משבר נוסף בדרך לאירוויזיון: בחודשים האחרונים שוקדים בתאגיד השידור הציבורי על ההכנות לקראת התחרות האירופית, ובשבוע הבא היו אמורים להתחיל לצלם חומרים שיוצגו במהלך השידור. צילומי סרטוני "תעודות הזהות" שאמורים להיות מוקרנים במשדר האירוויזיון לא יתקיימו השבוע, זאת בשל הצעדים שנוקט ארגון עובדי הקולנוע והטלוויזיה - אק"ט - במחאה על התנהלותו של מנכ"ל תאגיד השידור כאן, אלדד קובלנץ.



בעקבות צעדי המחאה נדחו צילומים אלו למועד לא ידוע ונציגי המדינות המשתתפות באירוויזיון נתבקשו לדחות את הגעתם לארץ לצילומים שנקבעו לשבוע זה. ביום שני השבוע היתה אמורה להצטלם נציגת אוסטריה באירווזיון אולם, כאמור, הצילומים  בוטלו.



אסי עזר, לוסי איוב, אירוויזיון. צילום: רם סלע
אסי עזר, לוסי איוב, אירוויזיון. צילום: רם סלע



בחודש ינואר 2018 פנה איתמר אביטן, מנכ"ל אקט, אל תאגיד השידור הישראלי "כאן", במטרה לנהל מו"מ ולהגיע להסדרה קיבוצית של השכר ותנאי העבודה של עובדי מקצועות הסט המועסקים בהפקות שהתאגיד לוקח חלק בהפקתם בדומה להסכם שהתאגיד חתם מול איגוד השחקנים. מאז ועד היום לא הגיעו הצדדים להסדרה ולחתימה על הסכם מול האיגוד המאגד את העובדים.



אביטן מסר בתגובה: "ההתנהלות של אלדד קובלנץ היא בריונית. במקום לקיים איתנו מו"מ אינטנסיבי הוא אינו עונה לטלפונים, לא מזמן פגישות ונראה כי הוא מנסה בכל כוחו להחריף את המשבר שעלול להעמיד בסכנה את הפקת האירוויזיון כולה. כל מה שאנחנו מבקשים זה להגיע הסכם מול התאגיד ולהסדיר את זכויותיהם של העובדים, אבל לאלדד קובלנץ כנראה שלא בוער. בהתנהלותו זו הוא לא מותיר לנו ברירה אלא לנקוט בצעדים שמשבשים את ההכנות".



מכאן נמסר: "ניסיון הסחיטה של אקט מול התאגיד בנושא האירוויזיון הינו נלוז. העסקה של עובדים ישראלים בהפקת ענק זו היא בראש מעינינו ובהתאם הצענו מחירים גבוהים ממחיר השוק. למרות הפגישות שקיימו עם נציג ארגון אקט הוא מוצא לנכון להחזיק בהפקת האירוויזיון כבן ערובה. הפקת האירוויזיון היא של ה EBU ולא ניתן לארגונים כוחניים לפגוע באירוע. לא נהיר כיצד ארגון עובדים פועל בניגוד מוחלט לאינטרס של שולחיו ושל הציבור".