ביום שבו ישראל מציינת את יום השואה, העיתונאי ומגיש הטלוויזיה ינון מגל בחר להקדיש לא רק לזיכרון הקורבנות, אלא גם לתקיפת יהודים שמדווחים ידיעות אשר פוגעות בממשלתו של בנימין נתניהו, אותם הוא כינה "קאפואים" בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו.

משפחות חטופים הפגינו מול ביתו של דרעי - השכנים קיללו ושרקו בוז | צפו

בעקבות הדיווחים כי התבטאויותיו של ראש הממשלה בתקשורת הם אלו שגרמו לנפילת עסקת חטופים, מגל שיתף לקט של אותם הדיווחים וכך הוא יתייחס ל"גורמים ישראלים" שחשפו מה בהתרחש במסגרת המש ומתן: "השנה לצערי הבנתי. הבנתי איך קרה שהיו קאפואים. שהיו קאפואים מרצון. שהיו קאפואים אכזריים. איך קרה שהיו שטינקרים, ומוייסרים, ומלשינים שהסגירו יהודים למותם".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא המשיך: "איך קרה שבמרד גטו ורשה גם נוכח פני האויב יהודים התנכרו זה לזה עד המוות. איך קרה שבמהפכות הרוסיות יהודים 'משכילים' עודדו פוגרומים ביהודים אדוקים. איך לאינקוויזיציה היו שותפים יהודים מומרים. איך בסזון מסרו פעילי ימין לבריטים. איך בחורבן הבית שרפו את האסמים. עד שאתה לא רואה את זה קורה ממש מול העיניים שלך אתה לא מבין. אתה לא מאמין". הדברים עוררו סערה ושלל תגובות נזעמות, הטוענות לזילות השואה מצד העיתונאי.

מלשכת ראש הממשלה נמסר הבוקר: "הטענה שרה״מ נתניהו ולא החמאס הוא זה שטרפד עסקת שחרור חטופים היא שקר מוחלט והטעייה מכוונות של הציבור. האמת הפוכה לחלוטין, החמאס הוא זה שמטרפד כל עסקה בזה שאינו זז מילימטר מדרושתיו הקיצוניות ששום ממשלה בישראל אינה יכול לקבל ובראשונה, שישראל תיסוג מעזה ותפסיק את המלחמה, מה שיאפשר מחדש לחמאס להשתלט צבאית על הרצועה ולהתארגן ל-7 באוקטובר הבאים כפי שהבטיח לעשות".