מי שצפה בתחילה בשנות השמונים, לא ממש התמכר לסדרה, אבל לאט לאט, אחרי מספר פרקים, כולם כבר הבינו שמדובר בלהיט שלא רואים כל יום. הסדרה המוצלחת, אותה כותבים האחים אסייג (שלום ומני), הפכה להיות שיחה בכל סלון, וזוכה לאחוזי רייטינג נאים, כפי שצפוי להיות לה גם לאחר שידור הפרק הכפול לפתיחת העונה, הערב. דניאל, בנו של שלום אסייג, התראיין אצל איריס קול ב-103FM וסיפר על התהליך, הדמויות החדשות, וגם קצת על מה שהוא עושה בימים האלה.



כשהתחלתם לעבוד על שנות ה-80, תיארתם לעצמכם שתגיעו לעונה רביעית?
"היתה תקווה שזה יצליח, אבל לא חשבנו על מימדים כאלה. על הרבה עונות, ושיח מדיני. יש תוכניות שמקבלות תגובות ברחוב וגם תוכניות כמו צחוק מעבודה קיבלנו פידבקים, אבל בשנות ה-80 זה ברמה אחרת. אנשים באים אלי ואומרים לי 'ככה בדיוק גדלתי, והיה את המוכר ההוא'. גם אנשים שהם לא רק בשנות ה-80".

עליתם על זיכרון קולקטיבי, ואנשים אוהבים נוסטלגיה ומתגעגעים. אפילו כשהיה קושי כלכלי, זוכרים את זה בטוב
"זאת תקופה שלא היה לנו כלום אבל היה לנו הכל. זה יוצר פער גדול בין הילדים של היום למה שהיה. זאת נהיה צפייה משפחתית. בהתחלה פחדנו שזה ידבר רק על המבוגרים, אבל זה תפס את כולם, בגלל הקטעים המצחיקים".
הקאסט התרחב ממש מהעונות הראשונות. מירי בוהדנה מצטרפת?
"מירי הצטרפה, יש עוד הרבה. היא הולכת לשחק את דודה שלנו מצרפת. היה בעונה שעברה פרק עם דוד עמרן, שבא לבקר, שזה היה אבי טולדנו, העונה הוא חוזר. הם עולים ביחד עם הבת שלו, קלודין. יהיה איתה קצת קטעים בסגנון אלכס חולה אהבה, מורדי מתאהב בה, יש סביבה סיפור".
"לינור אברג'יל הולכת לשחק את אשתו של הרב, והוא היה ממש טוב, אז היא תשחק את אשתו הרבנית המפחידה. היא הביאה תפקיד מצחיק. היא מאוד קומית. החקיין יוסי וידר גם מצטרף, והוא ישחק את מנדל, השכן הרומני, השומר של בית הספר, ואת הבת שלו משחק מיכל גבריאלוב. יש המון פרצופים חדשים". 


אלה דמויות מומצאות לגמרי, או אנשים שהיו בחיים של דוד שלך ואבא שלך?
"רוב הדמויות זה אנשים מהחיים שלהם. השומר הרומני היה שכן שלו. הרבנית לא היתה, אבל היא הוסיפה. משפחה צרפתית היתה, אבל לא דודות כמו מירי בוהדנה. כן משדרגים עכשיו קצת, כי זאת עונה רביעית".
אתם מגיעים ליום צילומים ומקבלים טקסט? או שאתה יושב על הכתיבה גם כן?
"אני מקבל מאבא שלי את הפרקים עוד לפני שזה סגור, לבחון ולהגיד משהו - לטובה ולרעה. הרבה פעמים יש לי רעיונות לשינוי. לפעמים לוקחים את הריאיונות שלי, ולפעמים לא. אני משתדל לתרום. אנחנו מקבלים את התסריט חודשיים לפני הצילומים. בקריאה, בחזרות, ואז מצלמים". 
ומה איתך?
"אני עובד במקביל עם מופע הסטנד אפ שלי, שאני רץ איתו הרבה זמן. אני עושה הצגת נוער עם רמי קאשי (פרדי פלברה), שרצה בבתי ספר, מתנ"סים ועוד. היא מדברת על שיימינג. הצגה קלילה עם קטע רציני ומסר. יש שם חבילה מעניינת לילדים. אני עובד גם על שיר מגניב ביותר ברדיו, ביחד עם עמית כהן, זמר מוכשר, וזה ייצא בשבועיים-שלושה הקרובים".