״אייל קטן״, או בשמה המקורי באנגלית: Baby Reindeer, היא הדרמה החדשה בנטפליקס מצליחה להביא לנו עלילה שלא ראינו לפני כן בענקית הסטרימינג שמצליחה להפתיע לטובה. העלילה עוקב אחרי דוני (ריצ'אד גאד, שגם כתב את הסדרה), ברמן וקומיקאי כושל שלא ממש התקדם עם החיים שלו לאחרונה, גר אצל אמא של האקסית שלו ונמשך בסתר לנשים טרנסיות. האדם האומלל הזה זוכה לדבר אחד בחיים שמצליח לגרום לו לריגוש: מרתה (ג'סיקה גאנינג), הסטוקרית שלו. 

אייל הקטן, ג׳סיקה גאנינג, ריצ׳ארד גאד (צילום: נטפליקס)
אייל הקטן, ג׳סיקה גאנינג, ריצ׳ארד גאד (צילום: נטפליקס)

מרתה היא לכאורה עורכת דין מצליחה. דמותה מוצגת כאשה שמנה, מוזנחת ומכוערת, שמגיעה יום בהיר אחד ומתיישבת בבר של דוני. הלקוחה המשונה מבקשת מהברמן כוס תה, אך מספרת שהיא לא יכולה לשלם על המשקה. דוני מרחם עלייה ומגיש לה את התה בחינם. מרתה, שמקבלת תשומת לב אוהבת לראשונה, מתאהבת בדוני ולא מצליחה לעצור את עצמה. זה מתחיל מלשלוח למושא ליבה אימליים והודעות ללא הפסקה. אבל אם צפיתם בסדרה ״את״ של נטפליקס, אתם יודעים בהחלט כי אובססיה לא נגמרת רק בהודעות ומיילים. דוני מגלה על זהותה האמיתית של מרתה ומבין שמאחורי האשה שמגיעה אליו כל יום לבר, עומדת דמות אחרת, מסוכנת יותר ממה שהוא דמיין.

עם כמה שדוני מעניק למרתה מקום לשגעון שלה, מכיל אותה ואף נהנה מהמטעמים שמגיעים יחד עם להיות נאהב על ידי סטוקרית, המצב מדרדר במהירות רבה כשהיחסים מתחילים לחצות גבולות שדוני לא יכול להתמודד איתם. גיבור העלילה שלנו מנסה לחיות את חייו ואיכשהו לקדם את מצב הזוגיות המקרטעת והקריירה הכושלת שלו, אך נוכחותה של מרתה בהחלט לא עוזרת לכך. כשמרתה מגלה שאהוב ליבה יוצא עם נשים אחרות, זה מסלים יותר ויותר. 

אייל הקטן, ג׳סיקה גאנינג, ריצ׳ארד גאד (צילום: נטפליקס)
אייל הקטן, ג׳סיקה גאנינג, ריצ׳ארד גאד (צילום: נטפליקס)

מערכת היחסים של דוני ומרתה נותנת לנו הצצה לחייהם של שני אנשים אומללים שאין להם דבר מלבד האובססיה הזאת. דוני כמושא האובססיה מקבל את האהבה המשוגעת של מרתה חצי בפחד וחצי ברצון, עברו הרבה שנים מאז שמישהו שם לב אליו. מרתה מתרגשת גם היא מהמחוות הקטנות של דוני כלפיה ומפנטזת שמדובר במערכת יחסים אמיתית. אך עם זאת, דוני יודע שזה לא אמיתי, זה לא מה שהוא מעוניין בו. בכל פעם שדוני מנסה להציב גבול, מרתה חוצה אחד אחר. אט אט אנחנו מגלים יותר ויותר על החיים של דוני, על העבר הקשה שלו והתעללות המינית הנוראית שעבר (וזה לא ספויילר, נשבעת).

העלילה המרתקת שמבוססת על סיפור אמיתי ונורא שחווה היוצר והכוכב הראשי גאד מתעלה בכל פרק וגורמת לנו בעיקר לתהות: ״האם אני דוני, מושא האובססיה שלא מצליח להגיד ׳לא׳ או שאני בעצם מרתה, האובססיבית, שלא מוכנה לשמוע ׳לא׳?״. הסדרה מצליחה לשים על השולחן את העובדה שגם גברים חווים הטרדות, גם גברים חווים התעללות מינית וגם להם לא מאמינים. כמו בסצנה בה דוני הגיע להתלונן במשטרה על מרתה אחרי חצי שנה ומקבל את התשובה המדהימה מכולן: ״למה הגעת רק עכשיו?״. בכל מקרה, אין כמו צפייה מרתונית בסדרה שתגרום לכם להרגיש כל כך טוב לגביי האקסים שלכם, איזה מזל שהם לא עוקבים אחריכם בכל רגע נתון. 

אייל הקטן, ריצ׳ארד גאד (צילום: נטפליקס)
אייל הקטן, ריצ׳ארד גאד (צילום: נטפליקס)