טלטלה אחרי טלטלה: לאחר שהבוקר (ראשון) פורסם כי הזכיינית "רשת" נכנסה למהלך התייעלות הכולל צמצום של 50 עובדים משורותיה, גם ב"ערוץ עשר" מודיעים על תוכנית קיצוצים. מנכ"ל ערוץ עשר הודיע על תוכנית להישרדות הערוץ בעקבות החלטת "רשת" לסגת מהמיזוג, ונוכח סירוב יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ', לאשר את המיזוג.



באסיפת עובדים דחופה בדסק החדשות, הודיע המנכ"ל, יוסי ורשבסקי על כוונה לקיצוץ שכר רוחבי בקרב כל העובדים והמנהלים: "ערוץ עשר מורגל לשרוד תקופות ארוכות מאוד עם 'לחם צר ומים לחץ', מה שמתחרינו, שיושבים על סיר הבשר, מתקשים מאד לעשות. אנחנו לא מפחדים מדרך ארוכה".



באסיפת עובדים, שנערכה בצהריים בדסק החדשות של ערוץ עשר, יחד עם ראשי וועדי העובדים, הציג מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי תוכנית הישרדות לערוץ עשר, שתנסה להבטיח את המשך קיומו והמשך קיומה של חברת החדשות של הערוץ.



 מספרי הערוצים החדשים - קשת, רשת ועשר. צילום מסך
מספרי הערוצים החדשים - קשת, רשת ועשר. צילום מסך



ורשבסקי הציג תוכנית פרוגרסיבית לקיצוץ שכר לכל עובדי הערוץ ומנהליו, שתוגבל בזמן, ותיעשה בשיתוף פעולה מלא עם ראשי ועדי העובדים בחדשות עשר ובערוץ עשר. הקיצוץ יהיה עד 15% בשכר ועובד שמרוויח עד 6,500 משכורתו לא תקוצץ.



ורשבסקי, הסביר את צעדיו: "מיום הכרזת המיזוג עשינו כל מאמץ כדי לקדם אותו, גם ביחסים שהיו פחות נוחים לנו. לאחר עבודה מקצועית ומהירה של הרשות להגבלים עסקיים לאשר את המיזוג, חשבנו שהתהליך, הטבעי והנכון לשוק, יאושר בסופו של דבר על ידי הרשות השנייה. הופתענו מאוד מהעמדה הנחרצת והלא עניינית שהציגה יושבת ראש הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ' נגד המיזוג. ככל שניסינו להסביר לה שהשוק אינו יכול לשאת שלושה שחקנים – היא רק הלכה והתבצרה בעמדתה".



"ביום שני האחרון, הודיעה 'רשת' כי בכוונתה לפרוש מהמיזוג", הוסיף המנכ"ל. "עוד קודם - בעלי המניות של ערוץ עשר הזרימו כסף רב על מנת להגיע אל המיזוג, ולא רואים שום תועלת בהחזקת החברה ללא מיזוג".



עובדי ערוץ עשר בישיבת הרשות השנייה. צילום מסך
עובדי ערוץ עשר בישיבת הרשות השנייה. צילום מסך



"לכן, הבוקר, ניצבות בפנינו שתי ברירות: האחת - לסגור מידית את ערוץ עשר יחד עם חברת החדשות שלו. והשנייה - לנסות ולשרוד בכל זאת, בכוחות עצמנו, עם עזרה קטנה יותר של בעלי המניות שעד עתה הזרימו כסף רב לצורך הישרדות הערוץ. עתה עלינו לצמצם מידית את הזרמות בעלי המניות באופן דרמטי על מנת לאפשר לנו לשרוד פרק זמן לא ידוע, שבו אנו מקווים שעתידו של ערוץ עשר יובטח".



"לצערנו, התוכנית הזו אינה הפתרון הנכון לכשלי השוק, היא פוגעת קודם כל בצופינו ובתכנים שאנחנו מביאים אל הציבור בנו בעובדים ובבעלי המניות, וחבל שלכך התגלגלנו. עם זה, אם יש גוף שמורגל במאבקים צודקים וממושכים כאלה זה ערוץ עשר".



כזכור, בעקבות המצב החדש בשוק הטלוויזיה, גברו הקולות בתעשייה הקוראים למיזוג של גופים בענף, שלטענתם לא יכול מבחינה מבנית להתנהל במציאות תלת ערוצית. ביוני, רשת וערוץ עשר אף פנו לרשות ההגבלים בבקשה לבדוק אפשרות של מיזוג הגופים, מהלך שלא הבשיל בסופו של דבר בגלל שהרשות השנייה סירבה להעניק את אישורה למהלך.