עוד משבר בדרך לאירוויזיון: צרפת מאיימת להחרים את תחרות האירוויזיון בתל אביב, הסיבה: ערוץ "כאן 11" האחראי על מתחרות עומד לשדר סדרה הומוריסטית בשם "דוז פואה", שבה המועמד הצרפתי הוא מוסלמי הומוסקסואל שנסחט על ידי אנשי דאעש שדורשים ממנו להכניס מחבל לתחרות בתל אביב.



הסדרה נהגתה לפני כשנה ונכתבה הרבה לפני בחירת המומעד הצרפתי לתחרות. נראה כי באופן מקרי לגמרי, המועמד הצרפתי, בילאל חסאני בן ה-19, הומו ממשפחה מרוקאית, ששירו "מלך" יופיע בתחרות, הוא, כמו הדמות בסדרה הישראלית, צרפתי, הומו, ממוצא מוסלמי.



הדרמה הקומית בת 3 הפרקים שתעלה בחודש מאי בכאן 11, מספרת את סיפורו של טיג׳י, זמר צרפתי צבעוני, גיי ומוסלמי שנקלע בעל כורחו לקנוניה בינלאומית כשהוא נסחט על ידי אנשי ארגון הטרור, כדי שיסייע להם להכניס מחבל לתחרות זמר בינלאומית שמתקיימת בישראל. הסיפור מסתבך כששלושה סוכני מוסד מתחילים לעקוב אחרי המחבל ההומופוב, שנאלץ להתחזות לבן זוגו הגיי של הזמר הצרפתי ומתחילה קומדיה של טעויות שמסתיימת בסוף טוב, שכולו חגיגה של מוזיקה ושל אהבה.





כפי שנודע ל"מעריב", יוצרי הסדרה מופתעים מהתגובה הצרפתית, כיוון שמדובר בסדרה הומוריסטית באווירה קלילה, שכאמור נהגתה לפני בחירות הציג הצרפתי, וציינו כי ההפקה לא יוצאת כנגד צרפת או הנציג הצרפתי. נכון לרגע זה בכוונת התאגיד לשדר את הסדרה כמתוכנן.



בתוך כך, סוכנויות ההימורים לקראת האירוויזיון, שחזו את ניצחונה של נטע ברזילי באירוויזיון 2018, חוזות לנציג הישראלי מקום לא גבוה במיוחד. נכון לעכשיו, קובי מרימי נמצא במקום ה־19 ברשימת ההימורים המרוכזת באתר eurovisionworld.com, זאת כמובן הערכה מוקדמת לא מבוססת שכן השיר הישראלי טרם פורסם.

קובי מרימי. צילום: קיץ ברבנר
קובי מרימי. צילום: קיץ ברבנר


כזכור, בתחילת החודש המועמד הצרפתי, בילאל חסאני בן ה-19 ניצח הקדם אירוויזיון הצרפתי והביע שמחה על הגעתו לישראל. זמן קצר לאחר מכן, גולשים מצאו בחשבון הטוויטר שלו ציוצים מלפני חמש שנים שבהם הוא מאשים את ישראל ב"רצח עם" של פלסטינים בעזה ומגן על הקומיקאי האנטישמי מכחיש השואה דיידונה, שהשלטונות נקטו אז נגדו שורה של צעדים משפטיים. חסאני מיהר להסיר את הציוצים האלה מחשבונו והעלה וידאו בו הוא מסביר כי הציוצים מלפני חמש שנים "הם לא שלו" ואינם מבטאים את עמדותיו ואת השקפותיו החברתיות היום.