אחת העמדות הבכירות על מסך הטלוויזיה בישראל, הגשת המהדורה המרכזית של "כאן 11" בערוצים "קשת" ו"רשת", תהיה מאוישת מהחודש מרץ על ידי דמות חדשה - העיתונאית דוריה למפל. למגישת הטלוויזיה בת ה-36, רקורד מרשים על המרקע, שהחלק המרכזי בו הוא כמובן יומן סיכום הערב "חדשות הלילה" על גלגוליו השונים, "תוכנית הלילה" ו"לילה טוב ישראל". כמו כן היא הגישה אחת לכמה שבועות את חדשות סוף השבוע במוצאי שבת.

למרות שלמפל עשתה דרך ארוכה בתקשורת, דמותה עדיין נותרה אפופת מסתורין עבור רבים מהצופים וממושאי הסיקור, שעדיין תוהים האם היא הולכת להוביל בשידוריה קו ביקורתי כנגד ראש הממשלה או שמא "לאתרג" ולתפוס את הכיוון הימני במפת מגישי הטלוויזיה בישראל. 


"ראויה להגיש ב-CNN"

אנשים שעבדו עם למפל לאורך השנים העידו בפני "מעריב אונליין", כי מדובר בעיתונאית מבריקה שיודעת להחזיק שידור ושהשיבוץ שלה לתפקיד הוא ראוי מעין כמותו: "דוריה למפל היא אחד האנשים הכי מקצועיים שיש בתחום התקשורת". אמר גיל משעלי, כתב הבידור של אתר "רשת 13", שעבד תחתיה ככתב בידור ב"וואלה". "אחרי כעשר שנים בעיתונות - לא פגשתי מישהו מקצועי כמוה, מבין כמוה בכל תחום, אם זה בחדשות, בידור, מוזיקה וכל מה שמסביב". 

"דוריה יודעת לזהות את הסיפורים עוד לפני שהם קורים, היא חדה, מקצועית, רהוטה, עובדת מסביב לשעון, אם צריך גם בשעות הלילה המאוחרות, משהו שנדיר בתקשורת היום". הוסיף משעלי. "כבר מההתחלה היה ברור לי ולכל מי שעבד איתה כי היא תגיע רחוק. דוריה אהובה על כולם, קשה שלא להתחבר אליה, היא יודעת להיות קשה כשצריך ורכה כשצריך, הכי חברתית שיש. ואם יש מישהי שיכולה לעשות את התפקיד הזה, זאת דוריה, ללא ספק בכלל. אני בטוח שהיא תביא צבע אחר, ואם שואלים אותי, גם הגשת מהדורה ב-CNN או BBC זה לא בלתי אפשרי. אם מישהו יכול לגרום לצופים שנטשו לחזור ולצפות במהדורה זאת דוריה".

דוריה למפל. צילום מסך
דוריה למפל. צילום מסך


אבי בניהו, איש תקשורת ישראלי, דובר צה"ל בדרגת תת אלוף לשעבר ומפקד גלי צה"ל שכותב טור ב"מעריב המוסף", הוסיף: "התראיינתי מספר פעמים בתוכנית הלילה של למפל במשך תקופה ארוכה. התרשמתי מאוד מהנעימות שלה, ומהתקיפות צד שני, מהיכולת להוביל שידור בימים מורכבים, לעבור מנושא לנושא. התרשמתי מאוד מהסגנון שהוא לא תוקפני אבל הוא תקיף עיתונאית ושגם משרה נועם על האנשים".

"גרעין של אמת בדברי נתניהו"
 
בראיון היחיד שהעניקה בחייה, למגזין "ליידי גלובס", הציגה למפל עמדה ייחודית וביקורתית לגבי העמדות המוצגות במהדורה שתגיש הערב, ועמדות מפתיעות לגבי ראש הממשלה. המגישה הצהירה כי שאבה חלק לא קטן מתפיסות עולמה מז'בוטינסקי וכשנשאלה מה דעתה על טענותיו של נתניהו שהתקשורת מייצרת "פייק ניוז" כנגדו, אמרה: "יש גרעין של צדק בטענה שלו כלפי התקשורת, לא רק בעניין של איזון, אלא גם בעניין של נימה. הנימה של התקשורת לא מאפיינת את הציבור הרחב. זו נימה תל-אביבית, לא מנומקת הרבה פעמים, ופה נתניהו עלה על משהו. אבל מה שהוא גילה, לשמחתו, זה שלתקוף את התקשורת משרת אותו כל כך טוב, כך שאם מחר כולנו נהיה ריקלין, הוא די יצטער, כי תמיד טוב שיש את מי לתקוף. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לנתניהו זה חיבוק מהתקשורת". 



באותו ראיון, הציגה למפל גם ביקורת על העמדות המוצגות מהדורות המרכזיות בערוצים ואמרה: "יש הרבה דברים שאני שומעת בשמונה בערב שמוצגים כאילו שזו אקסיומה, ואני שואלת את עצמי: 'אבל מי אמר שזה ככה?'".

מהרכילות לפרונט

אל העיתונות הגיעה למפל לאחר כמה שנים בהן החלה לימודי עבודה סוציאלית ולימודי המזרח התיכון, אך לא סיימה אותם, לדבריה בגלל הפרעת קשב שהקשתה עליה לעבוד על פרוייקטים ארוכי טווח - בדיוק מה שהפך אותה למועמדת מושלמת לעבודה נקודתית ככתבת עיתונות. בשנת 2006, בגיל 23, לקראת הבחירות בהן התמודדו אהוד אולמרט, עמיר פרץ ובנימין נתניהו, הצטרפה למפל לאתר וואלה בתור עורכת חדשות בדסק. אחרי שנתיים עברה לתפקיד עורכת וואלה סלבס, תפקיד עליו אמרה באותו ראיון, "בניגוד למה שחושבים, זו עבודה עם אחריות עצומה. עבודת ההצלבה שנעשית היא עבודה עיתונאית אמיתית, גם אם התוצר שלה בידורי ורכילותי". בגיל 26 מונתה העיתונאית לתפקיד סגנית ראש מחלקת החדשות באתר.



המעבר של למפל לטלוויזיה קרה דווקא בחדשות המקומיות בהפקה של קודה ו'yes', ותוך פחות משנה קיבלה הצעה להצטרף לצוות "חדשות 2", כמבזקנית. שנתיים מאוחר יותר, התרחש המהלך הגדול בקריירה של למפל, כשקיבלה לידיה את הגשת התוכנית "החדשות הלילה" יחד עם העיתונאי ליאור פרידמן. התוכנית הציגה פן אקטואלי קליל יותר מזה של המהדורה המרכזית וגישה ישירה יותר לצופים ואף זכתה לכינוי "חדשות ההיפסטרים".

בנוסף לחייה המקצועיים, למפל חיה את התקשורת גם בבית. בן זוגה הוא אבי משולם, מנכ"ל רדיו תל אביב אשר שימש בעבר כעורך עיתון "מעריב". בספטמבר 2016 לשניים נולדה בת בשם נֶסָה.

"לא מזמן, ראיתי אותה מובילה שידור, בחתונה של הנסיך", סיכם בניהו. "ראיתי אותה והתרגשתי מאוד, ואני שמח שיש תגמול והערכה למוטיבציה, 'החדשות' התברכו בה, הוא ראויה מאוד להתמנות עם צוות המגישים של המהדורות המרכזיות".