חדשות 12 פתחו את המהדורה עם הכותרת נתניהו לא מדבר, באופן חסר תקדים מסרב לדבר עם ישראל , מסרב להתראיין בעברית ולומר מה התוכנית שלו, כשדני קושמרו מגיש המהדורה מטיח בו ביקורת באמצעות אותה טקטיקה מבריקה שנהגו בה בשבוע שעבר, של שאלות קשות שמופנות לראש הממשלה נתניהו, שחושש להתמודד ולהשיב עליהן, חושש להתייצב באולפני מהדורת החדשות המובילה, אבל צועק לכל עבר שהוא יביא את הניצחון המוחלט על חמאס.

זה היה מהר: אייל ברקוביץ' עוזב את התוכנית בשישי ברשת 13, ומה הלאה?
״הקנרית האנושית״: מה לעשות, איכות הסביבה זה נושא משעמם

סיסמה שכבר מזמן הבינו אפילו תומכיו שהיא עוד שקר, כי היא רחוקה מהישג, עד כדי כך שהם מוכנים לוותר על גורלם של החטופים לטובת כניסה לרפיח, רק כדי לתת הזדמנות נוספת לנתניהו להגשים את החזון המדומיין שלו לניצחון המוחלט.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חדשות 12 עוסקים השכם והערב בביקורת נוקבת כלפי הממשלה, ותודה להם על כך, כי הם בעצם סוג של רשות אכיפה לא מוסמכת, שמצביעה על מחדלים וכשלים של הממשלה ומיידעת את הציבור מי הם נבחריו (העלובים יש להודות). לכולם ברור שחדשות 12 לא שילשלו בקלפי את שמו של אף אחד מחברי הממשלה הנוכחית, וזה ניכר כי הם לא תומכי הממשלה על פי הניתוחים הפרשנויות והביקורת הקשה המוטחת מדי ערב נגד העומד בראשה.

הטונים עלו מאז השבעה באוקטובר, ולרגעים נראה כאילו המהדורה עצמה הייתה מוכנה להיכנס מתחת לאלונקה ולהחליף את הממשלה,  רק כדי להציל את העם שלנו מנבחריו. אממה, האג'נדה הפוליטית של מגישי המהדורה ובעלי הממון של 12 מעולם לא נאמרה  בריש גלי, ולא הוגשה באותיות קידוש לבנה לצופים, עד שאתמול נפל הפור לראשונה.

ומי שהיה אחראי על הוידוי המכונן הזה שנפלט לאוויר האולפן ככה בנונשלנטיות, הוא לא אחר מהפרשן גיא פלג , ולמי שעוקב מקרוב וודאי שם לב כי פלג הפך עם הזמן ליותר מיליטנטי בפרשנותו.

פלג ניסה להבהיר לצופים עד כמה אנחנו בעיצומו של משטר דיקטטורי "אני מפחד, ולך צריכה להיות סיבה לפחד," פנה פלג לקושמרו והוסיף " וזה לא צחוק, עוצרים פה אנשים במדינת ישראל, אתמול עצרו בלב תל אביב אדם שקרא לעבר שיירת נתניהו אתה הראש אתה אשם, על זה עצרו אדם במדינת ישראל , ועצרו מפגינה שכינתה את בן גביר עבריין, כנראה לא ירחק היום שיפשטו על אולפני החדשות ויעצרו אותנו, כי אנחנו מתנגדי משטר ".

זהו, ככה פתאום, ברגע אחד זה נאמר לראשונה באולפנים, באמצעות משפט בעל שלוש מילים, ולא בשם אדם אחד שמייצג את דעותיו, אלא השימוש במילה 'אנחנו', שמייצגת את כל אנשי המהדורה.

קושמרו מיהר לתקן את המעוות ואת מה שיכול להתפרש כאילו עיתונאי הערוץ אינם מייצגים עיתונות אובייקטיבית, אלא מונעים מעמדות פוליטיות ומכאן נובעות הפרשנויות האנטי ביבי שלהם. והבהיר לפלג "אנחנו לא מתנגדי משטר, אנחנו רק מבקרים את המשטר".

המשיך פלג באותה נימה שמזהירה שאנחנו בדיקטטורה, כשהפעם הוא מנסה להטמיע תואר כבוד חדש לראש הממשלה: "נתניהו השליט". חזר פלג על הכינוי הזה שוב, ותיאר את פועלו של השליט כמי שאוסף סביבו אנשים שניתן להפעיל אותם, בזכות צייתנות עיוורת וחנפנות לבני משפחתו.

לביסוס עמדתו פלג סיפר לקושמרו שבאחת מישיבות הממשלה השבוע אמסלם פנה לנתניהו ואמר לו: "נתניהו, אתה גיבור כמו בר כוכבא". "אתה עומד דני לפרוץ בצחוק, ישיבת ממשלה שהתחילה במופע חנפנות של שרי הליכוד ומי שכבש את הפסגה היא דודי אמסלם. זה נותן תמונה על האנשים שמנהיגים אותנו".

תקיפות צה"ל ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

מטרתו של פלג היא אחת, לעורר בתומכי נתניהו בציבור, הרגשת אי נוחות ומבוכה שהם נתפסים כעבדים נרצעים לשליט עליון, שבויים בידי דיקטטור וחייבים להיכנע לכל גחמותיו ושגעונות הגדלות שלו.

מה שבטוח שעכשיו כבר לא ניתן לברוח מהאמת, או להסתיר אותה בכתבי עלה תאנה כמו עמית סגל,  אחרי שנאמרה באופן ככ ברור ומובהק באולפן, מהדורת חדשות 12 הם מתנגדי המשטר.