אמילי היא אישה אמריקאית צעירה ממעמד לא פריבילגי, בעלת השכלה חלקית, שנאלצת לעבוד למחייתה במשרת דחק תחת בוס גס. חיילת נוספת בצבא ענק בן מיליונים הנרמס תחת שיטה כלכלית אמריקאית פרועה ואלימה.

ארץ נהדרת סגרה עונה בספיישל צולע - ובכל זאת יש סיבה להתגעגע
"תחסר לנו מאוד": בערוץ 13 נפרדים מצבי יחזקאלי | צפו בקטע המרגש

אמילי כורעת תחת עול הלוואה גדולה שלקחה בתקופת לימודיה, שאותם נאלצה לקטוע בגלל מחלת אמה. כשהקושי הכלכלי נעשה בלתי נסבל, אמילי נדחפת להצטרף להונאת כרטיסי אשראי, וככל שחולפים השבועות, מעורבותה בפשע הולכת ומעמיקה.

באופן חכם ומדויק משרטט הסרט את מעברה של אמילי מאזרחית שומרת חוק - והשתנותה בלי כוונה מראש ובלית ברירה - לעבריינית שבעל כורחה אומנם נאלצת אבל גם מסוגלת להפעיל אפילו אלימות כדי לשרוד בג'ונגל החדש הפרוע שאליו התגלגלה.

את תפקיד אמילי מגלמת השחקנית אוברי פלזה, שפגשנו בעונה השנייה של “הלוטוס הלבן", שם שיחקה את הארפר, הצעירה בת העשירים והפריבילגית דווקא. פלזה היא ליהוק לא פחות ממבריק ל"אמילי הפושעת".

היא מביאה עמה למסך איכויות שכאילו זולגות ממנה ללא מאמץ - מראה ואיכות משחק של אישה צעירה שנגרפה לעין הסערה, כמצב שנכפה עליה במציאות החיים באמריקה ואיננה מוכנה להמשיך במתכונת חייה כפי שהיו עד כה.

“אמילי הפושעת", שהוא סיפורה של אחת מההמון, הוא למעשה כתב אשמה חריף כלפי השיטה הכלכלית הפרועה הנהוגה בארצו של הדוד סם, ואשר דוחפת את האמילי שלו לחיים מעבר לקו המותר והאסור. גם, אגב, ללא המשמעויות הגדולות, מדובר בסרט טוב ששווה צפייה.