הדיו עוד לא יבשה מפרשיית דן מרגלית שהסעירה מדינה שלמה וקיבלה ספין תקשורתי מסחרר, ופרשה אחרת שכבר תופסת את כותרות המהדורות - פרשת אופירה אסייג ונתניהו ג'וניור והעימות החריף ביניהם ברשתות החברתיות. הברנז'ה חוגגת על ההזדמנות הנפלאה שנקרתה בדרכה להשמיץ את בני משפחת נתניהו וכמו ערפדים מוצצי דם שאורבים לטרפם ולרגע הנכון לתקוף שוב, לקול מחיאות הכפיים של האזרחים הנהנים ממופע ריאליטי זול ונהנים אף יותר לנקוט עמדה לטובת צד כזה או אחר.



אבל בואו רגע נניח דעות פוליטיות בצד וננסה להתחבר לצד האנושי שלנו שמנסה להבין מחלוקת בין שני צדדים. בדיוק כמו שדורש הצד השמאלי של המפה הפוליטית. אופירה אסייג קיבלה במה גדולה בשעות הפריים טיים להביע את דעותיה האישיות, בין היתר גם נגד בני משפחת נתניהו, בין אם היא מיישרת קו עם הברנז'ה השמאלנית בכדי למצוא חן בעיניהם, כפי שטען יאיר נתניהו בפוסט הפוגעני שפרסם, או בין אם היא בכנות מאמינה במה שהיא אומרת.





על פניו, נראה שזה לגמרי לגיטימי להביע דעות במדינה דמוקרטית, מבלי לחשוש מפני השלטון. בואו ננסה להבין גם את המניע של יאיר נתניהו שנולד לא מבחירה למשפחה שולטת שמכהנת בראשות המדינה כבר למעלה מעשור, ומצופה ממנו להתנהג בהתאם ולא זוכה לפריבילגיה שיש לאזרח הפשוט, לפרוק את תסכוליו על בימת התקשורת, בדרך ובסגנון שהוא חפץ בהם.



בינינו, איזה ילד לא היה נלחם על שמם הטוב של הוריו ולא היה מגיב כשאלה היו מושמצים כל העת, והיה נקלע למצב שבו הוא שומע הקלטות מביכות שלו ושל אימו שהפכו אותם ללעג ולקלס, ותודה לאל, לא חסרים לנו במדינה "נשמות טובות" שיחגגו לפעמים ברשעות יתירה על כל האינפורמציה שהיא עסיסית במיוחד כאשר מדובר ברכילות הקשורה למנהיג המדינה ומשפחתו המורמת מעם. 


למה זה לגיטימי שהברנז'ה או אפילו האזרח הקטן יוכלו לבקר את חייהם האישיים של בני משפחת נתניהו וברוב המקרים בצורה חסרת רסן, אבל זה לא לגיטימי שיאיר נתניהו ישיב מלחמה ויפרסם אף הוא פוסט זועם וחסר רסן בו הוא מנסה ליישר קו ולדבר בשפה הנהוגה של אסייג? כי הוא בנו של ראש הממשלה ולכן צריך לשמור על איפוק וממלכתיות כאילו היה נצר למשפחת המלוכה הבריטית?



הטוויטר הפך לפעיל במיוחד מרגע העימות בין השניים, וכל אנשי התקשורת והאליטה ניצלו את ההזדמנות להתנגח בנתניהו ג'וניור ולצרף לחגיגה גם את ראש הממשלה שלפי טענתם אם הוא לא מצליח להשתלט על בנו המופרע, אז איך הוא יתמודד מול אירן חמאס ופוטין? ייאמר לזכותה של אסייג שלא נשארה חייבת והגיבה לנתניהו בפוסט משלה שהוכיח מה שידענו עוד לפני, שהיא לא פריירית בכלל, אך באותה נימה גם מצאה לנכון לגמור את ההלל על אביו המוכשר ועטור הפעלים, בניגוד לבנו שהולך בטל וחי על חשבון אחרים.

התגובה של נתניהו ג'וניור לא איחרה לבוא, רק שלהבדיל מהפוסט הראשון בו גידף והשמיץ את גברת אסייג, והשתמש במילים "בהמה גסה שהגיעה לאן שהגיעה בזכות רומן עם גבר נשוי", הפוסט תגובה לדבריה נראה כי נוסח בקפידה אחרי ייעוץ משפטי שקיבל, לצד איום בתביעת לשון הרע. בעצם שניהם ירדו נמוך באינטראקציה ביניהם. נתניהו ג'וניור הזכיר לאופירה עבר מפוקפק שבזכותו היא הגיעה לעבוד בטלוויזיה. וכי למי אכפת איך היא הגיעה עד הלום, כל עוד היום היא עושה חיל בעבודתה? אסייג מצידה הכתה מתחת לחגורה כאשר ציינה שיאיר דומה באופיו לאימו. וכי מה קשורה הגב' שרה נתניהו לכל הסמטוחה הזאת?

והמפסיד הגדול בכל הסיפור? רק נתניהו ג'וניור. אסייג תדע למנף את ההתייחסות שקיבלה מנתניהו ג'וניור לרייטינג לתוכנית הבאה שלה ואני בטוחה שאם היו אנשים שעד כה לא צפו בתוכניתה, יסתקרנו ויצפו בשישי הקרוב. נתניהו ג'וניור לעומתה יישאר עם העלבון שספג מאסייג ומבעלי חשבון בטוויטר. כמובן שהיה עליו לקחת בחשבון את ההשלכות לפני ששרבט את הציוץ המדובר.