הישאם הוא המודח השביעי מבית האח הגדול. לאורך העונה הוא הפגין התנהגות תרבותית ונעימה עד לאותו רגע שהתפוצץ על עדן ועשה זאת בצורה מאוד לא משכנעת. לפחות אני לא קניתי את ההצגה הזאת וזה הרגיש שהוא יודע היטב שהוא תוקף ללא הצדקה, אך ורק על מנת לרצות את אלה שחיממו אותו וציפו ממנו להתלהם. מכיוון שהישאם שחקן במקצועו, זה היה נראה כאילו הבמאי אמר לו שעכשיו הוא צריך להתעצבן, אז הוא ניסה לבצע את התפקיד כמיטב יכולתו.



גם הכעס שלו על נטלי דדון, היה לא אמין בעליל ומיותר לחלוטין ובמקום להפנות את הביקורת שלו כנגד אנשים שבאמת ראויים לביקורת הזאת, הוא בחר דווקא בה, כי היא חלשה ושברירית יותר וכאן הוא התגלה במלוא פחדנותו. עדי, שהוא חד כתער בכל הנוגע לתפיסה מדויקת של המציאות וקורא אנשים יותר טוב מכול דייר אחר בבית, העניק להישאם את כרטיס ה"מניפולטור" וקלע בול בבחירה הזאת. הישאם מצטייר כאיש שלום אבל יודע לעקוץ מאחורי הגב באוזני אלה שחפצים לשמוע, בתקווה שהם יצטרפו אליו בחוות דעתם.



האח הגדול, נטלי דדון. צילום מסך
האח הגדול, נטלי דדון. צילום מסך



נטלי מבחינתי היא בהחלט מועמדת מתאימה לגמר, דווקא בעונה שאחוות הנשים בה לא באה לידי ביטוי ולפעמים אפילו מביישת, כמו המתח בין ויקי ואורלי, בין ויקי ונטלי, בין נרי לשאר הנשים. נטלי רגישה ופגיעה מחד, אבל מאידך, גם יודעת לעמוד על שלה ולהעיר ולהתערב בדיוק היכן שראוי לעשות כן. היא יודעת להביע חום וידידות מצד אחד, אך לא תחסוך בביקורת נכונה כאשר המצב מחייב, וממש לא בשביל המצלמות כפי שחשב הישאם. היא כנה ואמיתית לאורך כל העונה גם כאשר היא הודפת את כל נסיונות השידוך בינה ובין לירן או גברים אחרים. נטלי לא תספק לנו רומנים מזוייפים כפי שהיו בעונות קודמות. לפעמים ההחלטות שלה שגויות, כמו למשל כאשר העמידה להדחה את אורלי בלי כל סיבה נראית לעין, אך המשגים האלה לא באים ממקום רע או מניפולטיבי, אלא משיקול דעת מוטעה.



לירן הוא דמות שקשה לעיכול. "אל תפחיד את שאר הזקנים עם הצעקות שלך" מעירה לו אורלי בתפקיד האחות בבית האבות. כך הוא מתנהל לאורך כל העונה. הוא צועק כמו רס"ר בצבא, מדבר בטון של פקודות ומעולם לא שמעתי אותו מבקש בצורה מנומסת, אלא תמיד דורש ומצווה, כשעל פניו הבעה קבועה של עצבנות, גם כאשר הוא צוחק או מחייך. אם דיירים אחרים משתדלים לגלות איפוק, הוא פשוט מתפוצץ איך שבא לו ומתי שבא לו.



האח הגדול, לירן שטראובר. צילום מסך
האח הגדול, לירן שטראובר. צילום מסך



בצדק נטלי לא רואה בו פרטנר מתאים לבנות איתו זוגיות. מי צריך לשמוע "הקשב" כל בוקר או להתכונן למסדר נוכחות וניקיון במטבח? הוא גם יכול לטעון שמעולם הוא לא אמר לאנשים מה וכמה לאכול, אבל המצלמות תיעדו את משטר הרודנות שהוא וויקי הנהיגו במטבח. תופעה כזאת עוד לא הייתה באף עונה של האח הגדול שגוערים במישהו שרצה למרוח קצת גבינה על הלחם.



ויקי אף היא רודנית מטבח לא קטנה אך יודעת לעדן ולמתן את הנטייה לשלוט בבית ובכל צרכיו כאשר היא מבינה שהיא עברה את הגבול. היא טוענת להגנתה שמעולם לא הפריעה למישהו להכין לעצמו אוכל, אך היא שכחה איך עינה הייתה צרה באורלי בכל פעם שהאחרונה נכנסה למטבח וצרחה עליה במלוא גרונה בגלל פריכיות.



למרות הכול, ליבי עליה בגלל מות בנה, וליבי עליה בגלל שהיא אם חד הורית ואישה שעובדת קשה למחייתה, ואי אפשר שלא להתרשם מכך שלמרות הקשיים, היא מוצאת זמן להביע את מחאתה החברתית בצעדה ארוכה, ולא מהססת להתחבר לאג'נדה החברתית של מרצ השמאלנית, על אפם וחמתם של כל הקנאים הימניים.



עדי לאון. צילום מסך
עדי לאון. צילום מסך



עדי "השדכנית" לאון הוא המציקן הלאומי אך קשה לתאר את העונה בלעדיו. הוא מצחיק, מתגרה בצורה שובבה עם קריצה מתמדדת לעבר הצופים, לפעמים בוטה אך לא מכוונה רעה, ליבו טוב ורחמן והוא גם חבר טוב ונאמן, אפילו ללירן שהעמיד אותו להדחה ובהצטדקות עלובה הסביר שהוא בטוח שעדי ישרוד אותה. עדי הוא הדמות הכי אמיתית בעונה זו לטוב או לרע, כמו שהודה בדמעות אמיתיות שנורא קשה לו לעמוד כל היום על הרגליים ולחתוך ירקות.



אורלי התעלתה על עצמה במשימה האחרונה והתגלתה במלוא תפארתה. היא רהוטה, זורמת, אינטליגנטית, תרבותית ומתחשבת, אך לא פריירית בכלל. הגיע הזמן שאישה כמוה תנצח.



הפספוס הכי גדול של העונה היה של האח עצמו. במקום הדחה פומבית, הוא עשה הדחה בלייב בחדרו, ומנע סצנה מעניינת שניצוצות היו עפים בה לכל עבר. מה עוד שזאת הייתה הדחה הזויה כאשר דיירים משקרים לעצמם באופן הכי עלוב ומביך.



האח הגדול, שי חי. צילום מסך
האח הגדול, שי חי. צילום מסך