אחרי רבע מאה, העיתונאי הוותיק פורש מ"החדשות":אהרל'ה ברנע, מבכירי העיתונאים בישראל וממקימי חברת החדשות הודיע הבוקר (חמישי) כי הוא פורש אחרי 25 שנים על המסך. את ההודעה הוציא איש הטלוויזיה במכתב פרידה ששלח הבוקר לכל עובדי חברת החדשות.



ברנע החל את דרכו העיתונאית ב"קול ישראל" בתקופת שיחות השלום בין ישראל למצריים, ומשנת 1980 שימש כנספח העיתונות של השגרירות בישראלית בקהיר. בהמשך חזר ברנע ל"קול ישראל", ועבד ככתב ופרשן לענייני ערבים. בסוף 1986 הצטרף ברנע לצוות שהחל את שידורי הניסיון בערוץ 2 הניסיוני.



ברנע שימש כתב ופרשן לענייני ערבים מיום היווסדה של חברת החדשות של ערוץ 2 בשנת 1993, ואחד משידוריו הזכורים ביותר היה היה ההודעה על מות ראש הממשלה יצחק רבין בשנת 1995. משנת 2001 עד 2008 היה מגיש תכנית הדגל "אולפן שישי".



אהרון ברנע לאחר רצח רבן. צילום מסך
אהרון ברנע לאחר רצח רבן. צילום מסך



בין השנים 2008 ל2014 שימש שליח חברת החדשות בוושינגטון, ארצות הברית. משנת 2014 המשיך ברנע כעורך ומגיש שתי תכניות בערוץ הכנסת "מחוץ לזמן" ו"היו ימים" ששודרו ומשודרות בכל ערוצי הטלוויזיה. במהלך כל השנים היה הגיש ברנע את "מהדורה ראשונה" , "שש עם" ו"המהדורה המרכזית".



מכתב פרידה


ברנע כתב לעובדי החברה: "מכתב פרידה, אחרי עשרים וחמש שנים (פחות שלושה ימים) הגיע זמן לומר שלום. במשך עשרים וחמש שנים מרתקות ומהנות ביותר עשינו יחד את כל שביכולתנו ובכישרוננו להעמיד את חברת החדשות במקום הראשון ובמדרגה העליונה בסולם עושי החדשות במדינת ישראל. ואחרי עשרים וחמש שנים, אחרי שנערמו המספרים על שנותינו וגילנו – כך מנהגו של עולם – הגיע הזמן לפנות מקום לדור הצעיר".



"והגם שכוחנו עדיין במותנינו, וכושר הריצה שלנו אחרי אירועי היום-יום עדיין לא נפגם, יש להכיר במציאות", הוסיף העיתונאי. "בנינו לא רק מערכת למופת בארץ הזאת אלא גם משפחה אוהבת ומפרגנת שאינני מכיר כמותה בשום ארגון או מקום עבודה אחר. צריך גם להודות שהגענו לאן שהגענו בזכותם של שלושת מנהלינו בעשרים וחמש השנים: אלון שליו, שלום קיטל ואבי וייס, והמשנה למנכ"ל בכל השנים האלה, אורי שלוש, וגם בזכות כל אחת ואחת מכם".




"בשנתיים הראשונות רדפנו אחרי מי שהקדים אותנו", סיכם ברנע. "אבל, מהלילה הנורא ההוא של רצח רבין, התהפכה הקערה ומאז כולם רודפים אחרינו, ואותנו אי אפשר להשיג. על כך מגיע תודה גדולה לכולכם. סביר להניח שעוד ניפגש, ימים יגידו ועוד יסופר. מן הראוי בשעה כזאת לזכור את דברי החכם הסיני הזקן שאמר פעם: 'הבן אדם חושב שהזמן עובר, אבל הזמן חושב שהבן אדם עובר'. ושוב, תודה לכולכם על אותן שנים רבות ונהדרות. אהרל'ה ברנע".



אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות מסר: "אהרל'ה הוא דמות מפתח בחברת החדשות וממעצביה. ב 25 שנותיה של חברת החדשות אנחנו מתגאים בעשייה של אהרל'ה ומלמדים את צעירי העיתונאים ללכת בדרכו - דרך של אמת, של דיווח ישר, הוגן ומדויק. שידוריו של אהרל'ה הם נכס צאן ברזל של החברה הישראלית בימיה השמחים והכואבים ביותר, ודמותו היא אחת האהודות בשידורי הטלוויזיה הישראלית לאורך שנים. אהרל'ה, תודה לך על שנים של שליחות ומסירות, אנחנו אוהבים אותך ומאחלים לך הצלחה ובריאות"