חמישה חודשים לאחר ההכרזה על האיחוד ועיכובים וחששות רבים לאי השלמת המהלך, מועצת הרשות השנייה אישרה היום (חמישי) את המיזוג בין רשת לערוץ עשר. מהרשות השנייה נמסר כי "חברי המועצה שמעו שורה של נציגים מגורמים שונים שהגיעו כחלק מהליך השימוע הציבורי. מועצת הרשות השתכנעה כי במצב השוק הקיים קיימת הצדקה לקיום המיזוג. כעת משניתן האישור העקרוני, מצפה המועצה מרשת ומעשר להשלים את פרטי הסכם המיזוג כפי שהתחייבו לעשות".

שר התקשורת איוב קרא אמר בעקבות ההחלטה: "אני מברך על החלטת המועצה ומאחל בהצלחה במהלך המיזוג. כבר הנחיתי את הדרג המקצועי לבחון את ההשלכות הרוחביות על מנת לשמר חופש דעה לכלל הזרמים בחברה הישראלית ותחרות הוגנת בשידורי הטלוויזיה המסחריים ובתחום החדשות בעיקר".

עוד הוסיף: "הבטחתי וקיימתי. אף ערוץ בישראל לא יסגר בכהונה שלי. אני שמח במיוחד שאף עובד לא ילך הביתה. הצלחתי להציל את ערוץ 20, ערוץ 9 והאלה טי.וי - ועכשיו את רשת וערוץ עשר. כל מי שכבר תפר עוד תיק מופרך שלא יהיה מיזוג בגלל רה"מ יותר ממוזמן לזרוק את כל הספוקלציות ההזויות האלה לפח, ולהתנצל".
האישור מגיע כשלושה שבועות בלבד לאחר שרשת הודיעה על ביטול המיזוג בגלל ההימנעות מצד הרשות השנייה לאשרו. עוד לפני כן, הרשות השנייה הודיעה לערוץ עשר כי החוק לא מאפשר, לטענתה, את ההליך במצב הנוכחי, היועץ המשפטי של הרשות הוציא מכתב שמבקש שבערוץ יישמו את סעיף 37 בחוק - כלומר שיודיעו על סגירה והאפיק ייצא למכרז בין גופים שיבקשו להפעיל את אפיק 14, ולרכוש את חברת החדשות של הערוץ.
 
עובדי ערוץ עשר מחו כנגד החלטת הרשות שלא להמשיך להליך המיזוג בגלל סעיף זה וטענו כי אם הוא לא יאושר, הערוץ וחברת החדשות שלו ייסגרו וכל העובדים והעיתונאים יאבדו את עבודתם.