העונה הראשונה של סדרת המתח הישראלית "כפולים" הייתה הצלחה מסחררת. מהרגע ששודרה לראשונה על המסך היא שאבה את הצופים לעלילה מעניינת ומסתורית שיצרה מצב שאי אפשר שלא להישאר במתח לאחר שהפרק נגמר. המשחק, הפסקול, הבימוי ובעיקר התסריט היו בהחלט מעולים ואין פלא שלאחר שידורה חברות מחוץ לארץ (כמו נטפליקס) קנו אותה.



כעת, 3 שנים לאחר צאת העונה הראשונה, עולה לשידור העונה השנייה המציגה עלילה דומה יחסית (מספר אנשים שלכאורה אין קשר ביניהם מתגלים כחשודים בפשע), אך הפעם במקום להתמקד בעיקר בחשודים, העלילה גם מתמקדת במשפחותיהם ובחבריהם ואיך המצב משפיע עליהם. אך האם השינוי העלילתי הזה עובד?



העלילה מתמקדת בשלוש משפחות שחייהם מתהפכים כשהם מגלים שיקיריהם נחשבים כחשודים בפיצוץ צינור נפט שמהווה את הגשר עליו נבנה האמון בין ישראל לטורקיה. כעת, בעוד ששלושת החשודים נעדרים ולא ניתן ליצור עימם קשר, משפחותיהם מגלות סודות אפלים הקשורים אליהם הגורמים להם לפקפק בכך שיקיריהם אכן חפים מפשע.



העונה ללא ספק התחילה ברגל ימין. המשחק אמין ומעולה מצד כל השחקנים, העריכה טובה, הבימוי מוצלח והתסריט מדהים. הייתי במתח מההתחלה ועד הסוף ואני בהחלט לא יכול לחכות לפרק השלישי. העלילה, שבשונה מהעונה הראשונה, מתמקדת בעיקר בשאלה איך המשפחות מושפעות מהמקרה ומביאה זווית מרעננת מאוד. בזמן הצפייה הרגשתי רחמים והזדהות כלפי האנשים שעל המסך, בזכות פיתוח דמויות מצוין שנעשה במיומנות רבה על ידי התסריטאים.



לדוגמה, בעל שמבין שאשתו שיקרה לו בקשר לנסיעתה בחו"ל צריך להתמודד עם המשטרה אשר מאשימה אותה בפיגוע, תוך כדי שהוא צריך לנסות להמשיך לפקח ולטפל בילדיו. או אם דתייה שצריכה לשקר לבעלה שהיא נפגשת עם בתה רק כדי לגלות שהיא שיקרה לה כל חייה.




בהחלט ניתן להזדהות עם הדמויות מכיוון שהן מתארות סיטואציות שיכולות לקרות לנו בחיי היומיום, גם בלי קשר לאסדת הגז. הבעיה היחידה עם שני הפרקים היא אותה הבעיה שהייתה מורגשת לאורך העונה הראשונה: ראיתי כבר סרטים וסדרות הדומים מאוד לסדרה הזאת. אך זה לא גורע כלל מההנאה הכללית.



לאט לאט, הטלוויזיה הישראלית מראה שגם לה יש יכולת יצירת תכנים איכותיים ומהנים. אני מקווה שסדרות כמו "כפולים" ו"פאודה" יעודדו עוד יוצרי תוכן ישראלי להשקיע ולהראות את כשרונם וכך להראות שסדרות ישראליות יכולות להיות טובות, אפילו יותר טובות, מסדרות שמשודרות כיום בנטפליקס ובערוצי תקשורת עולמיים. אם אתם חובבי מתח ועד עכשיו התלבטתם האם להתחיל לראות את העונה החדשה של "כפולים", אז בהחלט מומלץ. 


ועכשיו, אם תסלחו לי, אני הולך לספור את הימים עד הפרק הבא.