, נועה כהן, דיאנה גולבי, עדן סבן, נבו קטן, ישי גולן, ידין גלמן ואורלי זילברשץ.

מיכאל אלוני, לוסי איוב, יניב ביטון (צילום: HOT ו-NEXT TV)
מיכאל אלוני, לוסי איוב, יניב ביטון (צילום: HOT ו-NEXT TV)

את העלילה מניעים פיגועי טרור שצריך לאתר ולחסל כמובן, כי זו דרמה צבאית. בפרק הראשון אנחנו עוקבים אחרי חולייה שנכנסה לארץ. כאן ניתן לציין כי המחבלים לא היו סטריאוטיפ גזעני של מחבלים מוסלמים, אלא דמויות מערביות לחלוטין, שייצגו משהו הרבה יותר עמוק. בכלל, הסדרה כולה מנסה להציג ״מגוון אתני ותרבותי״ בהתאם לסטנדרט הגזע של השנים האחרונות, אבל לראות חרדי יושב ומנתח מערכות טכנולוגיות על מדים היה קצת קומי.

מערכת היחסים של שני האחים מובילה ללא מעט פיצוצים רגשיים, לאור העובדה שהאח הגדול (אלוני) עזב את היחידה וחוזר אחרי שנים בחו״ל למרכז העיניים ומנהל את אחיו הקטן (בנאי). בין לבין, הקשר הזוגי הסודי של הסרן (בנאי) עם הרב-סרן (איוב) מוביל למתח רומנטי זוגי שלא כל כך גורמת לנו להתחרמן בתוך כל הבנאליות. את החיילים מלווה מערכת טכנולוגית בשם ״בעלת האוב״, שלמעשה היא זאת שמנהלת את כל המערך הטכנולוגי. הבעיה במערכת הזאת שהיא עשויה להרוס את האנושות, או גרוע מכך - לפקפק ברמת המוסר האישית שלנו.

אנחנו יכולים בערך לדמיין את המציאות הזאת מתרחשת בבסיסי 8200 ברחבי המדינה. בעוד דרמה צבאית, בעולם כל כך צבאי, במדינה בה כבר חווינו הכל, היינו רוצים לקבל קצת יותר עומק. הגנריות של השיח בין הדמויות יכולה לגרום לנו לדמיין שמי שכתב את הטקסט היה צ׳אט GPT. את כל מה שנאמר שם כבר שמענו, למעט בדיחות דור ה-Z עכשוויות שהצליחו להשתלב בצורה נהדרת, מה שמזכיר מי קהל היעד האמיתי של תרבות הצריכה היום.

על אף מגרעת הבינוניות, במהלך הצפייה ב״רוח צפונית״ תעברו טלטלה רגשית לא פשוטה שתגרום לכם להישאר במתח לאורך כל הדרך, בכך דרמת המתח עושה עבודה מצוינת. אז אתם סקרנים להכנס לעולמו של עוד חנון מיוסר שמנסה להציל את העולם, תוך כדי שהוא מקיים קשר זוגי סודי עם הקולגה שלו, רב עם אחיו וחווה טראומה לאומית מתמשכת - זאת ההזדמנות שלכם.

יניב ביטון, אלישע בנאי, לוסי איוב, מיכאל אלוני (צילום: HOT ו-NEXT TV)
יניב ביטון, אלישע בנאי, לוסי איוב, מיכאל אלוני (צילום: HOT ו-NEXT TV)