הפרק אמש יכול היה בקלות להתאים ל"מטבחי הגיהנום", הייתה זו הפעם הראשונה שהתביישתי בשביל דיירת. מה שקרה אמש כאשר ויקי צרחה במלוא גרונה על אורלי שתיחנק עם האוכל על כי העזה לבקש שיקנו לה פריכיות, שבר שיאים של רוע שלא ראינו כמותו באף עונה. גרוע מכך. יושבים אחר כך, חבורת המורמים מהעם, אורי, נרי ושי חי ושוב גומרים את "ההלל" על אורלי שהעזה להתחצף לויקי כאשר היא אוכלת מידיה, כאילו המטבח הוא של ויקי והאוכל הוא על חשבונה.



באופן תמוה, עינה של ויקי צרה רק באורלי ובמה שהיא אוכלת, כי בעיניה אורלי היא החוליה החלשה גם ככה בבית. היא לא תעז למשל להעיר לנרי, שלא משנה מתי היא נצפית על המסך, מלתעותיה תמיד עסוקות בלעיסה ובליעה. אפשר גם לחשוב שהרעב פקד את הארץ, וכאילו שהדיירים לא יודעים שאם יחסר להם אוכל, האח מחויב להאכיל אותם.



"האח הגדול", אורלי רביבו. צילום מסך
"האח הגדול", אורלי רביבו. צילום מסך



וזה לא נגמר כאן. גם אסף חטף על הראש בגלל שהיה ג'נטלמן ועזר לאורלי להעביר מזוודה למעונה החדש אצל ברטה. האיש שמגלה חוט שדרה יותר מכול אחד בבית ואף אחד לא ישכנע אותו להצטרף להמון הסוער בשביל לעשות לינץ' בבן אדם אחר, מכונה על ידי שי חי "שוליה" ושק פטישים שוב ושוב, ואפילו נאשם בכך שבגלל שהוא לא לוקח צד ברור, הוא חוטא במעשה עוולה. באופן אבסורדי לגמרי, מי שנמנע מלהתסיס ולריב ומחפש רק לפייס בדרכי שלום, עומד על דוכן הנאשמים. יגידו אותם מעריצים של המורמים מעם, נרי, אורי ושי חי, שאסף טמבל ו"עילג" (כפי שנרי ושי חי כינו אותו מאחורי גבו ותועד בסרטון שלא שודר אמש). בינתיים אותו "עילג" אמר משפט כל כך מדויק ויפה לשי חי: "איך אתה זורח מהריבים המטופשים האלה"?



ועל מה באמת רבים? על פריכיות? או תוקפים את אסף שאמר כביכול על ויקי שהיא מעשנת סיגריות? הוא גם לא אמר את זה. שי חי, כדרכו בקודש בעונה זו, שמע רק חצי משפט מהשיחה ומיד ניפח אותו למימדים של צונמי, וההתנפלות על אסף לא איחרה לבוא. אסף שלא יודע לנקוט בשפה מתלהמת, נראה כמו חיה פצועה שמתעללים בה והיא נאבקת להיחלץ משיני התוקף אותה. אסף גם יודע את הסיבה האמיתית להתנפלות של שי חי עליו. הוא יודע, שהוא חש מאוים כאשר אסף נבחר על ידי הצופים לקבל חסינות אחרי ש"הודח" וחזר לבית.



"האח הגדול", ויקי כנפו.  צילום מסך
"האח הגדול", ויקי כנפו. צילום מסך



וגם אם אסף אמר שויקי מעשנת סיגריות, אפשר לחשוב שהוא הסגיר את סודות הגרעין של אירן ולכן מגיע לו שיהפוך להיות מוקד להשתלחות חסרת רסן. אסף מנסה לשרוד את בית הרוע הגדול בדרכי נועם ולעקוף כל התנהגות מסיתה ומאיימת שהוא נתקל בה. בדרכו שלו הוא גם מונע עליהום, ועובדה שההתנהגות האצילית שלו משפיעה גם על אחרים, ואותם רוטווילרים שנבחו, באים אחר כך להתנצל ולהתלקק אצל הקוקר ספניילים. כאשר אסף זרק לאוויר את השאלה: "אז מה אתם רוצים? לעשות על אורלי חרם?" פתאום כולם נבהלו (בעיקר ויקי) והבינו שהם עלולים באמת להצטייר כך בפני הצופים, ומיד על הבוקר כולם עלו לרגל אל ברטה להתנצל בפני אורלי.



שי חי שבהתחלה אמר שיותר הוא לא ידבר עם אורלי בבית כי היא מחוקה בשבילו, הביא לה סיר עם אוכל שאימא שלה בישלה. הגדילה לעשות נרי שרגע לפני קראה לאורלי "פריחה סוג ז" וחיממה את כל הבית נגדה, אבל כשראתה שכולם עולים לרגל, גם היא הצטרפה לשיירת הצבועים והמתחנפים ולא היה חסר הרבה שהיא גם תציע לאורלי לנקות לה את הקרוואן ולהחליף לה מצעים. זה היה מחזה כל כך פתטי ומגוחך שלא ידעתי אם לצחוק או לבכות. נרי היא לא רק אכזבת העונה. היא מרשעת שאין כדוגמתה וכמי שמתפארת בז'רגון עשיר היא מחממת ומתסיסה ולא בוחלת במילים וכינויים מעליבים ונמוכים.



"האח הגדול", צילום מסך
"האח הגדול", צילום מסך



אז מי כאן העילג וחסר חוט שידרה, אם ממילא בסוף כולם מחקים את ההתנהגות שלו (של אסף) ומחפשים כמוהו את דרך הפיוס ולא את המלחמה?



אני מנסה להיות עד כמה שניתן נייטראלית בכל מה שקשור לשי חי, בעונה הקודמת חשבתי שהוא אותנטי לטוב ולרע. אבל בעונה הנוכחית, קשה להתעלם מכך שהוא שחקן שבא מוכן ומצויד באסטרטגיה מתוכננת ומתוזמנת היטב. תחת איצטלה של מושיע האנושות, הוא רק מחפש על מה להתלקח בעיקר בריבים שלא קשורים אליו, הוא יורה לכל עבר ואחר כך מתנצל. מה שמוכיח שכל הריבים שהוא יזם, היו מלכתחילה מיועדים להצגה למצלמות ולא בגלל עיקרון מקודש.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך