לא אלכס חזנוב שפיתח ציפיות שווא, לא יפתח קושניר עם יכולות העל – יובל שמלא עשה זאת בגדול וגרם לי לרצות להתחיל לחסוך כסף לבני, שטרם נולד, עבור חוג טיפוס. איזה גמר מותח, אפשר היה לחשוב שרואים אצלנו בבית פנדלים מכריעים במונדיאל. אז אמנם יובל לא האדם ה-11 בהר המידוריאמה, אבל יובל, קח מאיתנו, הצופים בבית, שתי שניות ותעכל – אתה אלוף ומעורר השראה להמון חבר'ה צעירים שרוצים להיות עכשיו בדיוק כמוך.

קשה להגיד שסוף סוף נגמרה "נינג'ה ישראל", כי איכשהו התכנית הזאת לא גרמה לנו לעייפות כמו תכניות הבישול למיניהן, ולמעשה מרגיש שזו התכנית היחידה כרגע בפריים טיים שלא גורמת לי ללכת לפתוח את המקרר, אלא בדיוק להיפך.

מה שהפריע ביותר לתכנית הייתה ההגשה של המנחים רותם סלע ואסי עזר, עם הבדיחות הפרטיות שאף אחד מהצופים לא הצליח להבין, והעובדה שבמשך כל העונה ראינו את הנגיעות בכתפיים החשופות, ההערות של השניים על הריבועים, הטרפזים ושלל צורות הנדסיות המעטרות את המשתתפים. השניים אף שיבחו את אחד המתמודדים שהריח כל כך טוב לעומת האחרים, מה שגרם לצופים בבית להבין שעד כה ככל הנראה נגעלתם מאלו שהצליחו להגיע אליכם לבאזר.

לעומתם, צמד הפרשנים רותם ישראל וניב רסקין, לא נתנו לאווירה הילדותית להשתלט עליהם ועשו את עבודתם בצורה מקצועית להפליא שגרמה לי לנשום לרווחה כאשר ניתנה להם רשות הדיבור. היה נעים לשמוע את היכולת שלהם לפרשן ברצינות יתרה תכנית שהיא למעשה בידור קל לכל המשפחה.

בכללי, התכנית רצה בקצב טוב. אפילו היה נחמד לראות את השידורים החוזרים, בעיקר כי לא ראינו בכי של המתמודדים. בכל ריאליטי, על מנת לייצר אמפתיה כלפי המתחרים, לרוב ישמיעו השיר "אור גדול" של אמיר דדון ומישהו יהיה מוכרח לספר על הכלב המשפחתי שמת או כמה התחרות הזו עוזרת להתגבר על מות השכנה, אבל לעומת כל תכנית מציאות אחרת על המסך זה הגיע במינונים נמוכים יותר משמעותית.

אף אחד לא היה צריך להוסיף את המשפט "הלכתי עם האמת שלי" – הרוב המוחלט של המתמודדים יצאו מהבריכה עם חיוך, חשק לעוד ורוח תחרותית טובה והצופים בבית מחויכים איתם. הלוואי ונוכל לחזור בעונה הבאה לאלו שהבטיחו להמשיך להתאמן, להשתפר, לבנות את המתקנים בבית ולחזור מחוזקים יותר.

משמח יותר יהיה לראות מתמודדות בכלל וכאלו שלוחצות על הבאזר בפרט. היה מאוד קשה לראות את הייצוג הנשי הדל, אך אני סמוכה ובטוחה שהעונה הנוכחית עשתה חשק לנשים להשתתף ומצפה לראותכן על המסך.