בין היצירות שתוצגנה בפסטיבל דוקאביב הקרוב, תוקרן גם הסדרה החדשה "מלך הספרדים" (תשודר גם ביס דוקו) שיצר הבמאי עופר פנחסוב ("צלצולי פעמונים", "התזמורת") החושפת לראשונה בצורה משמעותית את סיפורו ודמותו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, מהדמויות המשפיעות ביותר בעולם הרוחני, שהלך לעולמו לפני עשור.

“זיכרון של מסטיק": השחקנית דליה פרידלנד מסתכלת לזקנה בעיניים
משפחה שכזאת: הצצה למשפחתה של הגברת הראשונה של התאטרון הישראלי

דיוקנו מלא התהפוכות של הרב עובדיה יוסף, איש הלכה ומעשה, מנהיג רוחני וגדול הפוסקים בדורנו. הוא היה מנהיג ציבור שהכריע בצמתים דרמטיים בתולדות המציאות הישראלית הסוערת ואיש משפחה מסור.

עובדיה יוסף ודרעי  (צילום: פלאש 90)
עובדיה יוסף ודרעי (צילום: פלאש 90)

הבמאי עופר פנחסוב קיבל גישה לאנשים שהיו הקרובים ביותר לרב עובדיה יוסף, ומביא בסרטו חשיפות אישיות ופוליטיות, דוגמת חשיפות על הקרב על הר הבית, מי עמד מאחורי הסכם קמפ דיוויד, מה באמת היה מאחורי הקלעים של הסכמי אוסלו ומה באמת היו טיב היחסים בין הרב עובדיה לאריה דרעי.

מנחם בגין עובדיה יוסף והרב שלמה גורן (צילום: יעקב סער לע''מ)
מנחם בגין עובדיה יוסף והרב שלמה גורן (צילום: יעקב סער לע''מ)

דמותו השנויה במחלוקת של הרב עובדיה הולכת ומתגלה ביומנים בהם כתב את רחשי ליבו על האירועים האישיים וההיסטוריים שלקח בהם חלק, בראיונות עם ילדיו ומקורביו – ארכיון נרחב מראשית שנות ה-50 העוקב אחר פעילותו הציבורית המגוונת. בסרט מתגלה איש דת אמיץ, מהפכן ושוחר שלום, שהצליח להיות נחוץ וקרוב הן לציבור והן ולאדוני הארץ.

הרב עובדיה יוסף ז''ל (צילום: יואב ארי דודקביץ', פלאש 90)
הרב עובדיה יוסף ז''ל (צילום: יואב ארי דודקביץ', פלאש 90)

הסדרה מנסה להסביר הפך הרב עובדיה יוסף לאישיות המשפיעה ביותר על הציבוריות הישראלית, מהפכן, שנוי במחלוקת, דמות נערצת, שרבבות עולים אליה לרגל. הסדרה, בת 128 דקות, תוקרן בפסטיבל דוקאביב בתאריכים הבאים: 28.5 שעה 20:30 סינמטק 1 (בנוכחות היוצר), 29.5 שעה 17:30 סינמטק 4 (בנוכחות היוצר) וב- 30.5 שעה 20:15 סינמטק 4.