טלטלה חדשה בטלוויזיה בישראל: היום (רביעי) יצא לדרך לוח השידורים החדש של הערוץ הממוזג, של "ערוץ עשר" ו"רשת 13", ובתוכניות של שני הערוצים שנבחרו לשדר ניתן למצוא את “האח הגדול", “גב האומה", “לצבי יש בעיה", “שישי עם איילה חסון", “שי בשידור", “גוט טאלנט ישראל" ו"המסע המופלא של אהרוני וגידי", לצד רצועת פרה־פריים בשעות הערב המוקדמות ורצועת לייט-נייט לילית חדשותית. טל ברמן ואביעד קיסוס דנו במיזוג ובקידומים האגרסיביים בערוצים המסחריים: "מה זה משדר חדשות חגיגי? מה חגיגי בזה".



טל: "ערוץ 'רשת 13' פתח אמש את השידורים בשעה חצות עם הערוץ הממוזג, אני מודה שלא צפיתי. אני עומד להתחיל דרך חדשה, תוכנית חדשה ב'ערוץ 13', ולכן צריך לעשות גילוי נאות, אבל היינו מדברים על זה גם אם לא היינו מעורבים בזה. אתה חלק מ'גב האומה' ואני מגיש תוכנית".



אביעד: "היום בשעה 23:30 עולה תוכניתו החדשה של ברמן ב'ערוץ 13', וזאת תהיה תוכנית פשוט מעולה, אתה לא צריך להגיד את זה בעצמך, אני אגיד את זה".



טל: "זה מלחיץ אותי יותר מאשר משמח אותי לשמוע את זה".



אביעד: "זו טלוויזיה, כל אידיוט יכול לעשות את זה".



טל: "נכון, אנחנו מתעסקים בחומרים החדשותיים גם ה'הארד ניוז' כמובן לצד מה שפחות 'הארד ניוז'. בטלוויזיה זו הולכת להיות תוכנית חדשות, זה מאתגר ומעניין אותי כי אלו חומרים שאני מתעניין בהם. אני רק רוצה שתהיה תוכנית מעניינת, שיצפו בה וילכו לישון עם משהו שעניין אותם. אולי ללמוד משהו חדש. מעבר לזה אני רוצה שהיום הזה יעבור כדי שחגיגת הקידומים המשוגעת תיגמר".





אביעד: "נכון, אם עוד פעם אחת מישהו יזכיר לי איפה אני יכול למצוא את התכנים האהובים של ערוץ עשר או לחליפין שבערוץ 12 יש את ערב הפתיחה, רק שאף אחד לא אומר לך פתיחה של מה כי כלום לא נפתח - אני באמת אשתגע".



טל: "הרבה כסף מעורב, ויוקרה. נטרפים הקלפים מחדש בשוק התקשורת".



אביעד: "אכלתם את הראש עם זה. זה חמוד בקטע היסטריוני שבקשת אומרים 'ערב הפתיחה!', אבל אל אומרים ערב פתיחה של מה. אומנם עולה העונה החדשה של 'ארץ נהדרת' אבל לא ככה מקדמים עונה חדשה של שום תוכנית. במודעות כתוב שהחדשות ב-20:00 הן במהדורה חגיגית, איך אפשר לעשות מהדורה חגיגית של חדשות? הייתי בטוח שגם בחדשות 13 יש מהדורה חגיגית כי זה מין יום חג פנים-תעשייתי שכזה, אבל מה זה 'מהדורה חגיגית'".



טל: "החדשות יהיו מאוד מאוד חגיגיות, גדולות ונוצצות".



אביעד: "וגם בטוב. תפתח יונית לוי את המהדורה ותגיד: 'ביבי המדהים והמעולה אמר היום - בפעם הבאה שהילד שלי, הדוחה הולך למועדון חשפנות, אני לא מוכן שמשלם המיסים יממן את רכב השרד והמאבטחים, כי אני מדהים. ונעבור לידיעה הבאה - המינוי של הרמטכ"ל החדש והפרידה מהרמטכ"ל הקודם כלל לא הזכירו את צפון קוריאה. למה? כי מדהים פה! יש יכולת רפלקטיבית, אנשים מסוגלים להסתכל על הצבא גם באהבה וגם בביקורת - למה? כי אנחנו מדהימים. מדהים פה!'. זה נשמע לי מהדורה חגיגית".


יונית לוי במשדר הפרידה מערוץ 2. צילום מסך
יונית לוי במשדר הפרידה מערוץ 2. צילום מסך


טל: "אני חושב שזה יהיה משהו הרבה יותר 'ערוץ-שתיימי' במהות שלו, כמו 'האדם נחת על השמש, נעבור אלייך כתבנו שנמצא שם כדי לדווח'".

אביעד: "'עופר חדד, אתה על השמש?', 'כן יונית', 'לך קר, פה חם, אבל מדהים', 'אצלך מדהים? אצלנו מדהים'".

טל: "ואז מופיע ארז טל מאחורי עופר חדד על השמש, ואומר: 'שלום, גם אני מדהים'".

אביעד: "יהיו שני ערוצים טובים, בסופו של דבר הגיוני כך. על הדרך היו מן הסתם הרבה כאבים והפסדים והסיבובים מיותרים. קודם היו 3 ועכשיו מצטמצמים ל-2, אז מן הסתם שאנשים שהיה להם מקום, ועכשיו אין להם מקום. לא רק מגישים ומגישות, אלא אנשים שאשכרה עובדים בלעשות את הדבר זה שהוא טלוויזיה. זה כואב ומאכזב והלוואי בתחום היה היו פחות תהפוכות ומהפכות".

טל: "שנים אמרו שאין מקום ל-3 ערוצים במדינת ישראל, ואז נהיו 3 ערוצים במדינת ישראל, היינו צריכים לבדוק את זה. הלוואי שהייתה יכולת של השוק כולו להחזיק כמה שיותר ערוצים כי כמה שיותר ערוצים זה טוב יותר לצרכן. אבל צריך להסתכל על זה כמו הצרכן. תפתח באותו רחוב 3 סופרים, מישהו מהם לא יצליח, אי אפשר להכיל כל כך הרבה ולהחזיק מעמד. יש שני ערוצים שנבדלים זה מזה בצורה מובהקת, בזכות החדשות, זה שהיו אותן חדשות בשני הערוצים זה קצת משונה".

אביעד: "כשאלא יעשו דברים יותר טובים יצפו יותר באלא, וכשאלה יעשו דברי יותר טובים יצפו באלא".

טל: "רק חשוב שב-23:15 כולם יצפו ב...".

אביעד: "אבל אני הרי אמרתי שכשיהיו דברים טובים, יצפו באלה - אז יצפו בה. מבחינתך זה כמו להביא ילד, מבחינת שעות השינה. תוכנית טלוויזיה בלילה ותוכנית רדיו בבוקר".

טל: "לגמרי. אני היום מבקש ממישהו להחזיק את המעלית פתוחה כדי שאיך שנגמרת התוכנית - אני רץ למעלית. מישהו גם יתניע לי את האוטו ויוציא אותו מהחניה. אני עם אפס עצירות מהחניה למיטה".

אביעד: "אני יכול להיות שם כשאתה מבקש את זה. אם מישהו קיווה לישיבת פוסט של הסקת מסקנות - לא. בוא ניתן לא את המסקנה עכשיו - היה מדהים. להתראות".