יובל שמלא הוא אולי השם הכי מפתיע שנתקלתם בו בתקופה האחרונה. החייל בן ה-19, אלוף ישראל בטיפוס ומליל אמש הראשון שזכה ב"נינג'ה ישראל", הצליח לגרום לכל מי שהיה בבית להלם וסימפטיה, כשהיה היחיד בעונה הנוכחית שצלח את כל המכשולים עד שהגיע להר הנכסף, אך לא עבר אותו.  שמלא, ספורטאי מצטיין, היה קרוב מאוד לסמן וי גם על המטרה הנחשקת הזאת, אבל שתי שניות בלבד הפרידו בינו לבין ההגעה לפסגת ההר, ששקולה לגובה של בניין בן תשע קומות, וכל זה כשהוא מטפס בחבל. 

שמלא, חלק משלישיית המטפסים שתפסו את המקומות הראשונים של העונה, שכללה גם את אלכס חזנוב (סיים שני), ואת יפתח קושניר, שסומן כפייבוריט, אבל בסופו של דבר נפל באתגר הקירות הצפים. 

בחברת "קשת" הביעו שביעות רצון לאחר שעל פי הנתונים ששיגרו, העונה הראשונה של "נינג'ה ישראל" היא תכנית הטלוויזיה הנצפית ביותר במספר צופים מאז הפיצול: 551 אלף צופים בממוצע בכל פרק, וממוקמת במקום השני בטבלת הרייטינג עם ממוצע עונה של 18.4% (לא כולל פרק הגמר בשבת). התכנית ניצחה ב-86% מהערבים ששודרה (19 מתוך 22, לא כולל הגמר).  

שמלא, יחד עם חזנוב וקושניר, התראיינו מיד לאחר מכן ל"חי בלילה", שם סיפרו על החוויות אותם הם עוברים מאז שהחלה התוכנית, ועל התוכניות המשותפות שלהם לעתיד, בעיקר כעת - כאשר טיפוס הופך להיות ספורט אולימפי החל מאולימפיאדת טוקיו 2020, ומי יודע, אולי גם משם סוף סוף תגיע מדליה ישראלית.

"זה מוזר, שנינו התחלנו לטפס כשהיינו ילדים", אמר שמלא והמשיך: "זה לא תחום מטורף, אנחנו לא סלבס, אבל אנשים מזהים אותנו, לי אישית זה שונה". שמלא גם סיפר על קבוצת וואטסאפ מיוחדת שפתחו השלושה: "יש לנו קבוצה בוואטסאפ שנפתחה רק על הודעות מטורפות שקיבלנו במהלך התקופה הזאת. אחת ההזויות היתה כשקיבלתי הודעה בה נכתב 'קראנו לאוגר על שמך'". השלושה, שהיו משועשעים מהראיון, סיפרו עוד כי "בהודעה אחרת מישהו אמר לאלכס: 'אני מאוד רוצה לטפס, וללמוד את זה, אבל האם אני יכול? אני פשוט לא שחצן כמו שמלא".

ואם כבר יחס של סלבס, אז עד הסוף. מתברר כי כאשר הם המריאו לחו"ל לתחרות (שמלא וחזנוב -מ.א), הם כבר קיבלו יחס מועדף: "כשהגענו לביקורת דרכונים, אף אחד לא שאל אותנו על השם שלנו, אלא רק לאיזו תחרות אנחנו טסים". על התוכניות לעתיד הוסיפו: "אנחנו מתאמנים לאולימפיאדה ב-2020 וזה שינוי כגדול, זה יחס אחר לגמרי, כי עכשיו צריך להתייחס לזה כספורט לכל דבר. אמנם בתחרויות אנחנו נותנים את כל מה שאנחנו יכולים, אבל באופן אישי לא נתתי את עצמי ב-100 אחוז, שזה אומר לאכול בריא, לישון כמו שצריך, ולהתכונן, אבל בגלל שזה כל כך קרוב, צריך להתחיל לעבוד יותר מסודר".

שמלא, שאיבד את אביו בגיל צעיר, נשאל על כך והוסיף: "זה לא שהתחלתי להתאמן אחרי המוות שלו, אבל גם אין מה להתווכח עם המציאות. הוא תמיד יהיה איתי, אבל אני מסתכל עליו באופן חיובי, ולא בצורה שזה כל הזמן יהיה שם ויצבוט לי בלב. אי אפשר להתמודד עם המציאות". לבסוף סיכם ואמר בחיוך, שהדרך לצבא תהיה כעת קצת פחות קשה: "יש לי אוטו. עכשיו גם אוכל להגיע איתו לבסיס".  

שמלא הוא המתמודד היחיד מבין 28 מתמודדי הגמר, שהצליח לסיים את כל 16 המכשולים, ואף היה מרחק 2 שניות בלבד מלהגיע לפסגת שלב הר המידוריאמה בזמן הקצוב של 30 שניות, להצטרף לעשרת המתמודדים שהצליחו לעשות זאת מסביב לעולם ולזכות בתואר "נינג'ה".