כולנו רוצים להיות יותר יפים. יותר רזים. יותר נחשקים. בדור האינסטוש והאינסטגרם, כשהמראה הניצבת מולנו היא הפילטרים המתחלפים במהירות האור, מקונן בנו הרצון העז להיות פשוט "יותר". וזה מקיף אותנו, הפרסומת הללו לחיים בריאים. חדר הכושר המתחדש בכיכר העיר, דיאטת אטקינס/ פחממות/ חלבונים/ הפרדות. נדמה כבר ששום דבר אינו טאבו. הכול הגיוני ובר דיון.



בהמשך לכך, נראה זה אך טבעי לשדר תוכנית כמו "החיים ע"פ דביר". התוכנית ששודרה אמש ב"כאן 11" מביאה את הדבר שמעניין את כולנו. הדבר שפחות סקסי לדבר עליו - מחלות והדרך למניעתן. דביר בנדק הוא בעצם "שפן ניסיונות", הבוחן את הסיבות העיקריות לתמותה והדרך לפתרונה. בין אם זה דרך אמצעי קונבנציונלי או אלטרנטיבי.



במהלך חייו התמודד דביר בנדק עם דברים שאינם עולים על שולחן השבת אצל כל אחד מאיתנו. הוא השיל ממשקלו שישים ושלושה ק"ג בניתוח קיצור קיבה לפני כארבע שנים. הרופאים אמרו לו שלשקול בגיל ארבעים וחמש כמאה וחמישים ק"ג, יביא לכך שאחת המגפות תתקוף אותו בצורה דרמטית. וכאן חל השינוי. כמו כן התמודד עם טיפולי הפוריות שלו ושל אשתו עירית נתן, דבר מאתגר כשלעצמו.



בפרק הראשון, ששודר כאמור אמש, דביר חוקר על מחלת הסרטן, כשהוא בהתייעצות עם ד"ר איתי גל מבי"ח איכילוב מבצע ארבע בדיקות: קולונוסקופיה (למניעת סרטן המעי הגס) , בדיקה במרפאה אינטגרטיבית - מניעתית (כחשיבה הוליסטית שבעיה במעי הגס מעידה על פחד מביקורת) בדיקת נקודות חן (למניעת מלנומה - סרטן העור), וטיפול באפיתרפיה (טיפול בארס דבורים כנצמד לתאים סרטניים ומחסלם).

התוכנית הינה אקטואלית ורלוונטית לימינו. דביר אכן מעביר את המסר ומדבר על מה שרובנו חושבים. ללא ספק התוכנית היא מעין "שעון מעורר" לבדיקת ההשכמה שאנו דוחים זמן רב. הלא היא בריאותינו. הסרט מונגש ונהיר ובהחלט מעורר סקרנות לפעם הבאה, לתופעה הבאה שתיבדק.

עם זאת סייג אחד: קטעי המעבר המעט משוחקים מדיי, ניתן לוותר עליהם כיוון שהמטרה של הסרט ברורה. אפשר להשאירו במסגרת הדוקו, ופחות בדוקו- קומי. הקומי היה מספיק עם ד"ר נאדר בוטו, אשר החזיר את דביר לרחם אמו והעלה חיוך על שפתיי וכנראה על שפתיי צופים רבים. תכל'ס נשארתי במתח לגבי הגלגול הקודם של דביר. בהחלט מעורר מחשבה. בקיצור, מחכה לפרק הבא.