אורי גרוס הוא הדייר הרביעי שהודח אמש מבית "האח הגדול", למרות הפרומו המוצלח שעשה על פי בקשת האח, למרות כשרונו בתחום האמנותי הטלוויזיוני, ולמרות שרמות הטינופים שלו על אנשים בבית מאחורי גבם, לא הגיעו לרמות הלכלוך והרפש שנרי ליבנה זורקת על אנשים, והיא זאת שלטעמי היתה צריכה לעלות במדרגות.



פרק ההדחה של אתמול מתחלק לרגעים רעים, מלאי טינה ויצר נקמנות, שקרים וסילופים, חוסר כבוד למילה שאתה נותן לחבר, ואיומים מהסוג הנחות ביותר, לצד רגעים יפים ונקיים מרשע וכוונות זדון.



מאבד אמינות


כאשר שי חי נכנס בתחילת העונה לבית הוא הבטיח שהוא לא אותו שי חי מהעונה הקודמת. הוא הבטיח שהפעם הוא יגיד את "האמת" שלו בדרך נעימה ולא פוגענית. מה קיבלנו? שי חי שאומר את "האמת" בצורה דורסנית ומאיימת הרבה יותר מאשר בעונה הקודמת. גם כל בקשות הסליחה שלו אחרי ההתלהמות והתפרצויות הזעם, מתחילות להתיש ולשעמם, והן כבר לא אמינות כי ההתנהגות הזאת חוזרת על עצמה שוב ושוב.



"האח הגדול", שי חי. צילום מסך
"האח הגדול", שי חי. צילום מסך



בעונה הקודמת שי חי לפחות עורר אמפטיה גם ברגעים שפחות החמיאו לו כי הוא כביכול הציג בהצלחה גדולה תמונת מצב שבה הוא קרבן לחרם. גם אני נפלתי למלכודת הזאת. בעונה זו, הוא נכנס לתוך הבית כשהוא מצויד בשיכרון כוח ומרשה לעצמו לעשות משפט שדה כל פעם למישהו אחר, כשהוא מחכה לטרף שלו בפינה בשביל לעוט עליו ברגע הנכון וללכוד אותו במלתעותיו.



בעונה הקודמת הוא בעט בקרטון. בעונה זו, הוא בועט באופן מטפורי באנשים בצורה מכאיבה ופוגענית תחת אצטלה של נביא זעם שחושב שאנחנו חיים ב"חברה חולה" שזקוקה למרפא. ולמה החברה חולה? כי אורלי ביקשה שיביאו לה פריכיות? או שאסף אמר שויקי מעשנת סיגריות ועדיף היה להביא אוכל במקום סיגריות? זה חולה זה? זה לגמרי בריא. לכן, כל אוסף הקלישאות הבומבסטיות האלה וההצהרות המיליטנטיות על כלום ושום דבר, מגוחכות בלשון המעטה.  




מתעלפת מפחד


בעונה זו שי חי לא יכול לטעון לחרם עליו, כי אין חרם. חלקם מפחד להתעסק איתו שמא יתנפל עליהם, חלקם לא באו לתוכנית מלכתחילה עם אג'נדה של תרועת חצוצרות ותופי מלחמה, כמו אסף למשל, וחלקם אפילו מתחנפים אליו כמו נרי וחושבים שאולי צבא האמת שלו גם יצביע עבורם. אפילו כאשר נרי כבר העזה לעמוד מולו אחרי שעדן דרשה ממנה לעשות כן, ואחרי שהעזה להעיר לו על התנהגותו, היא נראתה כאילו עוד רגע היא מתעלפת מפחד.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



יותר מאוחר היא תבוא אליו כולה מכווצת ותודיע לו שהיא חברה שלו. היא רק לא יודעת שרגע לפני, הוא אמר עליה שלא בפניה (אולי לא בדיוק באלה המילים), שמצידו גם היא יכולה ללכת לכל הרוחות כי היא העזה לצאת נגדו. הוא יכול להביא לה כל היום מגש של קפה ועוגיות ולהיות חבר שלה, אך ורק אם היא תמיד תסכים איתו, אם לא, תוך שנייה הוא יזרוק את המגש ואת החברות שלהם לפח, גם אם עמדה לצידו לאורך כל העונה ותמכה בו. נמושה כמו נרי עוד לא היתה בבית האח ואם תחברו לזה את הרוע שלה ויצר הסכסכנות וההסתה, קיבלתם שילוב קטלני של כיעור אנושי ואישיותי.



רק חלק קטן בבית מוכן להתעמת עם שי חי, כמו נטלי, אבל היא עושה את זה כל כך בדחילו ורחימו, והמחאה שלה תמיד מסתיימת בקול ענות חלושה, כמו שהיא העמידה את עצמה להדחה למרות שפגע בה קשות. והיא היתה מעמידה את עצמה להדחה, גם אם היתה יודעת שהוא העמיד אותה להדחה בצורה כוחנית ותוקפנית ודיבר כאילו הוא זה שיחרוץ את גורלה ובשבת היא תודח. כי כך החליט קיסר יפן.



"האח הגדול", נטלי דדון. צילום מסך
"האח הגדול", נטלי דדון. צילום מסך



עדי ליאון לעומת זאת לא מפחד ממנו כפי שראינו אתמול, כאשר אמר לו דברים כדורבנות. בכלל, עדי מתגלה יותר ויותר כאדם טוב לב שמתרגש בקלות ויודע לפרגן. עובדה ששאר הדיירים הפסיקו להיעלב ממנו כי הם קלטו שהוא יותר מסתלבט מאשר מתכוון ברצינות. הם גם לא פוחדים ממנו כפי שהם נרתעים משי חי. לא מפליא בכלל שאפילו האח הגדול מטיל על עדי משימות מצחיקות כי הוא אדם משועשע ומשעשע, גם כאשר פיו לא תמיד מפיק מרגליות.



"אגרום לו לא לקום בבוקר מהמיטה"


עולם הפוך. שי חי לנטלי: "את אל תתערבי". אומר מי שמתערב ובוחש בכל עניין ודבר. ואז מגיע שלב האיומים. שי חי על עדי: "הוא רוצה מלחמה? אני טוב במלחמות. אני אגרום לו לא לקום בבוקר מהמיטה". או שי חי להישאם: "הם בחרו בי כרשע? הם בחרו חרא של רשע כי הרשע הזה יאמלל להם את החיים". ממש מקסים הבחור, וכל כך רודף שלום והכול מתוך אהבה גדולה לאנושות.



אסף לעומת זאת, שאיתו היתה לנו איזושהי אתנחתא מלטפת וקסומה בתוך כל הכיעור מסביב, כאשר הנעים בקולו עם השיר היפה (כמו כן בן זיני שגילה איכות ווקלית), מעניק לנו עוד רגע של חסד כאשר הוא אומר לבן זיני על שי חי: "גם אם הוא יעליב אותי וישפיל אותי, אני אעשה הכול על מנת לעזור לו ולעצור אותו רגע לפני ההידרדרות שלו".



היום בערב תעלה תוכנית הדגל החדשה של זכיינית "קשת" בניצוחו של יורם זק שהגה ביחד עם ארז טל את הרעיון של הפורמט החדש המבוסס על אחד הפרקים מהסדרה הנודעת והמצליחה מראה שחורה בנטפלקיס. נראה כי הריאליטי החדש עומד לכבוש כל ריאליטי אחר שקיים היום על המסך, מה שאומר שהאח הגדול בעונה הנוכחית של "רשת" יספוג זעזוע בנתוני הרייטינג שממנו יתקשה להתאושש. הדיירים של העונה ימשיכו לריב ביניהם בעוד הצופים יתאהבו בדמויות חדשות של הריאליטי המהפכני שעוד לא היה כמותו.



"האח הגדול", עדי לאון. צילום מסך
"האח הגדול", עדי לאון. צילום מסך