אירוע הלילה הלבן, המתקיים מידי שנה, לציון הכרזת אונסק"ו על "העיר הלבנה" בתל אביב, הוא חגיגה הכוללת מאות אטרקציות הנערכות במקביל בכל רחבי העיר - בחוצות ובמרכזי תרבות, משעות הערב המוקדמות אל תוך הלילה.



בעירייה החליטו שבשל אירוח תחרות האירוויזיון 2019, במהלכה צפויים להגיע לעיר עשרות אלפי תיירים, יוקדמו אירועי הלילה הלבן והם ישולבו בשלל האירועים שיתקיימו בעיר.



כחלק מאירוח תחרות האירוויזיון תקיים העירייה שורת אירועים מרכזיים כבר מחודש ינואר: טקס חילופי מפתחות בבית-העיר ההיסטורי ברחוב ביאליק, ב-28 בינואר, כנס ראשי המשלחות ב-12-10 במרץ, טקס פתיחה ואירוע "השטיח האדום" ברחבת מוזיאון תל-אביב לאמנות ב-12 במאי וגולת הכותרת - הקמת כפר האירוויזיון – היורו-וילג' (ב-9 במאי) בפארק צ'ארלס קלור, שיהיה פתוח לקהל הרחב למשך כשבועיים ויכלול הופעות של כוכבי עבר והווה של התחרות, מזון ושתייה והקרנות של חצאי הגמר והגמר.



לילה לבן - צילום נועה בן שלום. צלם : נועה בן שלום
לילה לבן - צילום נועה בן שלום. צלם : נועה בן שלום



לקראת אירוויזיון 2019 מתכננת העירייה להפוך את תל-אביב-יפו לעיר האירווזיונים הגדולה בעולם. על פי נתונים מערים מארחות בעבר, קיים צפי להגעתם של כ-20 אלף תיירים לרגל האירוויזיון, אשר צפויים להכניס כ-100 מיליון שקל לבתי מלון, עסקים ותחבורה בעיר.



תחרות האירוויזיון גם זוכה לחשיפה גדולה ושיעורי צפייה גבוהים ברחבי העולם, כאשר במשדר הגמר צופים על פי ההערכות למעלה מ-200 מיליון בני אדם באירופה, אוסטרליה ובשנים האחרונות גם ארה"ב. לכך יש להוסיף גם את משדרי חצאי הגמר גם להם חשיפה נרחבת.



נטע ברזילי מופיעה בתל אביב. צילום: קיץ ברבנר
נטע ברזילי מופיעה בתל אביב. צילום: קיץ ברבנר



זו תהיה השנה ה-64 בה מתקיימת התחרות בעולם, כאשר זו הפעם הראשונה בה התחרות תתקיים בתל אביב-יפו והפעם השלישית בה התחרות מתקיימת בישראל בכלל, מתוך ארבע פעמים בהן זכתה ישראל בתחרות.



"אנחנו הולכים לקיים בעיר תל אביב-יפו אירוויזיון מדהים. אני מבטיח לתושבי העיר, הציבור הישראלי והתיירים שיגיעו לכאן - חוויה בלתי רגילה ושבועיים של חגיגות ללא הפסקה, כמו שהעיר שלנו יודעת לספק", ציין ראש העירייה רון חולדאי – "גם החלטנו שבין עשרות האירועים והאטרקציות שיתקיימו בעיר, נקיים בסמוך לאירוויזיון גם את אירועי 'הלילה הלבן' שמושכים לעיר אמנים מכל רחבי הארץ - כדי לחשוף לתייר את פניה היפות של מדינת ישראל".