תוכנית הסאטירה של כאן 11, "היהודים באים", שצברה בחמש עונותיה עד כה קהל רב של מעריצים אך גם הצליחה להרגיז ציבורים שונים ועוררה סערות, תחזור במוצאי יום העצמאות לעונתה השישית.

יש תאריך: "היהודים באים" חוזרת למסך | צפו בהצצה לפרק הפתיחה

העונה נכתבה בשלמותה וצולמה כמעט בשלמותה לפני ה-7 באוקטובר, אלא שהאסון הנורא חייב כמובן את היוצרים להתייחס אליו. מספר מערכונים חדשים ומצמררים נכתבו, קטעים מסוימים שנראו פתאום פחות מתאימים הורדו, וכן סדר העריכה של הפרקים שונה.

היום (שישי) נערכה בבית ציוני אמריקה בתל אביב הפרמיירה לעונה החדשה, ותפסנו לשיחה את כוכב התוכנית יניב ביטון, שמככב במקביל גם ב"ארץ נהדרת", ספינת הדגל הסאטירית של המתחרה קשת 12.

הצצה ל"היהודים באים", באדיבות כאן 11 (צילום :באדיבות כאן 11)

בפרקים שהוקרנו היום רואים נוכחות חזקה מאוד של 7 באוקטובר. אתה מרגש שהעונה הזו היא קצת שונה מבחינת המסרים שאתם מעבירים, מבחינת לאן מופנים חצי הסאטירה?
"לא יודע אם זה שונה מבחינת המהות, ברור שהמלחמה שינתה את כולם. אני חושב שהרבה מהמערכונים הושפעו גם ממה שקרה בשנה שעברה, המאבק סביב הרפורמה המשפטית, שני הדברים האלה מאוד השפיעו על התוכן. זה היה ככה בכל עונה, אבל כזה לא היה. מוזר, מוזר להצחיק, מוזר לבקר, אבל מזל שיש לנו את הפרספקטיבה לעשות את זה בראיה היסטורית ולא להגיב אחד לאחד לאירועים...".

שאת זה אתה עושה בתוכנית השנייה, "ארץ נהדרת".
"כן, זה הבדל. סאטירה שונה".

בעונות הקודמות כולנו זוכרים שהייתה מחאה מאוד גדולה נגד התוכנית מצד הציבור הימני-דתי. השנה אתה חושב שיהיו להם יותר או פחות סיבות להתעצבן?
"עד כמה שאני זוכר פחות. אולי אני טועה, כי גם אז לא ראיתי סיבות להתעצבן אז אולי אני לא הבנאדם לשאול אותו, אבל נראה לי שפחות".

עוד הוסיף ביטון: "אני חושב שהיה מערכון אחד שנגנז, וגם סדר הפרקים השתנה, מערכונים שחשבו שיהיו בפרק הראשון הוזזו כי זה היה פחות מתאים. מה שבטוח זה שנכתבו 5-6 מערכונים אחרי ה-7 באוקטובר".