פרק ההדחה שלא הייתה שבר אמש שיאים של גועל נפש וביזיון. קראו לעונה הזאת עונת VIP, ואני שואלת היכן היו אתמול כל הסלבס גיבורי התהילה והפרסום, כאשר לא דבק בהם אף לא גרגיר אחד של אבק כוכבים, אלא דליים שלמים של סחי וסירחון, כאשר אפקט העדר מוציא מהם רוע צרוף ושנאה, כמו להקת זאבים צמאי דם. כל השנאה הזאת מופנית כלפי אורלי רביבו, כלפי אישה אחת בלבד שממילא כבר עברה בחייה משבר שטילטל אותה והשאיר בה צלקת שלא תתאחה, וחותמת כואבת ומייסרת.



צריך היה לקרוא לעונה זו עונת חסרי החוליות במקום עונת "האח הגדול VIP". כמעט כולם, מהפחד להיות שונים או מותקפים אף הם, הצטרפו לכיתת היורים וכילו באורלי את תסכוליהם. אפילו אביבה, חברתה הטובה של אורלי, העמידה אותה להדחה בתירוץ עלוב שהיא פשוט מצטרפת להחלטה של האחרים להעמיד אותה, כי ממילא היא כבר נמצאת ברשימה השחורה, כך שזה כבר לא משנה דבר. במילים אחרות: אם כולם סוקלים אותך, אצטרף גם אני, ועמך הסליחה. כמה עלוב, פחדני ותבוסתני.



"האח הגדול", אורלי רביבו, שי חי. צילום מסך
"האח הגדול", אורלי רביבו, שי חי. צילום מסך



אורלי עמדה מול מקהלת הזדון הזאת באומץ, השיבה מלחמה שערה מבלי להוריד ולו דמעה אחת או להישבר, כשהיא מכריזה שאף אחד בבית לא יעשה דרמות והצגות למצלמה על הגב שלה. אישה אחת מול כולם שמטיחה לנרי בפרצוף שהיא פמיניסטית מזויפת, מה שהפך את אורלי לאחת הדמויות החזקות בתולדות האח. האישה כבר חוותה בחייה דברים קשים פי אלף יותר מחבורת ליצנים שחושבים שהם מתת אל והם יכפו על אחרים איך לנהוג, לדבר או לחשוב, ויפחידו אותם שאם ינהגו אחרת ויעזו להביע דעתם דמם בראשם.



אפקט העדר לא חל על אורלי והיא אמרה את דעתה בקול רם וברור, כאשר שאר הנמושות פוחדות להעמיד להדחה את מי שבאמת הם היו רוצים להעמיד להדחה ואיבדו את זהותם ואת מוסריותם. כמו אורי גרוס, היחנע הצווחנית יותר מכולם, שצרח על אסף "אתה תשתוק", כאשר הלה ניסה להגן על אורלי.



"האח הגדול", אסף גורן. צילום מסך
"האח הגדול", אסף גורן. צילום מסך



אורי גרוס, התסריטאי "הנעלה", הוא התככן הכי גדול באח הגדול לעונותיו, תכונה שבדרך כלל לא מאפיינת גברים, והוא מזכיר לי את אותו תלמיד בבית הספר היסודי, היורם שהיה מתחנף למורה ורץ להלשין לה על תלמידים אחרים. מצטרפת אליו בהוד והדר, נרי, שלא תחמיץ אף הזדמנות לדבר על אנשים מאחורי גבם, ללעוג להם ולטיפשותם מתוך יוהרה והתנשאות, והפמיניסטית הדגולה הזאת אף לא תחסוך במילות גנאי ותקרא לאורלי "פרחה".



אורי ונרי אף לא חוסכים ביקורתם מאסף, הדייר שכולו קסם וטוב לב טהור, ודווקא הוא נמצא אצלם בראש רשימת המטומטמים (אולי מהחשש שהוא ייקח את הגמר). "המטומטם" הזה, בינתיים הפגין אומץ לב יותר משני גאוני הדור האלה, שבטור קודם השוויתי אותם לסטטלר ווולדורף מ"החבובות". הם הרבה מעבר לזה. הם הנחשים של הבית, ואם אישה כמו נרי ליבנה מייצגת את השמאל, אני מעדיפה עשרת מונים את אמסלם, דוד ביטן ומירי רגב מהימין.



"האח הגדול", שי חי. צילום מסך
"האח הגדול", שי חי. צילום מסך



ומה עשתה אורלי שהגיע לה כל "הטוב" הזה? האמינו לי שעד עכשיו עוד לא הבנתי. דיברה על נימוסי שולחן בביתה? שומו שמיים, איך היא מעזה בכלל? צריך להעלות את המכשפה על המוקד, כי היא מסמלת את הממסד המושחת והמנוול. (למה לא להגזים, אה?). איך היא בכלל גם מעזה להעמיד להדחה כמו כולם, ועוד להגיד את כל "האמת בפרצוף", זכות ששמורה אך ורק לאחד הדיירים? האם על כך שי חי התרעם ולכן התערב בריב לא לו, כאשר תקף את אורלי שוב, למרות שלא העמידה אותו להדחה?



מילה אחת לאח הגדול. באי התערבותך בעליהום על אורלי, שאותה הבאת לביתך על מנת שתספר את סיפורה, לקחת את הריאליטי הזה למחוזות אפלים ומבישים. השתמשת בסיפור האישי שלה, ולאחר מכן השלכת אותה לכלבים.