התחקיר המטלטל של דרוקר על מירי רגב, נפתח במשפט של ראש לשכתה לשעבר: "חשוב שעם ישראל ידע מי הייתה הממשלה שהנהיגה אותו, מי היה ראש הממשלה ומי הייתה שרת התחבורה". דרוקר חשף אותנו למסמך מצמרר שבעצם מקטלג את שרת התחבורה מירי רגב, ברשימת הפוליטיקאים שהכי נגועים בשחיתות, הפרת אמונים ומתן שוחד, המקיפים את ראש הממשלה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אין בכוונתי לחזור על כל פרטי המסמך שהצופים ממילא ראו, ורבים מהם אני בטוחה אף הזדעזעו מתוכנו, אם לא גרוע מזה, פשוט רצו להקיא.
מה שנבצר מבינתי הוא, איך אחרי עדות ראייתית שהציג ראש לשכתה לשעבר של שרת התחבורה, וראיות מוצקות שהובאו בכתבה שבעצם מהוות כתב אישום חמור כנגד השרה על שחיתות ועבירות שוחד והפרת אמונים, המשטרה עדיין לא התדפקה על דלתה וזימנה אותה לחקירה פלילית? ואם היא עדיין מכהנת כשרת תחבורה, הרי זו הוכחה שאנחנו לא מדינת חוק, וכבר מזמן לא מדינה דמוקרטית ואין אכיפה ואין רשות שופטת עצמאית, ויש להאג את כל הצידוקים לשפוט אותנו ואת מנהיגינו כי הוא לא נותן אמון במערכת המשפט בישראל.

תשאלו, מדוע צריך לייחס לשרת התחבורה עבירות שוחד, על פי אותו תחקיר? פשוט מאוד. ברגע ששרה בישראל, על פי עדותו של ראש לשכתה לשעבר, מתעדפת ראשי רשויות ואישים מרכזיים, ומעניקה להם שירותי משרד להם הם זקוקים, כמו בניית כביש, רמזור, גשר או גדר, בתמורה לתמיכתם בה ולקידומה במפלגה, ובתמורה שיסייעו לה בפריימריז, הרי זה שוחד לכל דבר ועניין.

האם התחקיר של רביב דרוקר שחושף את פניה האמתיות של רגב כמי שמונעת אך ורק ממניעים פוליטיים, גילה לנו את אמריקה? כמובן שלא. כתבות אינספור דיווחו כבר מזמן על מינויים פוליטיים של מקורבים שלה, מינויים של אנשים לא מקצוענים שלא ראויים ולא מתאימים לתפקיד. או להיפך, פיטורים של אנשים ראויים ומקצוענים. אולם כאשר ראש לשכתה לשעבר שעבד במחיצתה והכירה היטיב, מוכן בפנים גלויות למול המצלמה לחשוף את שיטת העבודה שלה, שמתעדפת ישובים או אישים, על פי מידת תמיכתם בה ובליכוד, הנה לכם רעידת אדמה לא קטנה, שדורשת חקירה משטרתית מיידית.

מירי רגב (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)

תגובת שרת התחבורה לא איחרה לבוא. הכל שקרים לטענתה. למדה מאדונה ראש הממשלה שבאופן מקרי, אף הוא הכחיש אתמול שלא קיבל מגורמי הביטחון מכתבים שהזהירו מפני אסון שעומד להתרחש. וכשמדובר בכמה גורמים ביטחוניים שטוענים שהתריעו, למול אדם אחד שמכחיש, היש למישהו ספק למי להאמין?

ובחזרה אלייך, גבירתנו השרה, איך את יכולה להכחיש  כאשר העדות של ראש לשכתך לשעבר, מגובה במסמכים, הקלטות ומסרונים? היש יותר שקוף מזה? אז על מי את עובדת, מלבד על עצמך? ואם פעם הצהרת שהגיע הזמן שתהיה בישראל ראשת ממשלה מזרחית, אדרבא ואדרבא, אבל אחרי תחקיר שכזה, נראה שאפסו הסיכויים. איך נאמין לך, ועוד אחרי אותה תקרית עם איש שב"כ שניסה לעכב אותך ואת ביקשת מנהגך "תיסע, תיסע תיסע" מבלי להתחשב בסכנת דריסה של אנשים שעלולה להתרחש, ושאת אותה תקרית הפכת לגמרי את הנרטיב שלו על מנת לצאת ממנו נקייה.

לצד הראיות המוצקות לעבירות פליליות חמורות ביותר שהביא דרוקר אמש בתחקיר המקור על מירי רגב, אי אפשר להתעלם מחשיפה מטלטלת חשובה לא פחות  כלפי העיתונאי עמית סגל שהתגלה אחת ולתמיד במערומיו ככתב החצר של הליכוד, המצטרף לעדת החנפנים והלקקנים של מירי רגב. וכך כתב לשרה "העניין יטופל , הכי חמור פה זה שמאבטח הודף שרה בישראל, אין מדובר פה בדריסה לכל הדעות, תמונות שאינני זוכר כמותן ביחס לשר בממשלה".  

רביב דרוקר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
רביב דרוקר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

זה באמת מה שחמור פה עמית סגל? לא שרה שקוראת לנהג שלה לדרוס מאבטחים? עד כמה הלשון שלך עמוקה מר עמית סגל עד כדי כך שאתה מוכן להתל בקוראיך, ולמכור להם נרטיב שקרי ומוטעה שמשרת את האג'נדה שלך ושלה? "השיח כעת הוא, שעמית הפך את הסיפור, על הראש של השב"כ" כתבו יועציה של השרה.

תתבייש לך עמית סגל, להפיל אשמה על ארגון חשוב כמו השב"כ, רק כדי לנקות את האשמה מרגב? הפכת לחלק משרשרת הכשלון בהתנהגותך העיתונאית הלא מקצועית ואמינותך ירדה אמש לטמיון.

לא אתייחס לגידופים וכינויי הגנאי שהעניקה מירי רגב לאנשי תקשורת שונים, כפי שפורסמו ב"תחקיר", כי אין לי ציפיות גדולות ממנה בתחום הרטורי המכובד והראוי, אולם אני מצפה בכיליון עיניים למענה של ינון מגל, שאפילו הוא, שמשמש ככתב חצר של הליכוד, חטף מנחת זרועה כשכינתה אותו חתיכת מניאק  שעף על עצמו.