העונה הראשונה של "נינג'ה ישראל" תגיע לשיאה בגמר הגדול שיתקיים בשני חלקים בחמישי ובשבת, בסיומם יוכתר הנינג'ה הראשון של ישראל. אין ספק שבין שלל תכניות הריאליטי על המסך, המתמקדות בשנים האחרונות בעיקר בתחום האכילה, השירה והתככים, התוכנית הזו הביאה משהו שונה לחלוטין.



סוף סוף הגיעה תוכנית שבה יכולה לצפות כל המשפחה ביחד, החוקים מאוד ברורים (בעיקר, על המתמודד אסור ליפול למים במהלך ביצוע מכשול) וכמובן ההבנה כי כל אחד, מכל רקע, יכול לצאת ולעשות את המכשולים שהוא כרגע ראה על המסך. לגמר העפילו מצד אחד שרירנים, אך מצד שני מתמודדים שבמבט ראשון לא בטוח שהיית מנחש שבימים הקרובים יתמודדו על תואר נינג'ה ישראל הראשון. חצאי הגמר התנהלו בארבעה מקצים, כשמכל מקצה מעפילים שבעה המהירים ביותר שהגיעו הכי רחוק על המסלול לגמר הגדול.



הדבר המרכזי שקרה בחודשים האחרונים הוא היחשפות הקהל הרחב לתחום הטיפוס, שהפך לענף ספורט מבוקש. אם לפני התוכנית מתחמי הטיפוס הקיימים בארץ היו מעין מחתרת ליודעי דבר, כבר ביממה שלאחר שידור הפרק הראשון הם הפכו למתחם מיינסטרים אליו מגיעים גברים, נשים וטף.





המטפסים עצמם הפכו לחלק בלתי נפרד מהתוכנית והוכיחו, ברוב הזמן, כי יש להם מה שנחוץ על מנת לעבור את המסלולים המפרכים פיזית שהתוכנית מציגה. שם שפומפם ללא הרף במהלך העונה הוא זה של אלכס חזנוב. אלוף העולם הישראלי בטיפוס על קיר איכזב מעט כשלא הצליח לסיים את המסלול במוקדמות ובחצי הגמר, אך בכל זאת הגיע לגמר בזכות העובדה שהגיע יחסית רחוק בזמן טוב. יש לציין כי לכל אורך העונה הורגש כי ההפקה מפחדת להפסיד את המתמודדים ה"שווים" שלה.


אסי עזר ורותם סלע על "נינג'ה ישראל"

בניגוד לגרסה האמריקאית, בה מכל מקצה עולים תמיד אותו מספר של מתמודדים, לאורך שלבי המוקדמות העפילו מכל מקצה מספר שונה של מתמודדים כשתמיד המתמודד ה"שווה" מצליח להשתחל לשלב הבא מאחד משני המקומות האחרונים. כך קרה למשל במוקדמות עם חזנוב.



מתמודד בולט נוסף, שלא נזקק לשום עזרה מההפקה, הוא כרמל רז רומיאו, או בשם בו הוא יותר מוכר "ילד הפלא". רז רומיאו הוא מהצעירים ביותר שהשתתפו בתוכנית העונה ונחשב לדור הבא של המטפסים בארץ. בקור רוח שמאפיין אדם בוגר הרבה יותר הוא התברג בראש מקצה חצי הגמר בוא השתתף כשסיים את המסלול בזמן המהיר ביותר.



התוכנית גם הביאה למסך את קושניר, יפתח קושניר. ה'בן של' הדהים את כולם, כולל את אביו, כשפשוט טס את מקצי המוקדמות וחצי הגמר וסיים בשניהם בפסגת הדירוג. לגמר הוא מגיע כמתמודד הבכיר כשכל הלחץ על כתפיו. אבל לא נראה שזה יפריע לו.



בנוסף למתמודדים, התוכנית חשפה לקהל הרחב את ניב רסקין ורותם ישראל. צמד השדרים\פרשנים לצד אסי ורותם, שמוכרים לחובבי הספורט משידורי "ערוץ הספורט". אם את רסקין חובבי האקטואליה מכירים מתוכניות הבוקר, ישראל היא דמות חדשה לחלוטין בלא מעט בתים והיא התקבלה בחום. היא הציגה ידע, מקצועיות ובעיקר ידעה להשתלב עם השדר הוותיק לצידה בלי לנסות להאפיל עליו.



אז ההרשמה לעונה השנייה כבר החלה, טירוף הטיפוס בשיא וזה הזמן לגלות מי יהיה "נינג'ה ישראל" הראשון. בהצלחה.