לירן הוא המודח השמיני מבית "האח הגדול". רבים יגידו שהוא היה איש של שלום ולא בכדי כי היו רגעים בהם הוא התגלה כמפייס וכאדם אכפתי. היה קשה לצופים להתחבר לסגנון הפקודות והצורך לשלוט, בעיקר במטבח. בעייני סר חינו ברגע שהעמיד להדחה את עדי, החבר הכי טוב שלו בבית. אך הוא יצא מהבית עם תדמית נקייה בדיוק כפי שנכנס וזאת המטרה העיקרית של רוב דיירי עונת ה-VIP.



אבל אי אפשר להתעלם ממה שמתרחש ברשת שגועשת על כך שהאח הגדול צינזר קטעים בפרק האחרון, קטעים קשים מנשוא שאם הם היו משודרים, האח היה צריך לתת דין וחשבון על הבחירה שלו להשאיר בבית דיירים מסויימים, כאשר בעונות אחרות כשהפורמט עוד שודר בזכיינית "קשת", דיירים הורחקו מהבית על התנהגות הרבה, הרבה פחות חמורה.



האח הגדול, גיא זו-ארץ. צילום מסך
האח הגדול, גיא זו-ארץ. צילום מסך



הגולשים שהרימו בסופ"ש האחרון עצומה הדורשת להוציא דייר מבית האח הגדול על אלימות מילולית, מתחילים לפקפק באמינות ההצבעות וחושדים שיש פה עריכה מגמתית שמטרתה להטות את תוצאות ההצבעות. חלקם אף מתחיל לשאול את עצמו האם יש טעם בכלל להצביע, אם בסופו של דבר ההפקה היא זו שמחליטה מי יודח ומי לא.



עצומה ברשת. צילום מסך
עצומה ברשת. צילום מסך



בתקופה בה "האח הגדול" שודר בזכיינית "קשת" בהצלחה גדולה, הצהירו קברניטי רשת ועשר כאחד, שאצלם אלימות מילולית לא תתרחש על המסך ואנשים מהסוג הזה לא ידרכו בבנייני הזכיינית. אולם דווקא כשהאח הגדול שודר ב"קשת" על מילים הרבה פחות אלימות ופוגעניות ממה ששמענו אתמול בפרק, זכו הדיירים להתרעה מיורם זק וגם אחר כך הורחקו לצמיתות, כמו גילי מיילי ואביו רוני שהם רק דוגמא אחת מיני רבות.



כעת, עם עידן פיצול הערוצים, נראה שרשת ועשר איבדו את כל הערכים הבסיסיים (שעליהם הצהירו מיוזמתם בריש גלי כשהפורמט היה שייך לקשת), והכל לטובת רייטינג, ובדרך זו הם גם מאבדים את עצמם לדעת. האח הגדול אף בחר להסתיר בעריכה מגמתית דברים עוד יותר חמורים ודורסניים ממה שנאמרו אתמול בשידור המרכזי (שקשה לי אפילו להעלות אותם פה בכתב) ובעצם זלזל באינטליגנציה של הצופים שרואים הכול בערוץ 26 החי ויודעים את האמת על השיימינג האלים והדורסני שספגה נטלי דדון מדייר בבית. מה שחמור ביותר בכל הסיפור הזה שהאח הגדול אפילו לא טרח להתריע בפני אותו דייר על התנהגות לא הולמת וראויה, או להזהיר אותם כפי שנהג לעשות המתחרה שלו יורם זק.



פוסט של אחותה של נטלי דדון. צילום מסך
פוסט של אחותה של נטלי דדון. צילום מסך



לא צריך להיות פסיכולוג על מנת להבין שכל הבית בפחד מתמיד מפני דייר אחד שמצייר לעצמו מציאות מעוותת ושקרית אם הוא מסוגל לקרא לדיירת עדינה ונעימה כל כך כמו נטלי: בריונית. אתמול הפחד הזה של הדיירים כל כך בלט כשכולם שותקים את שתיקת הכבשים ואפילו אורלי שמעידה על עצמה כאישה חזקה, פנתה בחיל ורעדה ובמקום להשמיע דברים כדורבנות, יצא ממנה ציוץ מביך. ה"סלבים" של עונה זו הם פחדנים בני פחדנים שיושבים ליד בחורה שכרגע הואשמה בבריונות, אך ורק בגלל שרצתה להביע את דעתה בשקט ובצורה תרבותית, ואף אחד מהם לא יוצא להגנתה, שמא גם הוא יהפוך למטרה נייחת. האמת היא שנטלי לא הייתה זקוקה להגנתם, כי היא הגנה על עצמה בצורה מעוררת כבוד בלי פחד ומבלי להירתע מהפגנת שרירים וכוח.



אין חמור מזה, שהאח הגדול מתבונן בנעשה ולא אכפת לו שדיירים נפגעים או חשים מאויימים ומפוחדים, במקום לעשות הכול על מנת להעניק להם בטחון. מתחילת העונה אנחנו צופים בהנמכת הראש של האח הגדול בפני התרחשויות קשות שמתרחשות בבית שוב ושוב לרוב ממעשה ידיו של אותו דייר, אבל אתמול הבזיון הגיע לשיאו. זאת הייתה תעודת עניות להפקת האח הגדול.



האח הגדול, שי חי. צילום מסך
האח הגדול, שי חי. צילום מסך



בכל מקרה, גם אם נניח שההפקה חותכת קטעים ועורכת אותם לפי ראות עיניה, מה ששודר אתמול על המסך, היה מספיק בשביל להגיע למסקנות לגבי האמת.



אמנם האמת, על פי האח הגדול והאופן שהוא ערך אמש את הפרק כשהוא שם ברקע מוזיקה רכה ומרטיטה על הדמות בבית שכל כך סובלת בבדידותה (בדידות שאותה דמות כפתה על עצמה ואף אחד אחר לא אחראי לה), יכולה להצטייר כאילו נטלי, השבירה והפגיעה, היא הבריון השכונתי. למזלנו, הצופים מספיק אינטליגנטים בשביל לראות את האמת כמו שהיא.



מה שבטוח שהכניסה של נטלי דדון לבית האח הגדול, הוסיפה לה רק נקודות זכות רבות והציגה צדדים יפים באישיות שלה שעד כה לעולם לא נחשפנו אליהם. אין ראויה ממנה להיות בגמר.



גילוי נאות: לכותבת הטור היה סכסוך בעבר עם דייר האח הגדול שי חי.



מהפקת התכנית "האח הגדול vip" נמסר בתגובה: "רשת והפקת התוכנית דוחות מכל וכול את טענותיה המופרכות של הגברת לוין. התוכנית האח הגדול שומרת בקפדנות על כבוד המתמודדים וכל טענה לעריכה מגמתית היא חסרת שחר וביסוס, וכך גם כל טענה לחוסר אמינות במערך ההצבעות. חבל שהגב לוין נותנת לתחושותיה האישיות כנגד אחד ממתמודדי התוכנית אשר יש לה עבר מורכב עימו להאפיל על יושרה העיתונאית. באופן שאינו עולה בקנה אחד עם כללי האתיקה העיתונאית. רשת והפקת התוכנית בודקות את ההיבטים המשפטיים הנוגעים להתנהלותה של הגב' לוין ושוקלות את המשך צעדיהן בעניין".