מגישת הטלוויזיה לוסי אהריש עוררה פעם נוספת סערה גדולה ברשתות החברתיות, והפעם בעקבות ביקורת חריפה שהעבירה על נהג משאית שקילל וירק על נשים שחסמו את דרכו כחלק מההפגנה נגד אלימות בנשים ואמר לאחת מהן "טפו עלייך יא בת זונה". אהריש גם האשימה את חברות הכנסת שהצביעו נגד הקמת חקירה פרלמנטרית למניעת אלימות נגד נשים, בהתנהגותו של הנהג וברצח האשה הבא שיתרחש.



המגישה פתחה את הקטע בתוכניתה "שיחת היום" ב"רשת 13" אמש בהתייחסות לאירוע: "בואו נדבר על רצח נשים, בואו נדבר על אלימות. היום עובדי עיתון 'בארץ' ירדו לרחוב כדי להציע הזדהות עם המחאה נגד אלימות ורצח הנשים, וזאת התגובה שהנשים קיבלו שם".



בסרטון נראה נהג שצועק על המפגינות: "רדי מהכביש! כל הכספים של ארגוני הנשים. 250 מיליון שקל. את רואה שהרמתי עלייך ידיים, יא זבל? 250 מיליון שקל, מה אתן עושות עם זה, מה? טפו עלייך יא בת זונה".





"'טפו עלייך יא בת זונה', זה מה שהיה חשוב לאחד הנהגים לצרוח כשחסמו לו את הדרך לכמה דקות", אמרה אהריש. "'טפו עלייך יא בת זונה', מלבד העובדה שהוא התלונן על כך שהעבירו 250 מיליון שקלים לארגוני נשים, כשלא העבירו אותם בכלל. הוא עוד צרח, 'מה אתן עושות עם הכסף, יא זבל?'. זה מה שהיה חשוב לו להגיד לנשים שהגיעו להביע סולידריות עם 24 נשים שנרצחו בדם קר בשנה האחרונה".



"האמת שאני לא יודעת איך להגיב לדבר הזה, לגבר שגוהר וגוער באשה, בשיא הביטחון, כי 'מי יכול עליו', כי 'בואי, יא בת זונה, אני אראה לך מה זה למחות'. אם הייתם צריכים להבין למה למה להשבית את המדינה, אז זה למה. כי מה שהגבר הזה עשה היום זה הסימפטום של מה שרע פה. הגבר הזה שכח מי הביאה את אבא שלו לעולם, בדגש על הביאה. מי הביאה את כל אותם גברים שרצחו בדם קר נשים כי הם לשנייה אחת לא דמינו את מי שהביאה אותם בזמן שקטעו את חייה של אשה".



"הווידאו הזה היום שיתק אותי, הוא העלה בי הרגשה של גועל, כעס וזעם כל כך גדול. בוא רגע אני אעשה סדר לאותו אדון, האדון ירק וקילל כ-87 אלף נשים שנפגעות מאלימות או איום באלימות במהלך שנה אחת בלבד. האדון ירק וקילל על כ-200 אלף נשים וילדים שחיים היום בישראל בצל האלימות. האדון ירק וקילל על העובדה שכ-70 אחוז מהתיקים בגין תלונות על אלימות כנגד נשים נסגרים במשטרה. והאדון צעק 'טפו יא בת זונה', על 390 נשים שנרצחו בישראל מאז שנת 2001. 390 נשים שנרצחו במה שקרוי היום 'טרור מגדרי'. כשהקואליציה הצביעה נגד הקמת ועדה היא לא הצביעה רק נגד הקצאה של 250 מיליון שקלים למלחמה הזו, הקואליציה ונשות הקואליציה בעיקר, הצביעו בעד גברים מתלהמים ובריונים שמרשים לעצמם לרדת לכביש ולירוק על אשה".



"זו לא שעת חירום, אנחנו מזמן עברנו את שעת החירום", סיכמה אהריש. "390 נשים זו פשיטת רגל מוסרית וחברתית. ואתן נשות הקואליציה חתומות עליה. יהי זכרה, של האישה ה-391, ברוך".



מחאת הנשים בתל אביב. צלם : אבשלום ששוני
מחאת הנשים בתל אביב. צלם : אבשלום ששוני



התגובות הרשת נעו בין תמיכה נלהבת בדבריה של המגישה לביקורת חריפה. "טפו עלייך לוסי יש לך אומץ לסקר את הנשים הבדאיות הכלואות באורגיה תמידית של גבר שתלטן? אין לך! רק איפה שאת יכולה להכניס טריז בחברה הישראלית שמה את פורחת את מי שאת וכל מילה מיותרת", כתב לה אחד הגולשים. "90 אחוז מהנרצחות הן מהמגזר שלך, הערבי, על חילול כבוד המשפחה. למה את לא מדברת על זה בתוכניות שלך ועושה רעש שאצלכם מורידים לכם את הראש כבר בגיל 16, איפה את כשכל נערה נשחטת אצלכם? איפה כל נבחרי הציבור שלכם?", הגיבה אחת הגולשות. "חבורת נשים עשירות ומשעממות חוסמת כביש לאדם שעובד קשה. לדעתי התגובה שלו הייתה מתונה. השאלה האמיתית היא למה משטרת ישראל לא מעיפה לכלא את כל חוסמי הכבישים למיניהם".



"אתם בושה. כמה שנאה יוצאת מכם. פלא שנשים נרצחות? הדם הוא אדום להזכירכם. יהודי נוצרי מוסלמי לבן וכהה עור. והנשים שמגיבות פה באלימות ושנאה. אני מאחלת לכל אחת ואחת שאתן לא תהיו הבאות בתור. אתן בושה", כתבה גולשת אחת. "כמה שטויות אתם כותבים פה. אין פה בכלל מקום להשוואה יהודים או ערבים. קיים פה מצב שגבר מתנהג בצורה מטומטמת וברברית וזה לא משנה אם זה נגד נשים או גברים, אין לזה מקום להתנהגות מגעילה כזאת. בנושא זה מסכים עם לוסי", הוסיף גולש אחר. "לוסי שמחה תמיד להקשיב לך , מאוד מדויקת ולכל הבריונים ברשת אתם פשוט לא שווים התייחסות . פרימיטיביים וחסרי אמפתיה כמו כל נשות הממשלה המושחתת", סיכמה גולשת אחרת.