גם לי יש כוחות מיוחדים. עובדה. רק בשבוע שעבר ישבתי בחדר ונכנס מישהו, ומיד ידעתי את שמו, תאריך לידתו (לא מזל, כי במזלות אני לא מבין כלום, ובעניין הזה יש לי הפרעות תקשור), שם אשתו ושם בנותיו, וכמה הוא אוהב קולה זירו. זה היה בארוחה משפחתית ביום שישי, והאיש - כלומר אח שלי - היה נדהם אם הייתי חושף בפניו את כמות הידע שיש לי עליו, אבל אז בדיוק הגיע החמין, ואיכשהו מדורת האורקל כבתה בתוכי, וכוחות אחרים, ארציים לגמרי, השתלטו עלי.



כחלק מהכוחות המיוחדים שזורמים בגוף שלי ברור לי שבסדרה "המתקשרים" צפויות לנו עוד שפע תגליות מ–ד–ה–י–מ–ו–ת, כש - נגיד - אופירה דהן (זאת המגהקת בעיניים עצומות שזורקת פיסות נייר לכוס מים - חשוב מאוד, אגב) תגלה לפציינט שאינו - ככל הנראה - חוקר במעבדה לאסטרופיזיקה במכון ויצמן, כי בעוד שבעה וחצי חודשים מישהו שקרוב אליו יילד תאומים. המצלמה תעקוב בוודאי אחרי הפציינט הנדהם בלכתו לביתו, וגם אחר המגהקת, שנרפאת באורח פלא מגיהוקה אחרי ששולמו לה 350 שקלים.





הנה עוד מידע שמוסרות לי יכולות התקשור הבלתי רגילות שלי. המצלמה לא תהיה שם בעוד שבעה וחצי חודשים כדי לגלות שלבן דודו של הפציינט ככל הנראה לא נולדו תאומים. לא לשם חשיפת אפילו מעט מהבלוף נוצרה "המתקשרים". אם הייתה הסדרה מיוצרת בכאן 11, מתקבל על הדעת שהמעלות באוב והקוראים בפיסטוק חלבי למיניהם היו מוצגים במערומיהם, וסוציולוגים/אנתרופולוגים היו מנסחים את חתך האוכלוסייה הצורך את שירותיהם.



לא ב"המתקשרים". מאחורי האווירה החיובית, הצחוקים, הפציינטים/פציינטיות המצווחים/מצווחות בתדהמה שיש אכן "7" בחיים שלהם (דירה 7, הכלב בן 7, הבת גרה בבאר שבע) או גירושים ברקע (השכן, הגיס, התוכי) - שוכנת נלעגות. שוכנים אנשים הקונים את הבלוף כי לפיזור גרגירי קפה טחונים בתחתית כוס ופיסות נייר מצוירות בדמות שטן מכונף יש קשר חוקי פיזיקלי כלשהו לתנועת כדור הארץ ויושביו.





"המתקשרים" מוגשת כתוכנית בידור (הוט בידור ישראלי, לא?), כבידור לכל דבר. אבל כשמאחורי הבידור מצויה למעשה עשיית לעג מלפחות חלק מצרכני המוצר התמימים, הבידור הזה הופך לרוע. ככה שבלי לפחות לעשות סיבוב אחד במסרקות ברזל על בשרם של העלק מתקשרים, לקטוף להם ולא בעדינות איזו אוזן, לגיטימי לגמרי לבוא בטענות לערוץ הרוכש ומשבץ את התוכנית בלוח השידורים שלו. אבל במחשבה נוספת נשאלת השאלה: בעצם מה רוצים מהוט בידור ישראלי? בתחרות ההולכת ומחריפה על תשומת הלב בין כולם לכולם, אלירז שדה כבר מגיש מהדורת חדשות. אז יהיה זה רק הגיוני, ואני אומר זאת מתוך התבוננות וקריאת כף הרגל שלי, שאת מהדורת החדשות היומית בענייני צבא ובחירות, נגיד, בקשת 12, נגיד, יגיש ויפרשן באופן נומרולוגי, אורן זריף. בהחלט מגיע לנו.



"המתקשרים", הוט בידור ישראלי, ימים ב'־ד', 22:00