הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו החלה לבדוק, בעקבות תלונות שהגיעו אליה, האם תקדים פרישתה של גאולה אבן סער מהגשת מהדורת החדשות כאן 11 צריך לחול גם על הופעתו של ליאור שליין, בן זוגה של ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), כמנחה התכנית "גב האומה". במכתב ששלח דוד רגב, נציב פניות הציבור, לעו"ד טל שלמה אדרי, מתמודד במחוז נגב בפריימריז של הליכוד, כתב רגב כי קיבל את הפנייה ו"כמוה הגיעו נוספות, שבה קבלת על תעמולת בחירות על ידי ליאור שליין בערוץ 14". "פנייה דומה התקבלה ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו והגורמים המקצועיים ברשות בודקים את הנושא", כתב רגב.



העתקים מתשובת רגב הועברו לניר שויקי, מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, לעו"ד אופיר ביתן, יועמ"ש בפועל של הרשות השנייה ולורד עזרא, ראש מחלקת מעקב ובקרה על תכניות הרשות השנייה.



כפי שנחשף במעריב בעקבות הודעת הפרישה של גאולה אבן סער, רעייתו של השר לשעבר גדעון סער, מהגשת מהדורת החדשות בכאן 11, דורשים כעת בליכוד כי גם ליאור שליין, בן זוגה של ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) יפסיק להגיש את התכנית "גב האומה".



פנייה בעניין זה לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו נעשתה השבוע כאמור על ידי עו"ד טל שלמה אדרי, המתכוון להתמודד כנציג מחוז הנגב בפריימריז של הליכוד.


במכתבו כתב אדרי כי בעקבות פרישת גאולה אבן סער הוא וציבור גדול של אנשי ליכוד סבורים כי צעדה של הגברת סער הוא בגדר צעד נכון וראוי אשר אמור לשמש דוגמא לכלל כמו למשל ליאור שליין, מנחה התוכנית גב האומה ובן הזוג של חברת הכנסת מרב מיכאלי.



בפנייתו הוא כותב כי "הרשות נדרשת לבצע מהלך רוחבי שבמסגרתה תצא הודעה רשמית לפיה יצאו לחופשה זמנית כל העובדים בשורותיה: מגישים, כתבים, עורכים וכיוצא בזה שלהם יש קרבה משפחתית, מדרגה ראשונה ושנייה, לכל מי שיתמודד בבחירות המקדימות באופן רשמי ובהמשך כל מי שיתמודד בבחירות לכנסת ה-21". היוזמה לפנייה התגלגלה בקבוצות ווטסאפ של תומכי ליכוד ובראשן פעילת הליכוד אליסיה אסייג.



עו"ד אדרי הבהיר בפנייתו כי מדובר בנבצרות זמנית לפרק זמן קצר של מספר חודשים בודדים בלבד ולפיכך אין ולא יהיה בהלך שכזה משום חשש לפגיעה בעקרונות יסוד: חופש העיסוק וחופש הביטוי. "נבצרות זמנית היא בגדר איזון ראוי ומתבקש לנוכח ההתנגשות שבין עקרונות היסוד הנ"ל לבין חשש סביר לניצול לרעה של הבמה התקשורתית וזאת על מנת להשפיע על ציבור הבוחרים באופן לא הוגן ולהטיה פסולה", כתב.