בזכיינית "רשת" עבדו במשך חודשים ארוכים על הפורמט המוזיקלי החדש "The Four" וקיוו כי יהווה קלף מנצח בתחום הריאליטי, אך תוצרות הרייטינג של הפרקים הראשונים היו כה מאכזבות שבזכיינית החליטו לקצר אמש את העונה. אחרי העניין שנוצר בגלל העניין התוכנית טיפסה בכמעט 2 אחוזים.



"The Four" הגיע אל המסכים של "רשת" עם הבטחה ליצור תוכנית שירה מסוג שעוד לא ראינו, אך התוצאות היו כאמור מאכזבות. בתוכנית ששודרה ביום שלישי, הגיע הריאליטי לנתון נמוך במיוחד עם 5.1 אחוזי רייטינג בלבד, רחוק מאוד מהציפיות עבור תוכנית עתירת תקציב ובעקבות כך בזכיינית הודיעו בצעד תקדימי בשעה 21:00 כי העונה לקוצר.



"לאור נתוני התוכנית, The Four תקוצר", אמרו אמש ב"רשת". "התקבלה החלטה לסיים את התוכנית מוקדם מהתכנון המקורי ולהתאים את מבנה העונה על פי המודל העונתי האמריקאי ברשת "פוקס", בו שודרו 8 פרקים".



אחרי פרק השקה פושר שהשיג 9.2 אחוזים בלבד, פרק נוסף שגרף 7.6 אחוזים, ופרק שלישי שקיבל 5.1 אחוזי רייטינג בלב שקבע את הנתון הנמוך ביותר לפרק בתוכנית ריאליטי בעשור האחרון בערוצים המסחריים, הפרק ששודר אחרי ההודעה על הקיצור טיפס בכמעט 2 אחוזים והגיע לנתון של 6.9 אחוזי רייטינג. גם הנתון המשופר, עדיין לא מגיע אל המספרים להם ציפו בזכיינית.



ברצועת הפריים-טיים, הובילה אמש התוכנית "MKR המטבח המנצח" של הזכיינית "קשת" עם 15.9 אחוזי רייטינג, מול "שנות ה-80" של "רשת" שגרפה 12.3% אחוזים ו-"The Four" שכאמור קיבלה 6.9 אחוזים. "עיר מלחמה" של ערוץ עשר, לעומת זאת, קיבלה 3.5 אחוזים, ו"כאן 11" סיכמה את ערב השידורים עם "שטח הפקר" שקיבלה 2.3 אחוזים.