עדן חסון היא המודחת החמישית מבית האח הגדול. הריב שלה עם הישאם שהאשים אותה בגזענות נשאר בלתי פתור. ריב שנוצר קודם כל בגלל נרי, המרשעת של כל הזמנים. עד היום אין לנו שום הוכחה שאמנם עדן אמרה לנרי מה שאמרה על ערבים, מלבד דבריה של נרי. מישהו פעם אמר שלהאמין לגבר, זה כמו להאמין שהמים נשארים במסננת. כנ"ל לגבי נרי. כבר תפסנו אותה בכמה עיוותים של העובדות.



המשפט הכי חזק של עדן שייזקף לזכותה הוא, כאשר אמרה בחדר האח: "איך אפשר להגיד עליי שאני גזענית אחרי כל מה שעברתי בחיים (אחרי שינוי המין) והמאמצים שלי שיקבלו אותי כשווה בין שווים. אני הרי כאן בבית האח הגדול בשביל להילחם על שיוויוניות".



רשעותה של נרי לא יודעת גבול ואתמול היא הגדישה את הסאה בעלבונות שהיא הטיחה באסף מאחורי גבו כשהיא קוראת לו "סתום בלחץ". השנאה והרוע נוטפים מפיה ועיניה כאשר היא מדברת על אסף שבאמת ובתמים מעולם לא פגע בה, ונבצר מבינתי איך אישה בגילה שיכולה להיות הסבתא שלו, תתנהג כך.



"המלאך בלבן", אסף גורן. צילום מסן
"המלאך בלבן", אסף גורן. צילום מסן



עדי, אומר לאסף: "נרי שונאת אותך כי אתה לא אוהב לקרוא ספרים". אמנם זה נאמר בהומור אבל בכל צחוק יש משהו מן האמת. נרי רק מוכיחה יותר מיום ליום כמה זלזול היא חשה כלפי אלה שאינם מלומדים או מספיק חכמים לטעמה, ואני אף חושדת שמסתתרת שם גם קנאה בנשים יפות. באחת משיחות הטינוף שלה על נטלי היא אמרה לשי חי: "האמת, שנקעה נפשי ממנה". זה לא מפתיע.



כבר מההתחלה, בשיחות רכילות על נטלי, נרי אפילו לא קראה לה בשמה, אלא בארסיות נחשית קראה לה: "הדוגמנית". בינתיים, אותה דוגמנית, מתנהגת כמו מענטש עשרת מונים יותר מהאישה המבוגרת והממורמרת הזאת. התנהגותה של נטלי הייתה תמוהה בעיניי רק כאשר העמידה את עצמה להדחה במקום להעמיד להדחה את מי שפגע בה קשות, כמו סינדרום האישה המוכה.



אחרי שאורי הוכרז בפרק הקודם כמודח הרביעי, לנרי רווח. הדבר הראשון שהיא אמרה: "אם הייתי מודחת עכשיו, לא הייתי אומרת ביי לאף אחד, הייתי טסה החוצה". רעה אמרנו? נוסיף לזה גם חוסר מודעות. וכי מה חשבת? שרק לך מותר להעמיד להדחה ועלייך יפסחו כי את מתת האל שרק מביאה אור ושמחה לעולם?



האח הגדול, נרי ליבנה, שי חי . צילום מסך
האח הגדול, נרי ליבנה, שי חי . צילום מסך



ויקי הפכה את עורה. מאז אותו מקרה שבו התגלתה בכיעורה כאשר התפוצצה על אורלי שהעזה לבקש פריכיות והבינה שזה מצטלם גרוע, היא דואגת לכולם כאילו היו ילדיה. אפילו את אורלי היא אוהבת למרות שאמרה עליה פעם שהיא ממש לא סובלת אותה.



הייתי קוראת לפרק של אתמול "המלאך בלבן". בגד העבודה הלבן של אסף כל כך התאים לאישיותו. קבוצת האדומים לא מפסיקה להצביע על כסילותו ולנזוף ולגעור בו. "אפשר לחשוב שמדובר בשאלה של חיים ומוות" יגיד בצדק אסף, שלא מבין על מה כל ההתנפלות עליו, רק בגלל שבחר להיות בקבוצה שכיף לו איתה, ולא בסנובים האדומים שרק חובטים בו שוב ושוב כי חושבים שהוא חלש. ולמרות הכול, אסף ממשיך לראות רק את הטוב גם באלה שמלעיזים עליו.



האח הגדול, שי חי. צילום מסך
האח הגדול, שי חי. צילום מסך



בסופו של יום, בשביל לנצח ולהתקדם בתוכנית כמו "האח הגדול" שהיא לא מקבילית המוחות, לא צריך להיות בעל תארים אקדמיים או גאון הדור. בתוכנית כזאת שהרבה ילדים מושפעים ממנה ושאמורה לשמש להם מודל לחיקוי, הדמות שהיא חפה מרוע ויודעת לפזר סביבה אהבת חינם ושהצבע השחור לא שולט בנפשה כמו אצל כמה דמויות בעונה זו, היא זו שצריכה לרכוש את מלוא הסימפתיה של הצופים.



ביקראי הרדל, הוא הוא מוראט בוראן מ"הכלה מאיסנטבול" נכנס לאח הגדול וחבל. עדיף אם היו מכניסים את אסמה סולטן, אימא שלו בסדרה. היא כבר הייתה עושה שם כזה סדר, שאפילו נרי השמאלנית המושבעת, הייתה מצטרפת לנוער הגבעות.



האח הגדול, ברקאי הרדל. צילום מסך
האח הגדול, ברקאי הרדל. צילום מסך