קשה להאמין, אבל הגענו לחג הפסח, גם בשנה המורכבת הזו. ולצד השאלה מה לקנות לחמות, אם בכלל, מתי לצאת לדרך בערב החג כדי לא להיתקע בפקקים, ומי יחזיר את סבתא למחוז חפצה, השאלה החשובה ביותר היא מתי נראה את 133 החטופים המצויים בשבי חמאס בבית. והכל מתגמד אל מול זה. מי ייתן שזה יקרה ממש בקרוב, ונהיה בני חורין, אבל באמת, כל אחד והחופש שהוא מייחל לו. 

אם הלהקות הצבאיות: שבת עברית מצדיעה לנעמי פולני שהלכה לעולמה
אחרי 50 שנה: האופרה הגנוזה של "כוורת" יוצאת לאור

אייל קטן | Baby Reindeer
רבות דובר בקולנוע ובטלוויזיה על מיודענו הסטוקרים. מילה שלא באמת יש לה מקבילה בעברית, אבל כולנו יודעים במה מדובר; בדרך כלל נצפה בגבר או אישה המפתחים אובססיה מוגזמת כלפי אדם אחר, ובמקום להעריך מרחוק וגג לעקוב ברשתות החברתיות, הם מתחילים להתחקות אחר מושא אהבתם באופן שהורס את חייו של אותו קורבן, את חיי משפחתו, ואת חייהם של כל המעורבים בכך. כולל הסטוקר עצמו. ב'אייל קטן', הפנינה החדשה שעלתה לאחרונה לנטפליקס, זה בדיוק מה שתראו, כפול מאה – סטוקרית קיצונית וחסרת רחמים שתגרום לכם להסתכל אחורה בפחד אחרי כל צעד. אחרי הבילד אפ, נראה לי שהגיע הזמן להכניס את הנפשות הפועלות לסיפור. 

הכירו את דוני, סטנדאפיסט שנע על סקלת הפרינג' וקרינג', וזוכה למעט מאוד אהדה על בדיחות די חסרות טעם. בדיוק בגלל זה הוא גם עובד בבר, כדי לממן את גיבוביו המשונים על הבמה. לסחורה שלו יש קונה אחת מרכזית - מרת'ה, הסטוקרית שלנו להיום. מחווה אחת של דוני למרת'ה, בדמות דרינק בחינם, היא טעותו הראשונה, ומאותו רגע ואילך הרוויח אישה לא מאוזנת שתזנב בו בכל צעד. 

זה הולך ונעשה מוטרף. ההתמכרות לדוני הופכת לפלילית, ומשתלטת לו על העבודה, הבית ואפילו על חייו הזוגיים. ובאופן אבסורדי, כמו שקורה הרבה פעמים בחוכמה שבדיעבד, בעיקר בקרב רשויות החוק, הגברת הספציפית הזו כבר מוכרת למערכת האכיפה אך נחשבת כלא מאוד מסוכנת. גג קוריוז  לארוחות שישי. 

אייל קטן  (צילום: צילום מסך)
אייל קטן (צילום: צילום מסך)

האסקלציה הזריזה בהחלט מעניינת לצפייה, באותה מידה שהיא מפחידה עד לשד העצמות. למה מדובר בסדרה מומלצת חרף המבט המשתאה אל המסך? כי היא מציגה את עליבות החיים לפרקים, ומגלה לנו שהיא קיימת אצל כולנו ברגעים מסוימים. המנעד בין אהבה לפנאטיות, בין הנורמלי לאב נורמלי, בין המקובל לחריג, גורמים לצופה לשאול לא מעט שאלות על עצמו, בידיעה שכולנו ניצבים איפשהו בין לבין. משחק נפלא, אמיתי עד כאב, תתמידו עד הפרק האחרון. לא תתחרטו. 

המעגל | The Circle
כבר דיברנו על הריאליטי הנפלא הזה, שנראה כמו גרסה איכותית הרבה יותר של 'האח הגדול', וצפופה יותר מפרק של 'קרובים קרובים', אבל מאחר ועלתה לאחרונה עונה חדשה נראה לי שכדאי לי להסביר שוב למה עליכם לפצוח בבינג' מיידי. 

מטרת העל – 100 אלף דולר. הכיצד? המשתתף שיצליח להתחבב על יתר המתמודדים, המפוזרים כל אחד בדירה משלו בבניין אחד, ויישאר עד סוף המשחק, יזכה בכסף. מה קורה בדרך? משימות, מזימות, התחזויות, והכל באמצעות אינטראקציה וירטואלית ובית חכם מאוד. 

המעגל  (צילום: צילום מסך)
המעגל (צילום: צילום מסך)

אתם תראו את כל קשת ההתנהגויות האנושיות: קרבה, בדידות, אהבה לאנשים שלא נפגשו מעולם, פרלטוטים חדשות לבקרים, ומנגד – שקרים, זיופים, חתרנות שאינה בוחלת באמצעים, והכל בשביל הכסף הגדול. בתקווה שיביא עמו כמה שיותר דקות תהילה כמובן. בקיצור, נראה לי שהשתכנעתם. יש לכם מה לעשות בסוף השבוע בין הקניות, לבישולים, להשלמת שעות השינה. בהצלחה.