"יחד: הטרבל של מנצ'סטר סיטי", נטפליקס

כמה הגדרות הכרחיות לאלה שלא מצויים בעולמות הכדורגל: טרבל - זכייה בשלושה תארים באותה עונה, למשל אליפות, גביע וגביע אירופה (או כל יבשת אחרת) לאלופות. מנצ'סטר סיטי - קבוצת כדורגל שנוסדה לפני כ־140 שנה, משחקת בעיר מנצ'סטר באנגליה, שבמהלך הזמן הארוך שבו היא קיימת ירדה לליגות המשנה, חזרה לליגה העליונה, זכתה פה ושם בגביעים ובאליפויות, ופעמיים זכתה באותו טרבל נכסף. בשנת 2008 נרכשה מנצ'סטר סיטי על ידי קבוצת משקיעים מאבו דאבי בעלי כיס עמוק, והפכה לקבוצה העשירה ביותר בעולם. בעקבות הקפיצה ביכולות התקציביות פיתחה הסיטי שיטה פשוטה להגעה להישגים: היא קונה את הטוב ביותר שניתן להשיג בשוק. יש לה המאמן הטוב בעולם - פפ גווארדיולה, החלוץ הטוב בעולם - ארלינג האלנד, עושה המשחק הנהדר - קווין דה בראונה וכן הלאה, לאורך כל ההרכב וספסל המחליפים.

בעונת 2022/2023 הצטרף צוות צילום למשחקיה של הסיטי, לאימונים ולחדרי ההלבשה מתוך רצון לתעד שנה אחת בחייה של קבוצה. זהו - צריך לציין - עניין נדיר. קבוצות אינן נלהבות לחשוף את חייהן הפרטיים משלל סיבות מובנות בדרך כלל. הסדרה, אגב, אינה מציינת אם ניתנה לקבוצה זכות וטו כלשהי על שיתוף קטעים מסוימים. ובכל אופן רצתה הסיטי ורצה הגורל ורצה הכסף המפרצי, והקבוצה זכתה בעונה הזו בטרבל הגדול - ואיכשהו, עם כל השמחה וההישג, יצאה להם סדרת טלוויזיה פלקטית, מרוחקת, ובחלקים רבים לא מעניינת.

אולי מפני שהמצלמות נצטוו להישאר רחוקות. שנאסר עליהן ליצור קשר של ממש עם הדמויות - לא להיכנס לביתן, לא לשוחח עם נשותיהן, לא ללוות את השחקנים ברגעי תסכול, ברגעי שמחה, במחשבותיהם. פרק אופייני בסדרה כמעט זהה לזה שלפניו ולזה שבא אחריו - הקבוצה מתכוננת למשחק, המאמן גווארדיולה מדרבן ("אתם גדולים", "אתם יכולים יותר", "תאמינו בעצמכם" וכיו"ב), הקבוצה בדרך כלל מנצחת, והיידה למשחק הבא.

“יחד: הטרבל של מנצ'סטר סיטי" היא סדרה לאוהדים שרופים בלבד. לאוהדי הפועל ת"א, שלא די להם במשחקים המשמימים של קבוצתם - אלא מגיעים גם לאימונים לצפות באדומים מבצעים אימון שחרור או תרגילי כוח. מי שמנצ'סטר סיטי לא יקרה ללבו יתקשה לסיים את ששת פרקי הסדרה. כמה פעמים כבר אפשר לחזור ולראות מאמן פנטסטי ושחקנים פנטסטיים שסדרה לא מוצלחת מוציאה מהם את המיץ?